Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kahoot! (KAHOT)

Ser omtalt i FA idag; - OB mest spennende aksje -
Noen som kan gjengi innholdet?

Beklager, har ikke FA. Er en storebrandforvalter som har tro på aksjen.

Forøvrig ser det ut som noen nå ønsker å kjøpe seg inn før 40 brytes.
Klassisk sperre lagt ut. Folk går på hver gang…

jojo burde akjen hete!!

Du mener at kursen stadig manipuleres ved at de som ønsker å kjøpe seg inn legger inn lave salgsordre som senker kursen, for så å kjøpe seg inn i større kvanta på de lavere nivåene?

I så fall er jo dette klassisk markedsmanipulasjon, og ulovlig. Nå er vel ikke Oslo børs/Finanstilsynet de som er kjent for å være mest på hugget — men ville ikke en så åpenbar markedsmanipulasjon som dette blitt slått ned på?

Jeg mener at en post med stort volum legges i overkant av pris markedet betaler for øyeblikket (i dette tilfellet var vi rundt 38,5 tror jeg) og flyttes gradvis nedover for å presse prisen ned.
Er ikke ulovlig å ville selge 80 000 aksjer i kahoot, men tviler sterkt på at det var det selger ønsket. I så fall hadde det vært mye lettere å legge de skjult og brukt 30-60 min på å selge dem rundt 40 fremfor å vise alt umiddelbart.

Ble vel heller ikke solgt mer enn 10-20 000 av dem før de forsvant etter vi gikk ned noen kroner.

Forøvrig er ikke markedsmanipulasjon på det nivået ulovlig. Falske ordre som fjernes før de kan kjøpes fra er det. Slike blokker jeg snakker om brukes OFTE på OSEBX

2 Likes

Skjønner. Jeg trodde forøvrig all intensjonell markedsmanipulasjon var forbudt. Fra en tråd her på forumet: Oslo børs sover ikke i timen

“Markedsmanipulering betyr således at all handelsatferd som har til formål å forsøke å manipulere handel er forbudt.”

Men problemet her er vel at det vanskelig lar seg bevise at manipulasjon var intensjonen.

Definitivt.
Veldig enkelt å hevde at man bare ønsket å selge, men at når prisen gikk ned noe ble det for mye og derfor trakk men den vekk.

Var stor salgsvilje rundt 39, men den var faktisk nesten brutt ned da disse 80 000 plutselig kom ut. Så falt vi ned til 35,5 i løpet av kort tid (nå oppe på rundt 37 igjen). Skjønner ikke hvorfor noen ønsker å selge under 40 nå, er åpenbart bare et spørsmål om tid…

Enda en kjendis som er investert i Kahoot!:

2 Likes

När ser vi 60 kompis ? 1 dec ?

1 Like

hehe, 60 er vanskelig å si.
Jeg tror vi burde stabilisere oss fint på 40-45 innen slutten av august, men tviler sterkt på at vi bryter 50 med noe volum før vi kommer nærmere OSEBX-notering.

Nämnde han kahoot ?

Til slutt nevner Kongslie Kahoot!, som tjener på at covid-19 har økt skoler, hjem og bedrifters behov for nettbaserte utdanningsløsninger. Selskapet har over mange år bygget plattform, brukermasse og merkenavn og drar nå nytte av dette.

– Det er ganske imponerende at Kahoot! leverte en fri kontantstrømsmargin på 40 prosent i et kvartal hvor topplinjen vokste med 317 prosent fra året før, erklærer Kongslie.

1 Like
7 Likes

40-toget går i morgen.
Siste sjanse :slight_smile:

2 Likes

Hvordan ser denne ut på lang sikt?

Notering på OSEBX i Q1
Fortsetter å konvertere godt til betalende brukere.

Vil tro vi når 50 innen nov/des og pusher 60 etter notering på hovedindexen neste år.

Enda lengre sikt er MSFT en klar mulig kjøper, med en eksisterende post på 5%

1 Like

Då är vi över 40 och går mot 50 inom 1 månad​:partying_face::partying_face::partying_face:

Tro vi skal ti 46-48 innen 14 dager ja, får se om jeg får rett igjen :slight_smile:

Hva tenker folket om et kjøp her på 41? Ser vi en liten dupp i morgen fredag, eller vil dette fortsette jevnt og trutt hele veien? Kahoot framstår solid.

1 Like

Følger