Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

forehåpentligvis mye bedre, bedre er det vel liten tvil om

1 Like

Det som er kult med Rust er at det er mange “private” servere som er modifisert etter eget behov. På enkelte servere får en feks. “delt ut” skytevåpen som hagler og automat våpen ved start i spillet. Mulighetene er uendelige. Regner med at det kan bli tilsvarende for CE også. Funcom har ihvertfall tillatt at hvem som helst kan sette opp egne servere. :stuck_out_tongue:

5 Likes

Ser at ARK slapp announcement trailer (gameplay) 11. mai, closed alpha 21. mai og deretter early access release 2. juni. Utviklingen startet 7 måneder før det (oktober 2014).

Vil vi se noe lignende fra Funcom? Hvorfor skal de bruke masse penger på markedsføring for et spill de sannsynligvis vil slippe i Alpha-fasen, og heller ikke “spare kruttet” til de kan levere et mer ferdig produkt?

Interessant sammenligningscase:
Her er videon du nevnte: https://www.youtube.com/watch?v=FW9vsrPWujI (2,2m hits)
Her er google trenden vs CE: https://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F013c9xk7%2C%20Conan%20exiles&date=today%2012-m&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2

Det blir interessant å se hvor mye oppmerksomhet CE får etterhvert.

1 Like

Hadde vært veeldig kjekt om den sluttet over 2… :slight_smile:
RT: 1,98
1,99…

3 Likes

Ja, men du kan jo velge å ikke trade på små/kortsiktige bevegelser? Sikkert lettere å forandre din egen trading (dersom du ønsker) enn å forandre markedet :slight_smile: Dette er en vill aksje med høy volatilitet og det er jo en av grunnene til at den også frister mange.

2 Likes

Herlig driv i Funcom idag, eg valgte å ikke følge med idag da eg vet det er fort gjort å gjøre dumme avgjørelser i volatile dager.

4 Likes

Jeg skal herme etter det Kronn, uaktuelt å selge nå, har jo ikke fått noe info enda?! Må da komme noe engang, eller kanskje de lanserer usett :slight_smile:

4 Likes

Det er ikke altid det lønner seg å gjør som eg, men noen ganger har det sikkert gjort det.
Hva blir r det denne gang ?

Nå har eg akkurat hatt meg en to timers fjelltur, og spekulert litt på hva eg gjør fremover.
Konklusjon : faller den, kjøper eg litt mer.
Går den opp, holder eg fast uten å gjøre verken kjøp eller salg.
Sitter med en fin beholdning, men kunne gjerne tenkt meg mer, men til lavere kurs.
Så, eg håper på dumping !

2 Likes

Jeg tror dette bare tilsvarer oppgangen i desember før LMO (forfjor) og forventer at oppgangen videre blir omtrent tilsvarende som den korte perioden i februar i fjor da den gikk fra 2.60 til 3.50. Jeg tipper kursen om en mnd er 3 kroner. Med bare teaseraktige visninger om bruddstykker av spillet.

1 Like

Og så tror jeg faktisk nå når jeg hører at Ark startet produksjonen sin kun 7 mnd før lansering med sin EA, da tenker jeg at Funcom må klare dette her bedre faktisk. Jeg tror at Funcom først viser kruttet fra ca rundt 17. mai og utover. Og da tipper jeg interessen vil eksplodere. Internasjonalt :slight_smile:

3 Likes

Om den er 3 kr om en måned skal jeg spandere en øl på deg :slight_smile:

4 Likes

Kan kjøpe en eg også :wink:

1 Like

Suste over 2 i dag, og la seg på 1,99 ved slutt. Igjen en sterk dag! Digg å se når porteføljen øker så mye i verdi, får nesten høydeskrekk. Har bestemt meg for å sitte med alt! Har noen letta seg og hva tenker dere om de neste dagene?
K

Eg tenker det blir volatile dager, legg en plan og hold deg til den, men ver obs på at det som går kjapt opp, gjerne skal nedover en tur igjen.
Hadde jo vert hyggelig om den kunne stabilisert seg over kr 2 da :slight_smile:

2 Likes

Akkurat nå gir jeg tufs i hva som skjer i det korte bilde, jeg sitter til CE er lansert. Blir å vurdere potten etter utgivelse. Hva om CE skulle selge bra, og Fun kommer med flere nye spill som fenger markedet… Vet dette er skrevet og sagt mange ganger før… Men tenk om dette er turning point for Fun… Jeg er ivertfall forsiktig optimist til det motsatte er bevist, bare synd att ledelsen i Fun måtte banke hodet så mange ganger i veggen før de skjønte alvoret og forandret kursen. For at det er en radikal kursendring det kan vi vel være enige om, om de lykkes, vel det vil de neste 9 månedene vise oss. :gift: eller :urn: , tror mest på det første :relaxed:

5 Likes

Oppgangen nå har skjedd uten at noen enkeltaksjonærer har gått inn med mye. Det er ofte når slike kunder som vi kjenner fra bl.a. SB1M setter igang at kursen virkelig får fart på seg. Men han traderen jeg tenker på liker ofte å kjøpe store sperrer og foreløpig har ingen lagt ut noen stor sperre. Da mener jeg 400k+. Ikke de der småsperrene som er nå med 200k fra 3 forskjellige aktører. Når vi begynner å se sperrer som settes og fjernes på 400k+, det er først da at Funcom er i spill. Nå er det earlymovers som posisjonerer seg. De som ikke vil vente på finansieringsløsningen. Alle seriøse fundamentalister som Christian o.l. venter med inngangen. Og sikkert mange flere av de vante. Men nye aksjonærer vil komme på banen først når vi har fått vite mye mer om spillet.

5 Likes

I tillegg er det veldig mange som sitter på sidelinjen og venter på en emisjon, så det er nok noen som begynner å bli utålmodige, og det er nok også noe av grunnen til at kursen har begynt å gå siden folk er usikre på om og når det kommer en emisjon. Hvordan de løser kapitalinnhentingen vil være viktig for kursutviklingen frem til vi ser hvordan det går med selve spillet og de andre prosjektene.

2 Likes

Blir interessant å se når/om emisjonen kommer og til hvilken kurs. Hadde jo vært magisk om de kom med den på fredag :wink:

2 Likes

Hvorfor skul det var MAGISK, fordi du gikk i går og håper for billigere inngang?
Her tror jeg du tok feil… time will show.