Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Hvorfor tror du mange ikke skjønner hvor Funcom er i utviklingen? Early acsess er noe alle spillere kjenner godt til og de fleste PC-spillerne der ute har nok mye erfaring med early access spill. Det har ikke slått deg at de som er negative til CE er negative til-tross-for at de vet at Funcom er i tidlig stadie av utviklingen? Spesielt. Særlig fordi det står med store blokkbokstaver helt i begynnelsen av videoen. Også fordi Funcom er flinke til å påpeke dette i alle Q&A og i media.

Det vi objektive (;)) faktisk reagerer på er at Funcom hauser denne videoen i tre dager med daglig countdown for så å levere en middels (nå er jeg snill) video som heller ikke setter spillet og dets store fortrinn (melee combat) i noe godt lys. Den eneste scenen med combat har de klippet. Jeg tror ikke det er tilfeldig at de klipte den scenen. Ellers en lite engasjerende “remakevideo”.

Reaksjonen min er ikke unik. FLERTALLET som har sett videoen har stemt den ned. Skal mye til for å stemme ned et uferdig spill. Da må det skuffe mer enn normalt.

4 Likes

litt research på youtube i 5 minutter så har foreksempel rust first day trailer, pre alpha 520 k visninger siden den kom for 2 år siden, ark har mye videoer ute men ligger fra 2-300 k til 4 mill visninger på de forskjellige.
At conan har 330 k på noen dager vil jeg si er meget fine tall!?
ja det er 6 k stemmer ish, halvparten tommel opp andre halvpart tommel ned.
Noe kan vi si er trolling og haters, men det er tros alt sett 330 k på få dager?

4 Likes

Det er et tall som lett kan manipuleres. Det skrives bot programmer for dette. Jeg tviler ikke et sekund på at emigjengen påvirker antallet det de kan. Passer psykoprofilen deres maksimalt.

1 Like

@Morti jeg må si at jeg synes du er litt som en vindhane. Nå er du utenfor og negativ. Jeg er ganske negativ selv, men nå har du snakket dritt om den traileren siden den kom…

Antall views ser bra ut. Ca 50% tommel ned er ganske katastrofalt.

Kjenner jeg deg rett så er du positiv hvis aksjen kommer ned til f.eks 80 øre og du får kjøpt deg inn. Lykke til med tradingen. :wink:

3 Likes

Ja myrseth og gutta har laget program for og skape views? :joy::joy::joy:
Litt HO over den der ?
Er det de som har tapt penger på Funcom som har trykket på tommel ned for og få billigere inngang da?

6 Likes

Nå synes jeg det begynner å bli utrivelig her.
Mulig det er bra, men fint om vi kan beholde freden her, selv om vi er uenige.

Jeg har tapt alt for mye penger på Funcom, tenker på ny inngang hvis kursen faller, men er usikker.
Håper på kursras for å snitte ned før rekylen, men med mer enn dobbling av aksjer kan rekylen bli kraftig svekket.

5 Likes

Jeg har ett relativt greit papirtap jeg og , så viss det smeller ned så ser jeg gyllen mulighet for og snitte ned og forhåpentligvis frem til september komme greit i pluss igjen :+1:

Helt enig. Jeg er heller ikke full-lastet i Funcom. men jeg sitter ikke her og slakter aksjen, videoen eller selskapet for det. Jeg deler info jeg finner positiv eller negativ og oppfordrer herved alle andre medlemmene til å gjøre det samme. Dette skal ikke være HO, funcominvestor og senere dette forumet ble dannet for å være et alternativ til HO.

4 Likes

Å endre oppfatning om noe fra det går fra skrivebordet til trailer når de to ikke harmonerer er å ta inn over seg ny informasjon og reagere på det. Å endre oppfatning fra en eier til en har solgt uten nyheter er mer i den leia du snakker om. Jeg har alltid justert meg ettersom det kommer ny informasjon. Det kan anbefales.

Du la sikkert ikke merke til det Christian, men jeg svarer faktisk på kommentarer linket direkte til meg.

1 Like

Jeg mente det ganske så opprilktig når jeg ønsket @Morti lykke til med trading, men jeg syntes bare han kunne være litt mer nyansert i postingen sin. @Malvin hadde jo et godt poeng angående antall treff på youtube. Samtidig kunne jo @Morti bare nevnt antall negative stemmer for å få fram poenget sitt i stedet for å dra fram en konspirasjonsteori som han ikke har noe dekning for. (Alt er mulig, men for å starte å poste om det, så hadde det vært greit med litt fakta på bordet…)

2 Likes

Andelen dislikes er litt bekymringsfull, hvis vi ser på reveal trailer

så er den snart oppe i 500k views med 1709 likes og 102 dislikes

og pre-alpha-trailer har snart 65 views og 307 likes og 105 dislikes

Sikkert ennå værre andel dislikes hos ign, men det er tydelig at denne siste videoen ikke er 100% fulltreffer, så kan man diskutere grunnene til det.

