Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Det er veldig få nyheter om LMO og lite presse. Men jeg tror ikke det handler om at det koster penger, men mer om fokus for teamet. Nå er fokuset på selve spillet og få det ut på flere platformer så kommer det ny runde med å forsøke å øke spillerbasen senere tror jeg.

Jeg også ganske skeptisk til caset før jeg ser velfungerende PvP og mini games, men tror uansett det kan være lurt å ta noen lodd nå som kursen er såpass lav. Det har ihvertfall jeg gjort (selv om det fortsatt er snakk om en mindre del av porteføljen).

4 Likes

Selskapet har vel brent cash i et tiår nå, og utenom LMO på iOS/Android, så er det lite som tyder på at de skal slutte med det. At de gjør masse avskrivningner i et kvartal og mindre i et annet får kanskje noen kvartaler til å se penere ute, men f.eks Retained Earnings har gått fra -155MUSD i 2013 til -168MUSD i 2014. Ikke akkurat et tegn på et sunt selskap.

Tenker du da på at kursen er lav hvis du ser på hva et vellykket iOS/Android produkt kan dra inn? De er jo nå priset til 170MNOK og er relativt nedsyltet i gjeld og det eneste som holder dem flytende er at kreditorene gikk med på å utsette obligasjonsgjelden til Q2 2016.

Kort oppsummert, er 170MNOK+7-8MUSD i gjeld billig når det du får så å si kun er LMO for iOS/Android?

[Svaret er jo ja på det siste spørsmålet, hvis det blir vellykket, men hva er sjansen for det? PC-versjonen floppet jo hardt. Kanskje prisen nå bare er billig historisk sett, mens hvis man ser på hva man får, så er det godt mulig svinedyrt.]

1 Like

Jeg tenker alltid risk / reward, og da synes jeg Funcom ser billig ut nå. Jeg ser potensialet i LMO dersom de får til PvP og med lansering på flere platformer. Det er ikke så mye som skal til før de plutselig går i pluss og med den nye strategien om flere små/mellomstore spill så ser det jo ikke dumt ut i det hele tatt. De kommer nok også til å offentligjøre hva som er det neste spillet snart.

Dessuten bør dollaren pynte på utgiftssiden, sammen med omstrukturering så skal det mindre til før de går i pluss sammenlignet med ett år siden.

3 Likes

Nå trender faktisk LMO lavere på google enn Lego Universe som ble lagt ned for tre år siden: http://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0yntsm0%2C%20%2Fm%2F02rn1g9&date=today%2012-m&cmpt=q&tz=

Google trenden ser rimelig dårlig ut ja. Ser ut som IPad og Android er siste håpet for LMO.

Vet ikke om denne er postet før, men Lego kommer med ny serie 14 av Lego minifigures i september: http://lego.wikia.com/wiki/71010_Minifigures_Series_14

Da kommer det nok en liten oppdatering av LMO også før den tid :slight_smile:

2 Likes

Konkurrenten Chima legges ned. Ikke bare det, men hele Chima leketøylinjen legges ned også. Det er minifigures det satses på :slight_smile:

7 Likes

Does the mobile version separate mobilers’ from PC players?
“For testing purposes, yes. After testing, it won’t separate iOS players from PC players.”

https://community.lego.com/t5/MINIFIGURES-ONLINE/Selections-for-iOS-closed-beta-are-colsed/td-p/12328058

Merkelig at de ikke bruker testen til å kjøre crossplatform. Håper de ikke går på en smell når de skal implementere den delen av konseptet. Men, jeg hører jo at selve tablet opplevelsen er veldig bra.

3 Likes

Virker som Warner (TT games) har fått jobben med å lage toys-to-life versjon…hmm ikke bare bra dette:

Det er ikke bekreftet enda, men det kommer eventuelt til å bli en større konkurrent enn Chima Online var tror jeg.

Joda, men det er ca 2 år til.

Går nedover på siteanalytics.

https://siteanalytics.compete.com/playminifigures.com/#.VSUSVfmsWQC

1 Like

119 brukere med likes siste 7 dager nå på forumet.

Det er ca samme aktivitet som vi har sett tidligere (limer inn denne fra det gamle forumet, har ikke logget noe mer her i mellomtiden):

Mars-tallene fra Similarweb burde vel komme snart også.

5 Likes

Med dagens nettosalg av MSI på ca. 250 k er det vel få som ikke kjenner igjen mønstret og en aksjonærliste bekreftet mine mistanker:
YA har lånt ca. 1.7 mill aksjer fra Jebsen og sitter nå igjen med ca.1.5 mill aksjer ifølge siste aksjonærliste.
Så da er det bare å begynne å telle når YA er ferdige… Har funcom satt minstekurs på 1.9 eller lavere? Aldri kjedelig i Funcom.

Fikk mistanke etter å ha studert handelen de siste dagene og denne gangen hadde jeg rett.

5 Likes

Det var typisk! Har det skjedd noe mer på lista?

Så Funcom kjører emisjon før spill-lansering igjen. Sjokkerende.

1 Like

Hadde selv samme mistanke. Godt å vite det. Har selv trodd det samme angående minsteprisen. Er ikke nervøs med inngang snitt 1.92. Uansett, dette er nok siste gang.

1 Like

Jo, men ca usle 3 mnok skal de dra inn på dette. Hva er poenget. Kanskje holde kursen nede fram til opsjonene til ceo er prissatt?

Jeg tror at vanlig emisjon er utelukket pga økokrim. Jebsen tjener nok på å låne ut aksjene sine. Med egenkapitalen til Funcom tror jeg vanlige lån er vanskelig. Avtalen går ut i mai. Får håpe den ikke blir utvidet.

Lav opsjonskurs kan også være et motiv. Synes YA ofte har blitt brukt når kursen er på et minimum og ikke et maksimum, noe som er litt rart.

1 Like

Jeg har kommet fram til at MSI har nettosolgt 512248 aksjer denne uken - det kan jo være at din liste henger litt etter.

Emisjon på rundt 1.90 er ikke imponerende nei, selv om den er liten. Jeg har hele tiden sagt at de skulle ha hentet ordentlig med penger på høye kurser ved en vanlig NE, ikke dette tullet.

Dette var forresten siste topp 10 fra desember - er nobel systems fortsatt inne i bildet?

SEB Private Bank (Jebsen): 17.78 %. 15 000 000

NEXUS Capital (Jebsen): 7.86 % 6 907 933

Danske Bank Operations Securities: 2.49% 2 183 112

NordNet Bank AB: 2.42% 2 124 651

BNP Paribas Sec Ser S/A: 1.81% 1 588 402

NordNet Pensjonsfors: 1.75% 1 538 571

Privat aksjonær A: 1.43% 1 254 734

Nordea Bank Danmark: 1.26% 1 109 545

Mirza Sohail Sarwar Calle Riu: 0.95% 835 700

NOBELSYSTEMS SCANDINAVIA: 0.91% 800 000

Privat Aksjonær B: 0.74% 650 000

Topp 20 Liste Total : 43.94%

Jeg syns det blir litt vel konspiratorisk. Å time alle toppene er det ingen som klarer.

Nobelsystems er med og har økt til 1 mill aksjer ift lista du har der holmes.

3 Likes