Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Havyard Group (HYARD)

Se der ja! Det gjør egentlig ingenting, er gevinst så jeg er Happy. Solgte bare litt for å øke i Apcl, resten blir jeg sittende med.

Fantastisk melding!

2 Likes

Gratulerer uansett for gevinsten :slight_smile: Har du et target på de resterende aksjene du sitter med? Jeg føler fortsatt det er et lavt priset selskap. spesielt med denne nye kontrakten! Jeg lurer på hvor mye profit de sitter igjen med av de 500M.

Jeg sitter ihvertfall til Fjord1 har tildelt kontrakter på de 9 fergene de skal ha! Nå synes jeg det har vært såpass fin utvikling i kontraktstildeling til Hyard at jeg har lyst å sitte lenger.

Røk en stop-loss på 50% på 18.80 mot slutten av dagen. RSI’en småhøy og kursen stanget i Fibonacci. Håper jeg slipper å kjøpe tilbake på 20+ i morgen :cold_sweat:

2 Likes

Del gjerne reglene dine :+1:

Da er litt av risikofaktorene som jeg henviste til i dette innlegget fra oktober borte og Havyard har klart å stable beina godt for 2017 å videre. Den store OLJE tråden 🛢

Det en dog del gjeld igjen og en sjanse for ytterligere nedskrivninger på 60mill med kobling til offshore investeringer.

Idag kjøpte Per (Havilaholding) opp hele Fjord1 og sitter nå med fullmakten over selskapet


Fjord1 har nå tatt en nytt anbud og er oppe i 14 + nye ferger som skal bygges innen 2018/1920.
"Vi står i disse dager mellom tre verft, og håper vi har tatt en avgjørelse i løpet av en 14 dagers tid"
Skal disse fylle ut ordreboken for 2017/18/19?
http://www.skipsrevyen.no/fjord1-bygger-miljoferger-til-en-droy-milliard/

2 Likes

Nye høyder testes igjen! :slight_smile: Dette er fort blitt en av de beste aksjene jeg har hatt sålangt i år! Synd ikke flere følger denne.

2 Likes

Magefølelsen min sa jeg kunne få en dobling i denne når jeg var inne i februar om jeg bare var tålmodig. Hjernen tok en alvorsprat med magen og spurte om den ikke heller ville være litt løs. Jo, kanskje det, sa magen. Kjøp APCL da heller, sa hjernen. Og slik gikk det til at jeg ikke lenger følger Hyard og har fått løs mage… desverre :slight_smile:

5 Likes

Sitter godt fortsatt med ca 16000 aksjer som fort kan bli 1 mnd lønn i utbytte i 2019. Får se hva som skjer videre om jeg sitter med alt, men hadde en plan om å selge viss vi når kursmålet mitt på 28kr innen året er omme. For så å la “gevinst” aksjene løpe videre. Mener at rundt 35kr er mye av oppsiden for 2018 tatt ut dersom de ikke kjører ut MMC first prossess som spinnoff, med tanke på hvordan verdsettingen og framtiden til AKVA group ser ut :slight_smile:

1 Like

Med bildene i denne saken (zoom inn) er det vel ingen tvil om at HYARD får Fjord1 kontrakt :slight_smile:

https://mrfylke.no/Tenesteomraade/Samferdsel/Nyheiter/Signerte-kontrakt-for-ferjesambanda-Hareid-Sulesund-og-Sykkylven-Magerholm

2 Likes

Ser du “jobber” litt på HO, er selv der som Kaffe :wink: Blir spennende imorra, 2milliarder om det er full jackpot. Men usikker på om kapasiteten rekker for 2019, men de har vist at de er ganske raske på å ruste ut båter.

1 Like

Hehe, viktig å jobbe litt den veien også :wink: selv skal det sies at jeg har vært lite aktivt på både HO og her siste mnd pga ny jobb, men jeg følger med og poster noe matnyttig så fort jeg har noe.

For HYARD sin del sjekker jeg hver dag om MMC har fått sertifiseringen for deres ballast rensesystem fra den amerikanske kystvakten (en del strengere enn IMO - kun 3 selskaper sertifisert), så jeg ser frem til dagen jeg kan publisere det her :slight_smile:. Dette er jo et enormt marked, så jeg håper det drypper en del på HYARD via MMC!

Dette var ganske forventet… De har vært helt tydelig på at 2017 blir et svakt år.

2 Likes

Er som @FreddyG sier, de har vært klinkende klar på at 2017 blir et utfordrende år. Samtidig guider de også et godt 2018/2019.

Inntektene fra avtalene vi har sett i det siste kommer vel først i 2018.

1 Like

Leste rapporten igår natt, tenkte at de som hadde håpet på en rask trade ville presse kursen ned. Så var liksågreit avlogget første timen :slight_smile: Vi trenger fortsatt brannteppe med fergekontraktene, Havyard har jo dekt hele standen på Nor shipping med en Fjord1 ferge så… Kommer ikke den er det skummelt kortsiktig.

1 Like

Noen med tilgang?

Vard og Havyard i finalen om å bygge nye Fjord1-ferjer

Har ikke tilgang der, men kan dele artikkelen om Havyard i FA i dag om det er ønskelig.

2 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=429346

Der satt den!

3 Likes