Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

G6 Materials Corp. (GGG)

Kjekt med liste på TMX ja, lettere å følge med på mer enn ett selskap i gangen :sunglasses:

1 Like

Varsel om kvartalsrapport.

“…hereby notifies shareholders and stakeholders that it expects to file its Condensed Interim Consolidated Financial Statements and its Management Discussion and Analysis for the six months ended November 30, 2020, among other documents, on SEDAR after the TSX Venture Exchange (the “TSX-V”) closes on Friday, January 29, 2021. Subsequently, the Company expects to announce a summary of its financial results for the six months ended November 30, 2020 prior to the TSX-V opening on Monday, February 1, 2021.”

Legger merke til “… among other documents.” Kan vi vente nyheter, eller er dette en standard formulering?

4 Likes

Godt spørsmål, kanskje noen som har fulgt selskapet lengre har erfaring med denne formuleringen?

Samme melding på G6 sine sider, kommer på email når man abonnerer på nyheter:

2 Likes

Kursen forsetter å falle tilbake, lite forventninger til Q221 rapport som fremlegges før børsens åpning på mandag ifølge siste melding. Hva kan vi håpe på mon tro?

Risk off, men jeg tror det er kortvarig.

I kveld etter børsen stenger i Canada (22.00) får vi halvårsrapport, men det ble nevnt “other documents”. Det kan i beste fall bety nyheter om hovedsatsingen deres; luftfilter med graphene som dreper virus, også Covid-19. Håper det : )

1 Like

Ja stemmer det, det er dette som skal komme før åpning mandag:

  • summary of its financial results for the six months ended November 30, 2020

Skjønner ikke helt hva forskjellen er, eller hva ekstra det er snakk om?

En av grunnene til at jeg kjøpte G6 var den markante økningen i inntekter i Q121 (finansåret begynner 1.juni…).
Så er spent på om de klarer å matche, og eventuelt overgå, Q121…

image

4 Likes

Knalla til og doblet beholdnigen…chezuz… :nerd_face:

2 Likes

Noen som har sett noe til 2Q21 rapporten?

Nei, men har sett på meldingene for Q121, og der har de likelydende ordlyd om at rapporten skulle komme etter TSX V stengetid fredag 30.10.

Meldingen om selve rapporten kom mandag morgen 2.11:

GGG TheNewsWire NOV 2, 2020 7:11 AM EST
G6 Materials Reports Record 1Q21 Financial Results

Så tipper det blir det samme denne gangen…

Rapporten ble lagt ut fredag etter børsens stengetid.

Jeg klarte å laste ned fra Sedar.com i går, men finner ikke ut av det i dag. Legger ved pdf jeg lastet ned i går.

Legger også ved den halvårsrapporten som går på aktivitet etc som ikke er resultat.

GetFile (1).pdf (763,0 KB)

GetFile.pdf (582,5 KB)

3 Likes

Takker @smaanissen !

Kom over denne også:
https://www.thenewswire.com/press-releases/1BNMFlb9Z-g6-materials-reports-strong-2q21-financial-results.html

1 Like

Litt blandet resultat, men definitivt riktig vei. Jeg ble litt urolig og har solgt meg ut i dag, men har troen på lengre sikt, så vil følge med på aksjen videre! :slightly_smiling_face:

1 Like

Q221 pdf på G6 sine sider:

Jeg sitter til det kommer news om filter. Bære eller briste :smiley:

2 Likes

@smaanissen Enig i at det er et blandet resultat. Skuffende at inntektene ble såpass mye lavere enn i Q1.

Og synes det ble utstedt mange (5,1 millioner) opsjoner, som er utgiftsført med ca 268 KUSD.

Tenker derfor som du - følge med fra sidelinjen framover… :sunglasses:

1 Like

Fortsatte ikke den eksponentielle veksten som håpet nei, men uansett bra i forhold til året før. Også overrasket over plutselig utstedelse av opsjoner… Og kom i tillegg over dette i rapport:
The Company incurred a net loss of $196,567 for the period ended November 30, 2020 and, as of that date, the Company has an accumulated deficit of $10,552,954 These factors raise significant doubt about the Company’s ability to continue as a going concern. The Company’s ability to continue its
operations and to realize assets at their carrying values is dependent upon obtaining additional financing or maintaining continued support from its shareholders and creditors and generating profitable operations in the future. There is no guarantee that the Company will be able to raise this additional financing.

1 Like

Det virker som salget har bremset opp betydelig ifht Q121. Noe økt verdi av inventar (råmaterialer etc.) også kan indikere. Salgsykluser varierer sikkert, noe G6 nok er sårbar for med tanke på størrelsen.

De har hentet penger i emisjoner 2 ganger i 2021, først på 0,07 CAD og så 0,05 CAD i fjor høst.

Jeg tenker de burde få satt en større kapitalutvidelse som holder for en litt lengre periode. Men det er kanskje lettere sagt enn gjort. Men de har helt klart spennende produkter og løsninger, det burde være mulig å selge det inn…

Interessant å observere at kursen bare har gått en vei denne uka, opp.
På relativt beskjedent volum, men allikevel. Kanskje jeg har tolket Q2-rapporten feil, jeg synes som nevnt, og som andre også har vært inne på, at det var flere skuffende momenter, og skral kontantbeholdning og mye gjeld.

Vet ikke hva andre her tenker, men jeg våger hvertfall ikke kjøpe på disse nivåene nå…

1 Like

Jeg tenker som deg, og er litt overrasket over at den holder seg såpass bra.

Tenker å se det ann, og kjøpe om den kommer en del mer ned. Solgte med 80% gevinst etter få uker, og kunne jo fått mer i dag enn på mandag. Likevel fornøyd med å følge med fra siden foreløpig.

1 Like