Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Ok takk for tipset @pdx-test2

Da måtte de ha gått tilbake på CE, forandret hele utviklingsløpet, muligens justert kompetansen hos de ansatte (igjen). En liten emisjon holder til et lite spill. Funcom var klar på at dette var 5m euro minimum or nothing, så skjønner ikke helt hva du sikter etter, med mindre du sitter på en personlig plan B strategi som slår knockout på alt annet.

Jebsen får sikkert noen voldsomme prosenter for aksjene han låner ut til 10 juni. Er typisk at kursen holder seg kunstig høy, selv om det er åpenbart at masse nye aksjer skal ut markedet. Se SBX, PEN, PLCS osv.

Det store spm er jo om aksjen skal ned til 0,55 før den snur? Det skulle jeg veldig gjerne vite…

2 Likes

Tror ikke det. Det er for lite aksjer tilgjengelig i “reperasjonsemisjonen”.

1 Like

Et ytterligere 42% fall vil være vondt.

1 Like

Btw, noen som har oversikt over hvor mye gjeld Funcom sitter igjen med nå? Liabilities lå på ca 16000TUSD, som nå er redusert med 7700TUSD til 8300TUSD. Hvor mye av dette er lån, og hva er resten? På assets-siden så det rimelig skralt.

For nte gang, Jebsen har ikke nok aksjer å låne ut. NEO mistet 9 mill aksjer i dag på litt over en time. Det virker Ikke som markedet har problemer med å ta unna. Hvis det fortsetter på samme linje i morgen så er alle Jebsens aksjer røsket vekk før lunsj. Ingen med vettet i behold shorter slik.

Skjønner du. Jebsen har maks 23 mill aksjer å låne ut. Emisjons aksjer er ikke formelt ute i markedet før 10 Juni.

De har iallfall 250TUSD igjen av det konvertible lånet + den konvertible obligasjonen på 6200 TUSD + 3 år med renter.

2 Likes

Han hadde 24.5mill i dag så det er grensen for hvor mye som kan bli solgt nå. Resten av et eventuelt salgspress kommer når emisjonsaksjene er på plass.

2 Likes

NEO hadde en nettohandel på 8,7 millioner aksjer i minus i dag. Hvor mange er det Jebsen kan låne ut? Nedsalget kan jo holde på i endel dager. De fleste som satt med aksjer må jo ihvertfall sette av penger til reparasjonsemisjonen, så hvis shortingen eller nedsalget av Jebsen sine aksjer fortsetter, så tror jeg det kan bli stygt.

… spørsmålet er jo hvor mye som skal selges. :wink:

1 Like

renten redusert til 3.5 %?

Uansett - det positive her er at funcom nå har redusert gjelden med 7,7MUSD og har fått en positiv egenkapital på 4MUSD. De har nå muligheten til å bevege seg videre. Ingen som kan ta det fra dem, og jeg regner enda investeringen som sikker.

Men vil ha mer! :slight_smile:

4 Likes

Ja, fra 5% til 3.5%.

1 Like

NEO mistet tett på 9 mill aksjer på litt over 1 time. Du ser lett at alle 23 mill aksjene er ute før lunsj i morgen om det fortsetter slik. Ingen shorter på dette viset. Men nå begynner dette å bli komisk. Har vel skrevet dette, tja, kanskje på 5 forskjellige vis nå. :slight_smile:

2 Likes

1443 - 1625 er vel nærmere to enn en time, men ja, det er jo faktisk umulig at det skal fortsette i samme tempo i morgen. Det blir spennende å se om dette var shorting eller ikke.

1 Like

Handelen åpnet 15:00. Du bommer igjen (og Nofun liker bommen din :smiley: ). Altså for å være ærlig Christian, jeg tror ikke du har kjøpt noe aksjer. Du, er altfor tunglært til det :slight_smile: . 15:00 til 16:20 er 1 time og 20 min regulær handel. Om poengene mine er tapt på deg så tror jeg de aller fleste andre ser dem. Jebsens skumle 23 mill aksjer (hvilket det er 14 mill igjen av nå) vil omtrent vare 2 timer så er den trusselen over :smiley: . Hvorfor er det slik, vel jeg tror det er slik for det var så mange folk som ville være med på emisjonen som faktisk ble svindlet for å få være med. Nå moser de inn milioner av aksjer i timen. Om noen shorter på dette viset så burde de legges inn :slight_smile: . Det er forøvrig og verdens største gavepakke til oss for de vill komme i en seriøs skvis før dagen er over i morgen.

1 Like

Ansatte er fornøyd :hushed:

Sier du til han som sa han skulle holde seg unna Funcom inntil de hadde fiksert finanseringen? Det var ikke jeg som gikk på en smell i dag… Jeg har kjøpt for lommerusk i Funcom i dag som jeg skrev tidligere, jeg tror du kjenner meg litt dårlig hvis du tror jeg hadde giddet å lyve om noe sånt. Jeg er nok neppe den eneste gjerdesitteren som falt ned i dag, så jeg tror nå kjøpersiden blir svakere i morgen.

Nei det var vel lurt å holde seg unna til finansieringen kom. Grattis med den. Men jeg sier at det er jo utrolig vanskelig å forklare kjempeenkle ting til deg. Det er ingen emisjonsaksjer ute i markedet ennå (det tar uker) og det er heller ikke lov med udekket short. Og da kommer vi tilbake til at 14 mill Jebsen aksjer igjen, det er faktisk ikke spesielt skummelt når det forsvinner nære 9 mill av dem i timen. Og det er vel KGJI som er denne aktøren som tidligere har bevegd på aksjene? de har bare 15 mill aksjer. Om du tror det er noe lignende på gang igjen så betyr det at disse skumle shorterne har nok aksjer til å pisse 6 mill aksjer i omlag 40 min, så er det slutt på den morroa. Jeg tror ikke noe på dette shortetullet og så synes jeg du responderer merkelig for en som visst nok nettopp har kjøpt aksjer. :slight_smile:

1 Like