Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Ser ikke så mye bedre ut mot EUR, blir dyrt å feriere på granca nå :sob:

2 Likes

4 Likes

Det første de skulle sette inn var vel 2 “sykeskip”. Ett på hver kyst. Det på østkysten var vel på vei til New York.

1 Like

10d put/call ratio all time high … begynner bli tid for bear market rally. All aboard.

4 Likes

Jeg er klar :sweat_smile:

Ska sies at 50d p/c ratio er langt ifra bunn … men swings på 1-2 uker burde være aktuelt. Har allerede 1 inne med 25% så på god vei.

1 Like

Hva er det vi ser på chartet, at folk kjøper puts?

Ja, nå får normenn se til helvete å holde seg hjemme i vårt flotte land, uavhengig av Corona.
Det burde vært vedtatt som lov at all ferie skal skje i Norge i 2020 for å holde pengene her :slight_smile:

2 Likes

Som innbygger i Vestland fylke påberoper jeg meg all rett til å migrere til granca på høsten. Så kan du feriere og blåse så mye penger du vil på norske campingplasser :smiley:

6 Likes

Klar som et egg for bear-rally jeg også.

2 Likes

Burde ikke Norges Bank starte kjøp av NOK nå? Helst for flere dager siden.
Er vi på vei mot et «jalla-stempel»?

De uttalte vel nettopp dette for ca 45 min siden?? :smirk:

2 Likes

Hvordan styrker man krona på noen annen måte enn å heve renta?

Kjøpe norske kroner i markedet

1 Like

Ja, sant. Så de vil unngå å bruke renta hvis overhode mulig, men kan det bli nædvendig å øke renta hvis kronefallet fortsetter?

1 Like

Kan ikke øke renta nå. Må holde næringslivet i gang best mulig.

2 Likes

Klart, men hva om kronefallet fortsetter?

Da går de inn og kjøper NOK, som @Mr.Oncoinvest sier. Se link over med uttalelse fra Norges Bank.

1 Like

Så den, men lurte som sagt på om de kunne bli tvunget til å heve renta

1 Like

Det kan jeg ikke se for meg skjer i den situasjonen vi er i nå. De har nok betydelig styrke til å kjempe mot svekkelsen ved å kjøpe NOK hvis de må, men de vil vel helst unngå det om de kan.

1 Like