Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

1 Like

Er glad jeg vekslet ca 1 mill nok til Dollar,Cad og Euro fĂžr det vĂŠrste fallet.Dette er det vĂŠrste jeg har sett,Cad over 8 kr ? Norge vil slite framover og festen er over.

5 Likes

Ja, opp i alt coronahysteriet sÄ gÄr dette undere radaren. Men Norge gÄt en ny hverdag i mÞte hvis ikke oljeprisen kommer sterkt tilbake

3 Likes

Han gjetter vilt, og har jo ingen argumenter hvorfor?

Importvarer blir dyrere og norske bedrifter blir mer konkurransedyktige? Dette svekker butikker som kjÞper i USD/EUR/osv og selger i NOK. For bedrifter med lÞnnskostnader i NOK og inntekter i USD/EUR/osv sÄ er dette gull.

Til og med for oljebransjen, sÄ hjelper dette pÄ.

@cagey2 rart det ikke ble nevnt, men logikken bak en oppgang i Norge er jo at med en sÄ stor svekkelse i NOK, sÄ er norske selskaper latterlig billige i USD/EUR.

4 Likes

Skaff cash og veksle over til USD da eller? blir jo bare mindre og mindre verdt om man holder det i nok om dagen

1 Like

«Stort bÞrshopp»

Er 3% et hopp i disse dager?

2 Likes

For den som sitter med 10x bear er det jo litt

1 Like

Det har jo gÄtt mest ned her i landet? 3% ned hadde ingen reagert pÄ. :stuck_out_tongue:

1 Like

Suckers rally pÄ OBX i dag? At OBX kun gÄr ned 30% med disse makroforholdene med oljeprisen i spissen er vel lite trolig? Mer sannsynlig med 40-50% vel.

4 Likes

Krona er svekket 20% mot dollaren, for dem med dollaren har man da altsÄ et 20% fall og nÄ er bÞrsen opp 4%
 Fortsatt 16% i minus mao for de med dollar.

3 Likes

Tror ogsÄ det er et suckers rally. BÞrsene i USA dikterer verden og vi har ikke sett maksimum panikk i USA enda med syke pasienter pÄ gatene og feltsykehus i central park. Skal nok lenger ned tror jeg.

5 Likes

:sweat_smile:

Central park skjer jo ikke og det forstÄr du sikker ogsÄ, men de har til hensikt Ä sette inn feltsykehus. Det stod ihvertfall presidenten og fortalte pÄ TV.

Det var beskrivende, for et ikke helt utenkelig scenario. Det ser jeg ikke for meg er priset inn i markedet pt. 2 stk sykehusskip er vel mobilisert pt.

1 Like

NOK synker videre

2 Likes

Det blir trolig stor oppsving i norgesferie, camping fÄr en ny vÄr :wink:

4 Likes

Det er helt sprĂžtt. 12 kroner for en dollar, har vi noengang vĂŠrt der fĂžr?

1 Like

Nei, aldri. Vi har blÄst forbi historiske topper.

Hvis oljen faller mot 10 dollar fatet sÄ kan vel dollaren nÄ 14-15 mot NOK

1 Like

Monthly. Helt spesielt.

3 Likes