Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom tar opp nytt lån

Trygt fordi han alltid vil beskytte sin egen investering. Selskaper med bare småaksjonærer har større risiko. Konkurs har sikkert mange fryktet ja og nettopp dette unngår man med en rik hovedaksjonær som også har troa på selskapet og CE. Tror du undervurderer dette kraftig og avventer en rimelig inngang. Nye aksjonærer vil se liten risiko nå og kursen vil stige. Da capo!

2 Likes

Jeg har egentlig fått nok som Funcom-aksjonær, men hadde kjøpt hvis jeg synes risikoen var akseptabel. Før emisjonen er gjennomført, så synes jeg risikoen har vært for høy.

Når vi først snakker om motiver etc, så er vel du klar for at kursen går massivt før lansering, så du kan selge uten å trenge å ta den økte risikoen å være med over lanseringen av CE? Det hadde ihvertfall jeg vært hvis jeg hadde noen Funcom aksjer med litt erfaring. :wink:

1 Like

Trygt fordi han alltid vil beskytte sin egen investering. Selskaper med bare småaksjonærer har større risiko. Konkurs har sikkert mange fryktet ja og nettopp dette unngår man med en rik hovedaksjonær som også har troa på selskapet og CE. Tror du undervurderer dette kraftig og avventer en rimelig inngang. Nye aksjonærer vil se liten risiko nå og kursen vil stige. Da capo!

Om Jebsen har slik troa på funcom og CE, hvorfor tror du han har trukket folka sine ut av styret? Mitt intrykk er derimot at Jebsen ikke har troa, og har mest lyst til å minimere tapene sine så mye som mulig.

Nå får vi se hva Funcom kommer med av info om Conan Exiles og nye spill som skal lanseres. Funcom er praktisk talt bunnpriset og mye spennende som skal skje fremover. Helt greit at du har fått nok, men jeg har ikke fått fylt opp bankkontoen min helt enda. Vi vil nok forbli uenige til du kjøper deg inn :wink:

Nei, vi vil bli uenige fram til Funcom har fått gjennomført emisjonen og lansert CE, da sitter vi begge på fasit. Selv om du tar det for gitt at det er en god ide å eie Funcom, så er det fortsatt bare en subjektiv vurdering fra din side. :wink:

5 Likes

En ting er sikkert. Hvis megler vil spre ut noen rykter rundt emi så han vet hvem han skal ringer… Ikke sant Nofun?
:wink:
PS: har fortsatt ikke bli ringt.

Ja megleren er jo helt klart opptatt av å spre rykter…

Det forstår jeg godt…

1 Like

Du har fortsatt mulighet til å kjøpe deg inn nå før kursen tar av. Det er slik som jeg ser det tilnærmet “risiko fritt” å sitte med Funcom aksjer frem til lansering av CE. Funcom ønsker å kjøre emisjon på høyest mulig aksjekurs. Det får Funcom etter at endelig dato er satt for spill lansering og at det forhåpentligvis har kommet noen gode anmeldelser av CE.

Det er bare Statoil aksjer (på 2-3 års sikt) som er en mer “sikker bet” en Funcom nå :stuck_out_tongue:

1 Like

Ny melding:
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160413.OBI.20160413S69

5 Likes

Låneforfall utsettes til 30. juni 2019. Jebsen har trua fortsatt virker det som:

The Restated and Amended Convertible Loan Agreement
has the following characteristics:

i. Maturity: 30 June 2019
ii. Interest: 6% per annum (payable quarterly in
arrears)
iii. Conversion Price: USD 0.18
iv. The Convertible Loan Agreement combines the
following two currently outstanding loans:

  • (A) USD 4,00,000 of the principal as outstanding on
    the existing convertible loan agreement due in June
    2017 (the “Convertible Loan Agreement”); and
  • (B) USD 3,950,000 of the principal as outstanding on
    the working capital loan due in December 2016,

into one convertible loan with a principal amount of
USD 7,950,000 and supersedes/amends the underlying
loan agreements.

1 Like

Så da kommer ihvertfall en form for emisjon før 30.Juni 2019

1 Like

Heller kanskje du slite lit med at du solgt deg billig med håpe om en billigere inngang på emi…:wink::wink::wink:

Nei , emisjonen ville blitt itillegg til det jeg allerede har investert i FC :slight_smile:

2 Likes

Blir vel enklere å få til emisjon på 10 mill USD når man vet at de ikke har et lån på nesten tilsvarende som faller dec.2016 :wink:

7 Likes

Stille på HO for en gangs skyld rundt FC

Fordi alle som følger Funcom er her :slight_smile: Velkommen alle nye medlemmer :smiley: Si hei da vel!

9 Likes

Konvertering med dagens kurs er nå ned til1,47 kr og omfatter nå begge lånene. Så gjenstår det å se om de får til en emisjon før sommeren eller om de må ha et nytt kortsiktig lån og skyve CE ytterligere frem i tid.

““Funcom N.V. planlegger en emisjon for å få inn penger til utvikling og markedsføring av Conan Exiles. Selskapet samler inn nødvendig dokumentasjon for å lage et prospekt.””

Betyr ikke det emi før releases?

4 Likes

Har de allerede skjøvet CE frem?

CE går etter planen foreløpig. Spillet kan godt bli forsinket, men tror ikke finansierings-problemene påvirker i stor grad.

1 Like