Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - Teknisk Analyse (TA)

Har en klar plan for handlene i Funcom, og 16.8 er et punkt jeg går ganske tungt inn på. Dagens candle sier ikke meg så mye, kan være en bearish hammer, spørs på utviklingen imorgen.

4 Likes

Lyckta till… tekniker :slight_smile:

1 Like

Høres ut som en heth-formasjon. #89øre

Jeg og. Håper det bunner ca 1 - 10 august. Muligens litt før.

2 Likes

nei, men mulig bullish harami

:+1:… Var forresten inne på investing.com for å sjekke ut lysestaken og forvillet meg inn på «technical»…den så slik ut…bilde

Godt da at investopedia tilbyr sikrere investeringsmuligheter (nederst i grønt)…:sweat_smile:

1 Like

Her er chartet etter close i dag.

Her har @Nocturne, @Bullishproof og @holmes hver sin tolkning av dagens candle. Noen av dere som ønsker/gidder å si litt om hvorfor dere tolker den slik? :slightly_smiling_face:

3 Likes

Jeg bruker ikke candlestick formations selv, men norsk bulls kaller det en bullish harami.

Og her er forklaring:
https://www.candlesticker.com/Pattern.aspx?lang=en&Pattern=2102

1 Like

Generelt ikke det beste at den går høyt for å trekke seg godt tilbake, men samtidig endte den over forrige sluttkurs, så jeg er nøytral.

Ser ikke så mye på candlestickformasjoner, men ser man på charter jeg postet tidligere er det jo en tydelig pullback etter brudd ned fra 19-nivået.

4 Likes

Mitt innlegg var et spørsmål - den så engulfing ut (ville vært positivt) men den er ikke det. Hele bodyen er innenfor forrige candle, men den har en høy wick som går over forrige candle.

Slik jeg tolker det så var mesteparten av handelsvolumet i en meget thight range som var thightere enn i går. Det at den var grønn taler for at det var mer kjøp enn salg, men den høye wicken tilsier også at kjøperne ikke klarte å presse kursen nevneverdig oppover.

I likhet med @Bullishproof tolker jeg den nøytralt. Sier meg egentlig lite om morgendagen.

1 Like

Var ikke dagens tur opp til halsen på HS en klassisk pullback, også får vi fall igjen ganske snart? Måtte vel close over 19,20 nå for at det skal være positivt?

3 Likes

Spørsmål om moderering kan tas med meg direkte :smile:

2 Likes

Dette var ikke en tolkning fra min side, jeg forsto det som at noc ikke satt foran en candlestick graf akkurat da og lurte på om dagens candlestick var Engulfing eller harami, litt som om noen spør øyh kan noen sjekke Rt for meg. Dette er jo ganske enkle definisjoner

4 Likes

Kødda dagens sluttkurs til HS formasjonen, eller gikk det bra. :smirk:

Må close over 19,20 for å bryte HS-en. :stuck_out_tongue:

image
Synes det begynner å bli litt interessant her :stuck_out_tongue:

5 Likes

close over 19 idag er vel trendbrudd og brudd på falling wedge i daglig chartet.

5 Likes

Allerde ei krone i pluss på tradepotten pga at jeg ignorerte forige ukes dystre spådommer :wink:

3 Likes

16,8 ser ikke jeg som veldig aktuell lenger ? Enig ?

Sidelengs / svakere nedtrend er vel mulig i dagschartet ennå da vi ikke har noen HL/HH.

Men i timeschartet på den positive siden er det opptrend da HH ble satt nå kl 11.

1 Like