Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Hehe. 2019 var et bra Är og de 3 siste mÄnedene helt ekstremt for Ä si det veldig pent.
En lang sykel avsluttes ofte av en spike opp.
Stemningen er jo nesten som nÄr alle skulle kjÞpe Bitcoin pÄ ath i slutten av 2017.

2 Likes

tror og at folk tÞr Ä ta et skritt uti, nÄ nÄr ASK gjÞr alt mye enklere mtp skatt osv.

1 Like

Markedet krÊsjer heldigvis bare om hÞsten, sÄ nÄ kan vi kan puste lettet ut og se frem mot vÄren!

Markedet nÄdde vel toppen i starten av januar fÞr dot-com krasjet.
Det ser ikke ut til Ă„ vĂŠre over i midtĂžsten, slik mange fikk inntrykk av fĂžr helga.

3 Likes

Var ikke dette billig?

Ja, det er vanskelig for han Ă„ gjĂžre helt idiotiske ting.
Hvordan ville det ellers gÄtt om man hadde hÞrt pÄ deg @RedEnergy?
AF slo vel ballen ut av parken i Hunter, Pareto, SWKS og alt mulig annet, bortsett fra en studentpost i NAS med 40% skrell?

Det ville gĂ„tt ganske dĂ„rlig. Du anbefalte til og med folk Ă„ selge pĂ„ bunn under korreksjonen i H2 2018. Du var ganske arrogant, og som alltid: Markedet finner en mĂ„te Ă„ ydmyke folk pÄ 

6 Likes

Wall of text inc
 :joy:

3 Likes

IMO 2020 og hunter har jeg egentlig ogsÄ vÊrt interessert og positiv til.
Jeg hadde ikke noe i mot Aksjefond og savner Ă„ ha han her. Det er bare bra Ă„ ha ulike meninger Ă„ kunne diskutere sak.
BÄde jeg og han gikk litt for hardt ut mot hverandre noen ganger. Veldig glad for at det sannsynligvis har gÄtt veldig bra for han i fjor.

Jeg var veldig bear mot slutten av 2018 og trodde jeg hadde truffet, men FED/Powell bĂžyde seg langt mer enn jeg trodde og det hadde stor effekt. NĂ„r det skjedde ble jeg avventende og ser fremdeles an situasjonen.

Du er ikke Insider, sÄ du har vel ikke fÄtt med deg hvordan jeg nÄ tenker forhold til 2018 nÄr jeg var mer arrogant som du sier.
Hele tiden har jeg uansett vÊrt klar pÄ at det er vanskelig Ä treffe pÄ short, man vedder jo imot en potensiell boble. Spesielt i dagens marked er det ekstra galskap, nÄr FED og Trump gjÞr alt for Ä holde markedet i gang.

5 Likes

Aksjefokus brukeren ble bannet 3 November etter gjentatte advarsler og meldinger fra moderator og administrator pÄ forumet. Han er en av de brukerene som har fÄtt flest sjangser og muligheter til Ä korrigere adfÊrd fordi mange har likt innlegene.

Avslutningsmeldingen til et sammlet moderator team var ca fĂžlgende.

"Den kan gjerne vÊre permanent sÄ slipper jeg drive Ä argumentere med finansielle analfabet. "

DĂžren er aldri lukket for noen brukere, men enkelte har lengre vei enn andre.

4 Likes

Haha “When U fall - FALL HARD!” -Aksjefokus 2019

edit: men seriĂžst. Han var fĂžrst av alle med IMO20 og traff utrolig bra. Og det er viktig med forskjellige stemmer. Han representerte vel en annen tilnĂŠrming enn mange andre hadde jeg inntrykk av?

1 Like

Yep, han fulgte Arne fredly tett. og satse pÄ at han skulle fÄ rett.

1 Like

Hvis noen gjentatte ganger bryter forumreglene mÄ vi reagere, og han fikk mange sjanser til Ä endre adferd. Spiller ingen rolle hvor faglig sterk man er hvis man ikke kan oppfÞre seg som folk. Synd, han var/er en ressurs.

6 Likes

OK folkens vi tar det i smÄprat trÄden, nÄ tilbake til MAKRO :slight_smile:

1 Like

Husker vi diskuterte dette, jeg mente at de har “lĂŠrt”, dvs at hvis de hever renta for fort, sĂ„ gĂ„r ting til h
 igjen. NĂ„ har det jo snudd nedover i vekst i USA, men det er fortsatt vekst. Hvis de nĂ„ bare roer ned, sĂ„ tror jeg det kan bli bra.

LÊrt og lÊrt. Historien gjentar seg som regel. Kriser oppstÄr og renta blir satt ned for Ä stimulere Þkonomien, samt det blir trykket masse penger. Det blir fort mye bobler rundt om kring.
Inntjeningen er enda lav. Konkursene her i Norge er pÄ finanskrisenivÄ.
Noen som vet hvordan det gÄr med Deutsche Bank og restruktureringen egentlig? De hadde vel noen titals trillioner Euro i derivater. Klarer de Ä bli kvitt disse uten monstertap? Milliardtap er de jo helt vandt med


“ooooi for et sjokk” :laughing:

1 Like

Brexit nĂŠrmer seg med stormskritt. Hva blir utfallet? :slight_smile:

I lĂžpet av de fĂžrste 11 kvartalene av Trumps presidentperiode, Ăžkte lĂžnningene for de med lavest inntekt med 5,9 prosent Ă„rlig. :+1:

https://www.nettavisen.no/okonomi/trump-knuser-norge--oppsiktsvekkende/3423909759.html

1 Like

trumpo

4 Likes

Venter forverring

Etter Ä ha feiret den kommende undertegnelsen av «fase 1»-avtalen de siste ukene, satte en viss edruelighet inn pÄ tirsdag. Fra en oppgang pÄ morgenen endte to av de tre nÞkkelindeksene lavere.

– Straffetollen er som en kakerlakkfelle («roach motel»), sier Peter Boockvar hos Bleakley Advisory Group til CNBC.

Uttrykket «roach motel» er en felle som tiltrekker seg kakerlakker hvor de blir stÄende fastlimte i en boks. Uttrykket benyttes til Ä beskrive fastlÄste situasjoner.

Les ogsĂ„: Kina feirer begrenset handelsavtale med USA: – De lukter blod fra Trump

– Straffetollen er her og den bremser veksten i handel og industri, sier Boockvar.

«Fase 1»-avtalen blir sett pÄ som en forlenget vÄpenhvile. En «fase 2»-avtale vil bli langt vanskeligere.