Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom - The Park media

ehhh… Du kan nå se hva vi har postet om lengre opp her. Vi har vært innom at The Park kostet 1 mill USD å produsere… Jeg tror det å bare regne over ting igjen og tilbakevise det kan kalles helt vanlig fornuft/diskusjon?

Hvilken dato… Husk det er 16 Oktober i dag… Leste et sted at SOMA bare i August solgte 47 000 på Steam. jaja… nei må stikke kan ikke sitte her å prate dritt hele dagen.

Hvis du gjør det for Steamspy 1. oktober for Soma, så sa utvikleren at de hadde solgt 92k til PS4+Steam. Steamspy viste 47k til steam. 2x dette blir da 94k. Da må de ha solgte minus to tusen til PS4. Jeg tror derfor at den hypotesen er feil.

1 Like

92 000 er fra 1 oktober… Så da mener du altså at salget av SOMA på Steam bråstoppet i August på 47 000. Og så ble resten bare solgt i retail? :stuck_out_tongue: jeg tror steamspys estimat er kraftig for lavt. Har jo ikke vært 0 salg for SOMA i Steam nå i 1.5 mnd. De har jo ligget tålig greit ann på listene.

@Christian… 2 gangen er jo selvfølgelig ikke fra eksakt vitenskap (kan og være det er 1.5… eller gudene vet)… Det jeg prøver å si er at Steamspy virker litt på den lave siden… Både for SOMA, TSW og annet… kanskje The Park og… Hvordan kan Steamspy vise 47 000 solgte kopier nå og så hadde de det allerede i August?

Jeg vet ikke hvor du har 47k for Soma i august fra, har du en kilde? Iflg Steamspy så var tallet 47k 1. oktober og er 69k i dag. Se kilder i førsteposten her: The Park salg på steam

Tror det var fra den korrigerte listen.

@Onns hvis du leser kilden, så sier de: "The current number now is at about 92,000 copies across all platforms (due to legal reasons we can’t give a per-platform breakdown). This is quite good for 10 days (+ preorder time) of sales! "

Mao, 92k totalt solgt på PS4 og Steam 1. oktober.

2 Likes

Men du setter like stor lit til steamspy (som er advart at innebærer store usikkerheter og er i utvikling) som selskapets egne rapporterte tall. 92 000 som ble rapportert av selskapet selv var for for 2 uker siden (stemmer ikke det?). For det andre så tror jeg steamspy ikke treffer på estimatet sitt. Jeg sier jeg tror det er høyere.

Tipper totale salg for SOMA nå er rundt 125 000 (ekstrapolerer videre fra de 92 000 for 2 uker siden) og jeg tipper reitail maks står for 20ish% av dette…

Jeg har mer tro på Steamspy og deres beregninger enn din synsing uten kilder…

2 Likes

Kilden fra SOMA selv er fakta. Steamspy er snurrepipperier… Jeg tror snurrepipperiene blir ganske rett når man snakker om store spill som har ganske lik utbredelse over hele verden… men på sånne små spill som SOMA og TSW så tror jeg de bommer grovt…

La meg spørre deg. Når Steamspy sjekker antall TSW på konto til kunder i nord Afrika… hva tror du de finner da? Videre tror du det er større tetthet av kontosjekk i USA for eksempel enn i resten av verden?

Hvem har størst statistisk underlag, du eller steamspy?

3 Likes

Gud bedre gutter,., Det går seint rundt altså… La oss ta det forfra… (folk husker ikke sine egne linker og utsagn engang)

http://www.dsogaming.com/news/steam-report-more-than-70-million-copies-of-games-were-sold-in-september-2015/


"And here are the 10 best selling games that were released in August.

1.) METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN (691,086, price $59.99)

2). Mad Max (363,606, price $59.99)

3). Shower With Your Dad Simulator 2015: Do You Still Shower With Your Dad (75,536, price $0.99)

4). Undertale (56,534, price $9.99)

5). SOMA (47,797, price $29.99)

6). Blood Bowl 2 (44,216, price $44.99)

7). NBA 2K16 (42,225, price $59.99)

8). Pro Evolution Soccer 2016 (38,471, price $49.99)

9). Timberman (38,237, price $0.99)

10). Stardust Vanguards (37,768, price $9.99)

From the above stats, it’s pretty clear that Metal Gear Solid V: The
Phantom Pain had a great month on Steam. SOMA has managed to sell almost
48K copies, which is slightly above 50% of SOMA’s total sales. Do note
that this 50% is not the game’s overall PC sales (as it’s being
available via Humble Store and GOG.com). NBA 2K16 also had some great
sales as it sold 42K copies in two days."


Altså allerede 48 000 solgt via Steam i August… Og så fabler dere fortsatt om at Steam har solgt 47k, 55k og 69 k i dag… tallene varierer litt fra post til post.

Hør selskapet selv meldte 2 Oktober at salg nå var 92 000… basert på steam report for August så vil jeg tror at en stor andel av de 92 000 er solgt over Steam siden distrubusjonen i Steam tydeligvis gikk fort unna. Salgene har ikke plutselig stoppet opp.


Så hvis jeg får lov til å bruke litt fornuft fremfor et magisk nummer fra Steamspy så tror jeg at salegne i STeam fortsatte videre fra 48 000 i september og at en stor andel av de 92 000 solgte den 2 oktober var fra Steam. Hvis salget bråstoppet i August så ser vi at (48 000 er 52% av 92 000). jeg tror ikke salget bråstoppet i August. Det er bare å ta en titt på lista og se hvordan SOMA har herjet nå utover i Oktober og i September… Jeg tror ut fra artikkelen over at Steam står for mye mer enn 52 eller 60% av SOMAS salg. jeg tror de står for 75 og 80% minst… Og hvis så da er steamspy pessimistisk som jeg sier.

Sjekk linken + overskriften på siden så kan vi diskutere hvor det går “seint rundt”.

1 Like

lol… du tar kaka… les igjen…

Kan være jeg er helt på tur men ble ikke SOMA released i september ?

1 Like

Artikkelen snakker eksplisitt om August… for de listene hvertfall. Hvis jeg tar feil så er tekseten i artikkel feil.