Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom tar opp nytt lån

Syns oppgangen i dag var for liten. Lurer på å gå inn med resten nå. Altså det jeg hadde tenkt å kjøpe for i emisjonen eller etterpå. Avhengig om jeg får lov eller ikke. Men i så fall tenker jeg å gå ut igjen med halvparten før emisjonen for så å følge min opprinnelige plan med å øke etterpå. Emisjonen må jo settes med en rabatt. Det er sikkert umulig å treffe helt på topp, men det blir jo da i så fall ekstra avkastning. Og det er det som teller. Noen som tror det er dumt å gå inn med resten nå? Hva tror dere?

1 Like

Jeg synes 0.9-1.35 var god Risk/Reward her og nå over 2 kroner vet jeg ikke, er egentlig ganske nøytral og vil si “hold”. Jeg synes det er mye som er uklart nå: hvem skal inn med penger i emisjonen og hvilken type blir det? Jeg tenkte før at det var størst sjanse for en rettet emisjon, men da forstår jeg ikke hvorfor det tar så lang tid, og begynte i stedet å tenke at det blir en fortrinnsrettsemisjon, men det er på den annen side ikke noe Jebsen ønsker siden han er fullastet, og noen må jo garantere den. Det skal også sies at det er en joker her at de har en annen plan der de forhandler med noen om salg av deler eller hele selskapet, eller en rettet emisjon mot en enkeltperson osv som tar tid (men vanskelig å investere på spekulasjon synes jeg).

Kan Funcom fortsette videre opp nå basert på hype rundt spillene som kommer? Ja helt klart, men hvis jeg skal se fundamentalt på saken synes jeg det er vanskelig å si at situasjonen er noe bedre nå enn da kursen ble handlet rundt 1.35 for ikke så lenge siden, det er jo ganske mange prosent.

6 Likes

Kjør på! Den som tror dette var en dårlig melding, mener da at Jebsen er en idiot? Man låner ikke bort mer penger om han ikke tror man får de tilbake. Da kunne han like godt dratt ut proppen nå. Han har trua på CE, det skal utgis, samme hva folk på et forum mener.

Om de har problem med en emisjon vett vel Jebsen også dette, tror ikke han hadde spyttet inn mer penger om det var tilfelle…Nå skal det hauses og meldes i god gammel funcom stil.
K

3 Likes

Han har nok trua på kursoppgang før release av CE og det er ikke usannsynlig gitt historiske data…

6 Likes

De jeg kjøpte til 0.87 ble solgt på 1.55 tidligere. Så den avkastningen er allerede sikret. Nå er innkjøpene gjort til 1.27, 1.53 og 2,03. Snitt 1.66. Men nå med flere aksjer enn sist. Nå vet vi at Funcom øyeblikk skal komme med trailer og spillnytt. Og at kursen mest sannsynlig skal opp før emisjonen blir satt. Det er en vesentlig forskjell. Da kursen var 0.9 var det lang tid til gameplay kunne vises. Og en (krise) emisjon kunne bli satt når som helst.

Er ikke dette en ny no-brainer da?

5 Likes

Jeg er sikkert feil person til å svare, siden du har en annen stil med din trading og det virker som du ofte treffer bra. Jeg selger og kjøper mer sjeldent og gjerne en retning om gangen.

Når det gjelder emisjon så vil jeg påstå at da kursen var 0.9 var det ganske lenge til de kunne sette en emisjon på grunn av EGF, nå kan den jo settes når som helst (og i min mening bør den settes så fort som mulig). Jeg hadde også en tydelig ide om hvordan de kunne gjennomføre emisjonen, noe jeg nå synes er mer uklart, og det blir mer basert på tillit.

Over 100% er veldig god avkastning for å vente noen måneder på gameplay :slight_smile:

Jeg ser helt klart poenget med at de har spart på mange triggere som kan løfte kursen videre. Jeg skrev også hold og ikke sell.

3 Likes

Med ditt handels mønster med mere kortsiktige trades er det en no brainer sannsynligvis. Men med en stop loss muligens.

2 Likes

Vel, fire-fem uker er jo ikke så lenge da. Men gode poenger. Likevel, jeg tror at om jeg kjøper mye mer så kommer jeg nok til å gå ut igjen med de når avkastningen er god nok. Tanken er da å sitte med litt mer enn vanlig akkurat nå for å få med meg den mest sikre oppgangen. For deretter å bare sitte med det jeg allerede har nå frem til etter lansering.

4 Likes

Stop loss er veldig farlig da. Har gått bra uten til nå. Eneste var den dagen da kursen åpnet 30% ned og jeg solgte i åpningen, men det hadde ikke hjulpet med stop loss da heller. Så jeg tror jeg bare får fortsette å styre selv.

1 Like

Hvor høyt tror du det vil gå Morti?

Stopp loss i så volatile aksjer som Funcom, synst eg ikke er noe bra triks.
Man kan bli kastet av i bunnen, for så å se aksjen flyve av sted kort tid etter.
Ville vertfall ikke satt den tett, se bare på svingingar idag, fra bunn til topp, det er del prosenter der

Som eksempel kan eg nevne st eg for ett par år siden,ble kastet ut av Apcl på stopp loss, hugser ikke kursen men var rundt 60øre, aksjene mine var dei siste som ble solgt, før kursen gjorde ett kjempesprang oppigjen.

2 Likes

Mtp at “alle” tror Funcom alltid fucker up salg og ikke tjener penger skal man ikke se bort fra at man kan gjøre gode kjøp før release, siden “alle” skal lure de andre å selge på topp :blush:

1 Like

Jeg vil gjerne vente litt før jeg setter kursmål. Men akkurat på de ekstra som evt. kjøpes nå kan godt ha kursmål 3.60ish

1 Like

Stop loss kan være automatisk eller manuell. En manuell stop loss der man bestemmer seg for hvis kursen avslutter under det nivået der, da tenker man veldig nøye gjennom og vurderer salg neste dag f.eks. Automatisk Stop loss på 2% i Funcom fungerer dårlig :slight_smile: En slik strategi kan fungere i f.eks. Opera nå.

4 Likes

Enig, min stop loss er gjerne manuell på closing - intradag kan alt skje.

3 Likes

Det vil eg tro er en bedre løsning, enn å risikere å bli kastet utvi en midlertidig bunn

Noen som har RT på Funcom ?

RT 2,01 volum 22,2

2,01 akkurat nå

kjøpte 10k til på 2.01 :slight_smile: Nå er vet vel bare å fylle på de som harlitt kroner, som doktoren sa, dette begynner å se ut som en no brainer :slight_smile: (for de litt positive)

2 Likes