Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Jeg prøver meg på Hunter og Frontline, har ca 50% inne nå rundt dagens kurs.

3 Likes

Tror FED kan ta et krisekutt på renta veldig snart

Tok en risky Bull SP500x15 før close i dag Denne stod i 35+ på topp. Kjøpt i dag til 0,83

70% cash

Jeg er

:bear::bear::bear::bear:

Snikksnakk om rentekutt viser hvor dyp panikken er. Rente er en 1/2 bestikkelse av markedet. Det fikser ingen ting.

Åååååå det har vi ikke fått med oss :joy::ok_hand:

Jeg også på lengre sikt, men tror på en bounce nå

Ok. Lykke til. Usikker på om denne går. Ganske bratt utfor nå?

Ganske stor kjangs for at det ender blodrødt i dag igjenn ja. Rentekutt vil ikke bedre problemet på sikt, men på kort sikt vil det tror jeg

Uansett noelunde komfortabel med å sette bull posisjon når den var nærmere 3% ned og på dag nr. 6 med store fall

Mitt råd er at du kvitter deg med den før 20:00.

Bad feeling på den finten der. Prematurt.

Også mye støy rundt de test kittene som ikke virket i US og videre Erdogans beslutning om å sende Syriaflyktningene inn i Europa ( begge referansene postet lengre opp i tråd)

Nope jeg sitter til børsåpning 09.00 mandag :+1:

Da går du - tror jeg fordi start på mandag kan fort være som i dag. Brytes MA200 og SP500 støtta ryker i dag så er du ferdig. X3 du tok eller?

x15

Gjør ikke noe om jeg evt taper alt. Har uansett fantastisk avkastning på short fra 3350 til 3080.

Ser for meg noe ala sånn

158291164822574

største green candle siden droppen starta.

sp50000

1 Like

Veldig bra opp i dag. Venter på target rundt 3080. Muligens 50 % opp av bunn og reshort igjenn

Tidenes bulltrap ?

1 Like

Jeg kjøper ikke noe idag,

Kina står i fare for den store kollaps. Økonomien her i vesten blir skadelidene.

virker som Tina og Fomo ruler idag

1 Like

Helt enig. Jeg ser dette på som en teknisk bounce, og ikke at alle problemene nå plutselig er borte… Både corona og makro messig. spesielt siste

1 Like

Bear x10 kjøpt. Så lenge vi ikke går til all time high så lever den. Jeg tror 800 før 950.

4 Likes

oppdatert portefølge pr . 02.03.2020:

  • Andfjord Salmon
    -BW Energy
    -Komplett Bank
    -Storebrand
    -Scatec Solar

tror dette vil bli en fin samling av utbytteaksjer om 10 - 15 år frem i tid :relaxed:

1 Like

Står i cash nå, men vurderer inngang i Targovax, NAS og NANO. Følger også nøye med på Funcom.

Er klar over at jeg kunne shortet fram til en inngang jeg er fornøyd med, men ønsker ikke å bidra til ytterligere fall akkurat nå da kursen i disse tre påvirker caset ved neste emisjon.

Jeg har to porteføljer, en med noe rask fra tidligere som jeg ikke har solgt (<100k totalt) og en større som blir aktivt forvaltet på >500k. Det er sistnevnte jeg tar for meg her.

Jeg har nå 25k Kitron, ned fra 50k tidligere i vinter. Jeg har ståltroen på selskapet, men tenker at Korona-frykten ikke har tatt skikkelig grep om aksjen enda. Jeg tror veksten blir i den lave enden av guidingen, men med greie marginer. Kurs nå: 10,5, target 11-14 i februar 2021, avhengig av makro.

Jeg har 48k Nekkar, opp fra 0 før sist kvartalsrapport, hvor de hadde et resultat i Q4 på 0,36 opp fra 0,12 i Q3. Selskapet er nå priset til rundt 2,5. P/E hvis man ganger disse to kvartalene med to blir da 2,7. Latterlig. De har også positiv cash flow og nok likvider til å håndtere at søksmålet de har mot seg på 240m får 100% gjennomslag. Kurs nå: 2,5ish, target 3-8 i februar 2021, avhengig av tall i nærheten av det de leverte i H2 2019. Hvis søksmålet faller bort tenker jeg kursen fint kan gå minst en krone bare på det.

De tredje beholdningen min er cash. Forventer at ting blir verre før de blir bedre nå, med store svingninger fra dag til dag.

Jeg gikk på en skikkelig idiotsmell i KOA fordi jeg ble blendet av P/E 6,7 på det tidspunktet, men ikke heeelt hadde klart å få med meg at de selv da hadde negativ cash flow og veldig mye gjeld. Det hjalp ikke med Korona-viruset heller.

Framover kommer jeg til å holde meg langt unna selskaper med cash-problemer. Målet mitt er 20% avkastning i året, da trenger jeg ikke gå etter selskaper med negativ P/E og stor gjeldsbelastning.

4 Likes

HVa gjør at du vil inn i NAS?

Bare at den har falt? eller tror du ikke de trenger pengepåfyll?

Solgt Bull sp500 @ 3000

Ny inngang 2950

Target 3050
stoploss 2880

1 Like

Hovedsakelig 2 ting, MAX-krisen ser ut til å bli løst ila. de neste 3 mnd utifra det siste FAA-sikkerhetskravet som kom for noen dager siden og utbetaling fra Boeing på mellom 1-3,3 mrd kroner som bør komme innen sommeren. Dette er to ting jeg tror markedet ikke priser inn om kursen skulle falle videre ned mot 15-16kr, men rundt 20 synes jeg er litt i høyeste laget. Hovedsakelig på grunn av tapene fra redusert antall reisende som kommer av Corona fra nå fram til sommeren i det minste.

1 Like