Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Koronaviruset - forebygging og behandling 🚑

UK og USA har vel en usunn og eldre befolkning ogsÄ. RÞyker kanskje ikke like mye

1 Like

Det har de. Men mulig det er andre variabler ogsÄ som gÄr pÄ genetikk.

For eksempel har blodtype vist seg Ă„ ha mye Ă„ si.

Det er ikke sikkert. Rapporten er ikke verifisert. Men kan muligens se slik ut.

Det er veldig enkelt. Italia er simpelthen et par uker foran oss i lĂžypa.

2 Likes

Tror ting er mer sammensatt enn som sÄ.

Del II

Her kommer del to av min research.

Som jeg skrev om i gÄr har Zinc i kombinasjon med Chloroquine vist god effekt mot Covid-19.

SĂ„ god, at Trumper’n selv anbefaler Chloroquine som legemiddel i behandling mot viruset.

Disse videoene forklarer hvorfor Chloroquine (+ Zinc) fungerer sÄ godt:

Denne artikkelen beskriver behandlingsregimet med Chloroquine:

In Vitro Antiviral Activity and Projection of Optimized Dosing Design of Hydroxychloroquine for the Treatment of Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2 (SARS-CoV-2)

Based on PBPK models results, a loading dose of 400 mg twice daily of hydroxychloroquine sulfate given orally, followed by a maintenance dose of 200 mg given twice daily for 4 days is recommended for SARS-CoV-2 infection, as it reached three times the potency of chloroquine phosphate when given 500 mg twice daily 5 days in advance.

Jeg refererte til denne artikkelen i mitt forrige innlegg:
https://www.researchgate.net/publication/47794995_Zn_Inhibits_Coronavirus_and_Arterivirus_RNA_Polymerase_Activity_In_Vitro_and_Zinc_Ionophores_Block_the_Replication_of_These_Viruses_in_Cell_Culture

Som basically sier at Zinc kan stoppe reproduksjon av virus i celler.

Men det nytter ikke Ä bare ta Zinc. For Ä fÄ denne effekten mÄ vi fÄ Zinc inn i cellene.
Siden Zinc er positivt ladet, mÄ vi ha en ionoforisk versjon av Zinc.
Som dette abstraktet viser, er Chloroquine en ionoforisk versjon av Zinc.

Enkelt sagt hjelper det Zinc inn i cellene. Økt inntak av Chloroquine Þker opptak av Zinc i cellen.

Som man ser pĂ„ pĂ„ bilde (b) – «control» viser ingen zinc i cellen. Ved 50 mikromolar Zinc fĂ„r man bittelittt zinc i cellen, men knapt synlig. Ved 300 mikromolar Chloroquine, og bare 5 mikromolar Zinc, ser man at opptaket av zinc i cellen er mye stĂžrre enn ved 50 mikromolar Zinc alene.

image

Men hvordan vet vi Zinc hindrer replikering av koronavirus?

Fordi dette ble testet pÄ SARS som artikkelen over viser. Se pÄ dette bildet:

image

Ved ingen Zinc ser man SARS RNA er aktivt – mens ved 500 mikromolar Zinc i cellen,
er det knapt noe RNA synlig. Viruset klarer altsÄ ikke Ä replikere seg.

TLDR: hvordan fÄr jeg Zinc inn i cellen?

image

Viser til dette abstraktet:

Hvor de skriver: We have previously shown that these polyphenols chelate zinc cations and hypothesized that these flavonoids might be also acting as zinc ionophores , transporting zinc cations through the plasma membrane.