Tallene fra ign er:

antall views nærmer seg 340k views ,ca like mange likes som dislikes 2800.

Så mange er interessert, men folk er litt delte i om dette er veldig bra eller ikke.

3 Likes

Jeg er veldig god på å analysere psykologi. Naturtalent der. En av grunnene til at jeg har vært toppselger i 4 firma på rad og har tjent meg bra i aksjemarkedet. Det jeg vet om emisjonsgjengen så langt er at de ikke har noe interesse i å gjøre noe bra for Funcom, men er ute etter kortsiktig gevinst. Det er bare dager siden Stjernebris kunne fortelle om alle de fine botene de hadde skrevet på det andre forumet sitt. Dette har vi diskutert her på forumet i forbindelse med både AoC og TSW også. Hvor lett det er å påvirke disse resultatene/antall likes osv. er det som er lettest å manipulere av alt.

La oss foreta en liten øvelse sammen sånn på sparket:

  1. Emigjengen skaffer Myrseth og får han til å fremme Funcom på hegnar. Uetisk.

  2. De fremsetter krav til Funcom som går på tvers av all etikk og moral. I følge både investeringsøkonomer og norges beste tradere.

  3. De fremlegger krav til Funcom om at det skal lages en hastetrailer kun til deres formål å hause kursen til det de trodde var riktig tidspunkt. Uetisk.

  4. De fremlegger krav til at de skal få shorte aksjen de “redder”. Uetisk.

  5. De fremlegger krav om at det skal sendes ut ubetydelige børsmeldinger som virker positive (Nvidia). Uetisk.
    .
    .
    .

  6. De skriver IKKE enkle bots for å fremstille spillet som mer populært enn det er. For det ville jo vært uetisk.

Tror jeg kan finne frem minst 200 innlegg i Funcominvestorforumt hvor dette med bruk av bots har vært diskutert tidligere av stort sett samme gjengen som sitter her nå. Hvis det hjelper så er -Me- en av de som har forklart litt rundt hvor enkelt dette er. Han er vel troverdig hvis dere ikke tror jeg klarer å skille følelser fra fakta. Men det kan jeg.

11 Likes

Det eg lurer på nå, er det er kun trading som er av interesse gjeldene Funcom aksjen, eller om det noen som handler aksjen med ett " investorsyn "?
Eg ser jo at noen ikke bryr seg om svingningene og heller ser fremover i tid, samtidig som mangen gir utrykk for det skal selges før lansering, pga tidligere flopper.
Er Funcom aksjen og selskapet blitt uinteressant som investor aksje ?

1 Like

Det er sikkert mye av det som folk klager på i traileren som er relativt enkelt å fikse ( og mye av det er ikke avgjørende for at spillet blir en suksess) Det som gjør meg litt skeptisk er at funcom sier de skal ha den beste melee combat’en i genren og så viser de egentlig ikke noe av den. Jeg tenker derfor at de har veldig mye å gjøre før release.

Er det foresten bare jeg som synes at den eksplosjonen ser litt “funky” ut ?

4 Likes

Mange som hadde et investorsyn har gått ut som f.eks @olepederk

Jeg hadde også et mer langsiktig syn, men er ikke fristet per dags dato. Med tanke på historien vil jeg uansett følge nøye med på den fundamentale utviklingen. Jeg hadde ikke fått med meg at de var dager unna potensiell konkurs. Det er viktig å ikke undervurdere konkursrisikoen dersom CE flopper.

10 Likes

Buy YouTube Views Today
http://views-great.com/?a=140

Bots are also used to increase views for YouTube videos.

2 Likes

Godt svart. :slight_smile:

1 Like

Ja de eksisterer, uten tvil. men at myrseth og de andre skal fikse en slik og kun få 300 k på en helg syns jeg de har bommet på boten.
stiller meg svært kritisk til at dette blir brukt i dette tilfelle!
ja med 3 mill views så kunne jeg vært enig men ikke på 300 k

Jeg kommer med linker og i tilleg gir jeg mine inputs, tanker og meninger. Syns jeg har klart å legge dette frem uten å overdrive, bruke for sterke uttrykk (har selvsensurert mine innlegg for å unngå dette). Ikke har jeg sagt hva kursmålet mitt er nå heller. I respekt for de som er inne. Så derfor ble jeg litt skuffet over at også du legger deg på denne linjen. Men bevares, jeg kan jo f. eks. se på TV. God kveld til alle.

1 Like

Jeg var et øyeblikk redd for at du hadde vendt tilbake til gamle uvaner, men jeg ser nå at jeg tok feil. Beklager.
Men kommentaren min var også en generell oppfordring og ikke bare myntet på deg.

2 Likes