Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Kunstmarkedet - tips og råd

https://www.nrk.no/video/c98e5d9d-a676-4b93-9d98-2e34391c6162

Synes det er noe særdeles fascinerende angående “Werner Jensen-svindelen”. Hadde han forfalsket anerkjente kunstnere så ville det vært en annen sak, men det kan vel knapt kalles en forfalskning å male i en fiktiv persons navn? Jeg vil jo anta at kjøperne syntes maleriene var interessante i en eller annen grad, og at maleriene i så måte har en verdi i seg selv?

Nå har heldigvis politiet gått tilbake på påstanden om at kunsten skal destrueres. Dersom beslaget auksjoneres bort, skal jeg forsøke å få tak i et maleri av “Olesen”; syntes de var ganske stilige.

Disclaimer: Jeg kjenner ikke til saken utover det som blir presentert i videoen, samt i Kapital-artikkelen. Ser bort fra barnehagen som ble svindlet tidligere :sweat_smile:

1 Like

Alltid interessante saker i kunstmarkedet, men om man skal bruke penger på kunst finnes det bedre kjøp enn dette lureriet.

https://niftygateway.com/itemdetail/primary/0xc7cc3e8c6b69dc272ccf64cbff4b7503cbf7c1c5/1

1 grå pixel, solgt til herren i rødt for 1,355,555 USD

2 Likes

Hei!

Fått tilbud om å kjøpe en original Pøbel “Dirty Dancing” 150x150cm på canvas. Pris 149 000.

Klarer ikke helt å vurdere om dette er et bra tilbud eller ei. Kjenner heller ikke til galleriet: abcprinthouse

Noen som har noen tanker?

Mine 5 cents er at det er dårlig kvalitet på disse norske gatekunstnerne med overenkel symbolikk, samt manglende originalitet og estetisk apell.

Det samme med Pushwagners siste hyperkommersielle periode.

Så som investering hadde jeg styrt unna. Minner litt om hype og bobletendenser når en ser prisene på denne “gatekunsten”.

6 Likes

Synes det var et festlig påfunn av den danske kunstneren som hadde i oppdrag å stille ut pengesedler, pengesedler lånt av museet. Han sendte rammen tilbake uten innholdet, og kaller verket " Take the Money And Run". Sikkert gammelt nytt, jeg leste om det først her om dagen.

2 Likes

Må nok si meg enig med @Graaspurv her…