Og denne:

https://www.researchgate.net/publication/264127862_Zinc_Ionophore_Activity_of_Quercetin_and_Epigallocatechin-gallate_From_Hepa_1-6_Cells_to_a_Liposome_Model

Som konkluderer med fþlgende: In order to confirm that the polyphenols transport of zinc cations across the plasma membrane independently of plasma membrane zinc transporters, quercetin, epigallocatechin-gallate or clioquinol, alone and combined with zinc, were added to unilamellar dipalmitoylphosphocholine/cholesterol liposomes loaded with membrane-impermeant FluoZinℱ-3. Only the combinations of the chelators with zinc triggered a rapid increase of FluoZinℱ-3 fluorescence within liposomes, thus demonstrating, the ionophore action of quercetin , epigallocatechin-gallate and clioquinol on lipid membrane systems.

Quercetin fungerer i fÞlge disse studiene pÄ samme mÄte som Chloroquine,
i.e. det fÄr Zinc gjennom cellemembranen og inn i cellene.

Hva er Quercetin?

Quercetin er et av de mest kjente flavonoidene. Flavonoider er en gruppe fenolforbindelser som finnes i de fleste planter. Det finnes mer enn 4500 ulike flavonoider som er kjent. Fra gammelt av har planter med hĂžyt innhold av flavonoider blitt benyttet i folkemedisin mot en rekke forskjellige lidelser. Innunder dette kommer betennelser, allergier, hodepine og forkjĂžlelse.

Quercetin finnes naturlig i matvarer som rĂždvin, grĂžnn te, lĂžk, epler og bladrike grĂžnnsaker.

Til vÄrt formÄl finnes dette heldigvis som et kosttilskudd man kan fÄ kjÞpt pÄ den lokale helsekosten.

I kombinasjon med Zinc sÄ bÞr dette i teorien vÊre en god forebyggende kombo mot Covid-19 !

I neste post skal jeg skrive litt om min personlige Covid-19 killer coctail (!) – helt safe og uten resept.

Stay tuned :sunglasses:

22 Likes

Interessant, takk for info!

1 Like

Det de fant var vel at blodtype 0 hadde stĂžrre motstandskraft, men den er det ikke mange som har i Norge. I Latinamerika er den vel ganske vanlig.

Det er den vanligste blodtypen i Norge.

39% har O i Norge sÄ er en god del.
A er den vanligste i fĂžlge wikipedia:

image

IfĂžlge RĂžde kors har nordmenn denne prosentvise fordelingen av blodtyper: Blodtype A: 48 %, blodtype O: 40 %, blodtype B: 8 % og blodtype AB: 4 %

1 Like

OK, mente Ă„ ha lest at det er 75% A i Norge, men husket nok feil.

Rettelse. A er vanligst som du sier med ca. 48 %. O pÄ andre med ca. 40 %. I fÞlge google.

1 Like

Tror jeg blandet sammen med andelen Rh+ / Rh-, Der er det ganske stor overvekt i Norge for Rh+.

Ca 85% i Norge er Rh+ ja.

Er jo en del forskning pÄ det med blodtyper og andre sykdommer ogsÄ sÄ ikke sÄ veldig overraskende at det er noen forskjeller pÄ dette omrÄdet kanskje.
NĂ„ er ikke blodtype sĂ„ mye vi fĂ„r gjort noe med og det er jo ikke slik at blodtype O er nesten imune og de med blodtype A er helt “fucka”.

Tok en kjapp titt pÄ tallene og de sÄ vel slik ut:

image

Hentet tallene her:

1 Like

Det fĂžrste resultatet fra et randomisert studie (sĂ„ vidt jeg har fĂ„tt med meg). Lopinavir–Ritonavir, som altsĂ„ er medisin brukt i HIV-positive, viste ikke signifikant klinisk effekt:

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2001282

2 Likes

22 bekreftet smittet av viruset, og to overdoser av klorokin i Nigeria.

“Chloroquine is still in a testing phase in combination with other medication and not yet verified as a preventive treatment or curative option.”

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-21/nigeria-reports-chloroquine-poisonings-after-trump-praised-drug

1 Like

Ikke gode nyheter det der nei

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article12027633.ece

Den enkelte lege har stor makt ser det ut for.

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article12021521.ece

1 Like