Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

LOL! Dagens :joy:

1 Like

Hvor er Nano?

1 Like

Klargjør for å kunne shorte den, men manglet et signert dokument til Nordnet før shortemuligheten blir påslått :wink:

Jeg låner deg gladelig mine aksjer for short. Bare si fra :slight_smile:

Du går all in på å shorte Nano og jeg går all in i Nano, deal? 30 dager fom NU!? :joy:

Nordnet har alt det ordnet.

Nei… Det er ikke sånn det funker. Men du må gjerne gå all inn i Nano idag, antar du har det allerede.

Med det biotek fokuset på børsen nå er det mye aksjer som er priset litt over evne. Hva tror du skjer når en av dem får en dårlig nyhet. Jo den faller ekstremt intradag. Da er det MEGET praktisk å ha shorteverktøyet i verktøyskuffen.

1 Like

Noen innside kjøp i AllTele der jeg har jeg har noen aksjer (3.5% av porteføljen nå)

2016-12-20 2016-12-20 PAUL MOONGA KÖP 1 000
2016-12-20 2016-12-20 KIM LILJEGREN KÖP 2 900
2016-12-19 2016-12-19 PAUL MOONGA KÖP 1 000
2016-12-15 2016-12-15 MIKAEL PETERSON KÖP 2 300

2 Likes

En aksje på Nasdaq børsen i USA jeg har en tå på(6% av porteføljen nå):

CTRV
ContraVir Pharmaceuticals inc

  • medisin, 1/12 dose gir samme effekt som dagens FDA godkjente medisin.
  • effekt 99% redusert virus
  • lav dose har styr betydning pga høy giftighet
  • stort marked
  • CEO som har tiltro
  • Pengestrøm (emisjon forventes 2017)
    ? De mottok 1.8 mill $ i september, usikker på om dette er med i forventning om emmisjon.
  • sakte fremgang i clinical trials
    ? patent(tror de mangler)
    ? når forventet på markedet
  • USA børser har mye shorting, og bærer mye preg av buy on rumor sell on news.
  • Neste kursdrivende nyheter forventes februar/mars, selskapet relativt ‘lavt’ priset nå pga emisjonsfrykt og ‘lenge’ til forventede kursdrivende nyheter.

Smørbrødliste med notater jeg har for meg selv gående på de, mye av informasjonen notert ned i oktober, så litt foreldet. Tenofovir Exalidex(TXL, tidligere CMX157) er medisinen de holder på å utvikle, de er i fase 2.
Mest en lyttepost fordi jeg finner de interessant å følge med på.

1 Like

Rnb opp 30% og vokst til 5.4% av porteføljen

2 Likes

Har ikke lest rapporten men 1.71 eps i 1. Kvartal som de kaller det gir p/e 7.8 (13.35/1.71) om de tjener 0 kr de neste 3 kvartalene. Ja, dette er topp kvartalet, men virker ikke akkurat dyrt. Skal vurdere å øke litt.

Må finlese denne: http://mb.cision.com/Main/5860/2154468/606686.pdf

Vurderer for tiden inngang i PCIB (tegningsretter), Storebrand og Starbreeze. Samt Kongsberg og Kitron. Så får se hva jeg faktisk gjør.

4 Likes

Har begynt å kjøpe inn litt Next og Episurf selv om jeg tror de kan falle mer, det er jo få aksjer foreløpig, tanken er å snitte meg inn og ned siden jeg tror på disse langsiktig. Den eneste aksjen jeg er minus er Seamless. -168 tusen, det blir spennende å følge med på den fremover. RNB har vokst av seg selv, stor oppside i den fortsatt hvis selskapet fortsetter å levere som i dag, men samtidig har den gått 45% (edit) på en dag så forventet høy volatilitet.

2 Likes

1/3 del Funcom. Realisert en del gevinst her rundt 1,68-70 kjøpt for 1,01 i snitt. Også vanskeligste aksje å spå som mulig nyttårsrakett.
“Alle” skal jo selge før eller ved lansering, herunder muligens Jebsen også noe og så har vi emisjonsfare, men til
Gjengjeld har jo aksjen mangedoblingspotensiale om CE selger bra ut 2017. Markedet har foreløpig priset inn “failure” men
Tror likevel vi ser høyere kurser enn dagens utover i januar.

1/3 del North Energy. Uoppdaget oljeperle slik jeg ser det som i rene aktiva sitter på mer penger enn market cap (266 Mnok) besitter spennende lisenser i Barentshavet og utenfor Nordland hvor det prøvebores, kan jo bli “jackpot” her.Anbefaler spesielt interesserte å lese seg litt opp på selskapet.
Potensiell mangedoblingskandidat, lite volum i aksjen p.t. Men den har jo gått “under radaren også da”

1/3 del Avance Gas. Kjøpt nylig på 23 kr og begynnt å røre på seg, betydelig oppside. Også anbefalt av DN som en mulig nyttårsrakett.

Andre selskap med mindre “lyttepost” er Targovax. Her er potensialet stort om det kommer gode nyheter en gang utover i første halvår.
I 2016 gikk nyttårsporeføljen min 150% på en måned (GIG,Funcom )

1 Like

Jebsen kan ikke selge noe før salgstall foreligger

Han kan da selge fra og med 1. Januar?

1 Like

Han kan konvertere 1 januar, men da får han så mange aksjer at han må by på selskapet. Og siden han har 2 mann i styret tror jeg ikke de sjangser på å selge mens de potensielt kan ha mer info enn markedet.

Tror du han sjanser på at spillet selger bra? Virker tryggere å konvertere og selge før vi får fasit.

Hvilken info tror du han sitter med som ikke er kommunisert ut?

Med tanke på hvor lenge han har vært med i Funcom så har jeg ikke på følelsen av at han alltid velger det trygge.

4 Likes

Etter å ha kjøpt Yara intradag på 301 kroner så har det gått en vei. Tror dette blir den første aksjen jeg selger for å klargjøre meg for PCIB oppgjøret

4 Likes