Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Ja dette var jo LITT AV EN UKE å være utilgjengelig på…

Emisjonskursen er jo helt LATTERLIG idiot lav… har hele Funcom management plutselig fått HJERNESKADE eller??

Jeg har ikke hørt et PIP om å være med og jeg har sittet med en 400k aksjer i snitt og SAGT AT JEG VAR INTERESSERT tidligere!

Er selvfølgelig ingen endring i potensialet til CE og Funcom gjør mye riktig strategimessig ellers om dagen, men dette…

Jaja, en god bekreftelse på at jeg ikke er GAY - for dette likte jeg IKKE!

RYKK TILBAKE TIL START

:frowning:

18 Likes

provoserende. “ansatte er fornøyd”. :slight_smile:

2 Likes

Jeg tok litt feil, rep emi må godkjennes på gf, men ikke dette

1 Like

Du burde lese innleggene mine en gang til, så hadde du kanskje ikke vært så frustrert, ettersom du har misforstått dem. Angående om det er shortere eller Jebsen som selger får vi vite i morgen tidlig. Hvis Jebsen har solgt får vi en børsmelding på det. :wink:

Jeg har riktignok kjøpt, men handelen ble tatt litt på sparket, ettersom jeg hadde litt under to timer på å få bestemt meg og kjøpt. Der og da tenkte jeg at vi kom til å få en rebound opp til 1,40 ganske kjapt, men der tok jeg tydeligvis helt feil. Et par her har argumentert på at et fall mot 70-90øre er fullt mulig, og jeg er ikke uenig. På mellomlang sikt, så ser jeg på nedgang som 30% sannsynlig og oppgang som 70% sannsynlig. Jeg liker å være sikrere enn det.

Så, jeg har kjøpt, men tror at det hadde vært lurere å vente 1-2 dager til. Det kan godt hende jeg øker til 2x lommerusk, men mer enn det har jeg ikke tenkt å ha i Funcom. :smiley:

Ja, fy faen, arbeidsplassen deres har sikret finansieringen og de er ikke lenger i fare for å miste jobben.

… det er ikke så veldig rart de er fornøyde. :wink:

4 Likes

Good for you. Jeg har mer aksjer enn deg da sikkert og er en nokså nøktern kar. Jeg er ikke frustrert heller. Jeg bare sier at du får ikke med deg det jeg sier (og jeg tror jeg har rett).

  1. Ingen emisjonsaksjer ute ennå
  2. KGJI har bare 15 mill aksjer å låne ut
  3. Det selges omlag 7 mill av disse aksjene i timen (hvertfall så lenge de selges for 1 kroner stykket)

Og da sliter jeg med å se hvordan markedet skal oversvømmes av aksjer i morgen, det ser snarer ut som det motsatte.

like fullt provoserende. De får dritbillige opsjoner fordi ledelsen er en gjeng pirater. Klart de er fornøyde. Men det blir et komunistisk preg over det hele som jeg synes er provoserende. Ran?

1 Like

Det er forsåvidt her vi er uenige, jeg tror ikke markedet kommer til å ete 7 millioner enkroners aksjer på en time i morgen tidlig. Dette er forsåvidt bare spekulering, så får vi se hva som skjer i morgen. :wink:

1 Like

Kan noen forklare hva de tror kommer til å skje med kursen når vi nærmer oss den 10. juni (eller når de nye aksjene ville være tilgjengelige)? Er det grunn til å tro at kursen kan gå helt ned mot emisjonskursen (eller i det minste falle enda lenger enn ca 1.0-0.9), eller vil det gå oppover tross alle de nye aksjene? Argumentér.

1 Like

Hva tror du omsetningen til Funcom blir i morgen?

Synes det er langt mer sannsynlig at markedet priser aksjen til 1,43 i stedet for noen av disse spekulative scenarioen. Å ha gjennomført emisjonen er da og tross alt et pluss for selskapet? Noe som kan innby til høyere kurser enn 1,43 til og med.

