Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

I den perioden når Blochster valgte å forlate forumet så er det vel ikke noen tvil om at 90% var ultrapostive til FC.

2 Likes

Ja og nå er det 3% !
Eg dekke den 1 % !
Syns det har endret seg veldig nå i det siste her inne! Eg omstille hypen min som skulle til i det mest ekstreme tilfelle til 10kr ned til 5kr !

Noen skeptikere var det: du, Blochster, Christian, Onns, delkop, burnside, atomics, profeten, grimshanks osv

Mer nøytrale frem og tilbake: kronn, irathi, Morti, Larsen

Positive: jeg (behold), tswbeta, koe, paddy, cagey, thomashagen, steart78, slobo, billyP, ihhelg

Osv sikkert flere i hver kategori

Jeg bare ser at folk hevder det samme på begge sider hele tiden. Og om det er 90% som har en annen mening er vel ikke det noe problem heller? Er målet 50/50 eller 100/0?

3 Likes

Sant nok. Jeg bare sier at Blochster har selv uttalt at han forlot forumet pga dette. Håper han kommer tilbake. Det som er bra er at selv om noen er vinglepettere så blir det lite personangrep ut av det. Hadde det vært 100/0 så hadde det vært kjedelig og lite fruktbart.

2 Likes

Hvem skal kjøpe 40-65 millioner aksjer de neste par månedene hvis alle er negative?

Eller skal alle plutselig bli positive midt i fellesferien?

2 Likes

Tror du alle som kjøper Funcom aksjer det neste året er på dette forumet?

1 Like

det burde de :slight_smile:

2 Likes

Tror det beste er å ikke ta råd fra emisjonsgruppen.

10 Likes

Jeg har litt over 20% fortjeneste siden før jul, hadde over 100%. Har ikke aksjer nå, på grunn av alle er negative og alle mener den skal ned som følge av emisjonen, kjøper fra 1 krone. Positiv til CE, positiv til måten Funcom jobber og har jobbet siste årene, synes CE ser meget lovende ut og mener de har kommet langt nok til at EA blir bra nok for EA å være.

Å referere til emisjon på 0.55 blir teit fordi den ble verre enn selv de mest konservative her hadde trodd. Det har heller ikke noe å si for utviklingen av spillet å gjøre, dette er finansakrobatikk.

1 Like

Jeg legger merke til at jeg tydeligvis er umulig å kategorisere :slight_smile:

3 Likes

Du kan få være med i alle kategoriene samtidig

2 Likes

Du har vel vært positiv, men jeg tviler på at du var all-in for å si det sånn :smiley:

1 Like

Savner bare Smaaspararen…

Resten av dokk skitfolk klarar eg meg uten

:wink:

4 Likes

Han kommer nok aldri tilbake til funcom igjen.

1 Like

Han er visstnok den eneste som er i samme klasse som Bagger. I følge bagginz selv.

Har dere sett denne ? :

http://www.pcgamer.com/the-best-mmos/4/

5 Likes

Poenget mitt er at det er mange som ikke skjønner hvor spillet er i utvikling og virker som vurderer det som noe ferdig, videre så vil det være subjektive meninger uansett hvem som mener noe, mens visse mener kanskje noe ut fra andre synspunkter påvirket av aspekter man ikke skal for å gjøre “god analyse”. Ref tapt penger, pissa på av Funcom og fått nok av selskapet. Disse noen gir kanskje ikke en “objektiv” subjektiv mening?!

Tror faktisk jeg tar sommerferien fra Funcom med en bitte liten post aksjer, ser ikke att det skal komme noe større Hype nå før tidligst august.

Nå står vel emi aksjer for tur, tror heller ikke det kommer noe rift om å få mange TR av disse på kurser over 1 kr.

God Sommer.

3 Likes

Viss en skal se CE fra ett synspunkt helt uten interesse fra aksje kurs osv ! Så er jo magasiner, kommentarer på sosiale medier noe enn burde legge seg merke til! Altså for 2 uker siden vurderte jeg og ta tapet mitt når vi sto på 0,95kr og håpe hele jævla Funcom skulle brenne! Men det har roet seg og ser helleristninger snitte ned ! Da jeg velger og tro at når det nærmer seg harvi sett mye mer til spillet, flere trailere , dev diary etc!
Viss kursen ikke er over 1,50 ved lansering så legger jeg børs på hylla for evig tid Og kommer aldri tilbake.

Viss emisjons gutta enda har aksjene sine i nærheten av lansering har de gjort sitt for hype og så om ikke verdien og troen er der for alle har hvertfall disse klart og få opp kurs for og selge så det tar Jeg med knusende ro!

1 Like

Kursen kommer nok til å bevege seg oppover som vanlig før release. Ta f.eks.en titt på GCOR i Sverige som vi har diskutert i en egen tråd.

http://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=GCOR.ST

Her lå enn flopp så opp i dagen at mange må ha vært klar over dette. Likevel holdt kursen seg brukbart helt frem til det ikke var noe håp lenger før stupet kom. For å sette det på spissen.Tidligere har det funket å investere i funcom selv om man hadde null tro på produktet. Poenget var da å selge da hype var størst litt før/rundt release.

For å sette ting enda mer på spissen: I aksje-markedet teller det egentlig lite hva du synes personlig om en melding. Poenget er å kunne forutse hvordan markedet vil reagere på en melding og handle deretter. Det er en av grunnene tror jeg til at biotek-aksjene ofte kan stige på meldinger som egentlig er en ikke-nyhet.

3 Likes