Ifølge Chrstian her så er det da flere 10 talls milioner aksjer som skal short indekkes, så da vil vel det ta unna for en del. Likevel så bør aksjen i sin helhet være verdt mer enn nå med alle disse pengene brakt inn i firmaet (positiv egenkapital igjen). Så det kan vel bli mer salgspress noen dager. Men jeg tror vi hele tiden vil ligge godt over 1,43.

Husk og at nå, med positiv egenkapital, normale lån og cash på bok så kan du til og med vente deg å se meglerhus ta opp dekning igjen.

De ansatte bør holde KJEFT, kansellere sommerferien sin og jobbe ræva av seg frem mot aug/sep…

3 Likes

Det var utgangspunktet for kjøpet mitt, så ja, jeg ser den vinkelen @TOL. Samtidig ser jeg den andre vinkelen, som er at noen akkurat har gjort en avtale som gir dem 95 millioner aksjer til 0,55. Det kan godt være de vil gevinstsikre så mye som mulig, og da er alt over 0,56 en god deal. Som er grunnen til at vi er på 1kr i dag, ikke 1,43, som jeg ser det. Hvis det er Jebsen som har solgt er situasjonen selvsagt en helt annen. :wink:

Jeg tror omsetningen i morgen blir mindre enn i dag. Dagens omsetning var nesten det dobbelte av neste høyeste dag de to siste årene. Jeg tror omsetningen blir lavere, fordi både selger og kjøpersiden vil ha rast fra seg til en hvis grad. Aksjene kjøpt/solgt etter matching halt skjedde jo i et rimelig smalt bånd, mellom 0,90 og 1,10.

… så etter å ha tenkt meg om, så er min antagelse om kurs i morgen noe mellom 0,90 og 1,10. Ren spekulasjon fra min side. :wink:

1 Like

Det morsomme her er at det er jo jeg som postet 1,43 som kursen aksjen burde ha hvis den skulle ha en tilsvarende market cap som før (når man tar hensyn til flere aksjer/cash situasjonen), så du følger tydligvis på noe av det jeg skriver. :wink:

1 Like

Vel, her oppfatter vi ting helt feil. Jeg opplevde dagen i dag som et ensidig salgspress fra NEO (kanskje Jebsen). Han måtte og ville ha ut aksjer for å komme under 33%. Hele markedet strittet i mot og aksjer forsvant i et rasende tempo.

I morgen tror jeg vi til og med kan få se PASrakett når NEO melder seg ut. MCAP skal være høyere nå enn i går. Kan ikke skjønne annet.

Du postet det eksakte tallet, men jeg regnet ut noe lignende. Og ja poenget ditt medfører en del ting som at aksjen bør bli drastisk dyrere i morgen.

1 Like

Christian: Jeg tror de har 6M USD med gjeld at this point.

Ikke så lurt å kjøpe aksjer når det eneste man har å lene seg på er at even greater fools skal kjøpe dyrere enn dere. Selskapet er crappy, mkay.

1 Like

God morge, bare komme seg igang med en ny dag.
Ser det har bikket over litt i diskusjonene.

Ang å godkjenne emi eller ikke : den blir godkjent, ingen her som kan gjøre noe, det er bare å se antall aksjer toppen på lista sitter med, han bestemmer alt !

Å en viktig ting å tenke på nå når man tror 2kr er billig, eg sier ikke at det skjer, men menst trolig kommer kursen til å sige nedover, og gjerne helt mot emisjonskurs, dette har eg vert med på en del ganger.
Nå kan det jo vise at det er annerledes i Funcom.
Sannsynligvis vil det dukke opp dekningssalg eller at folk palmer ut selvm for å unngå det.
Et ville vert forsiktig, men eg kan ta feil, det kan komme opp info som lar kursen gå opp, men tenk da på alle emisjonsaksjene som etterhvert kommer ut, desse blir solgt, mangen av dei.

For dei som ikke er helt trygge på ossen dette fungerer : stay away!

Hugser dere den varme poteten eg presenterte for noen dager siden ?

2 Likes

Trøbbelet er at jeg også har andre aksjer, men kanskje jeg skal selge alt og gå all in i Fun?:wink: