Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Merkur tidenes mulighet eller

Eller sort. Ble litt usikker nå…

Hallo… all in på grønn vel :stuck_out_tongue::+1:t2: det er jo så i “vinden” :sweat_smile:

Andfjord Salmon :relaxed:

1 Like

Jeg har atlanthic Sapphire. Liker at de har kommet lenger i prosessen. Men ser at slike investeringer tar laaang tid og mye som skal slå an. Jeg har fulgt andf og de har ikke gjort det noe spesielt bra.

regner med du kikker på aksjekursen når du hevder Andfjord “ikke går bra”?

ifølge Ledelsen og ikke minst bildene jeg får tilsendt som nyhetsbrev fra selskapet er de innenfor både budsjett og tidslinje i rute med planen i utbyggingen av fiskeanlegget,som er av det første slaget av “Gjennomstrømnings annlegg”…

så i mine øyner ,så går Andfjord serdeles bra :wink: :+1:

1 Like

Ja desverre aksjekursen. Det er vel det som viser om selskapet gjør det bra eller ei. I hvertfall med investor brillene på.

hehe…nei,her er det flere ting som slår inn…

noe av det er lite likviditet i aksjen,investorer har hver sin strategi og har tatt gevinst sikring etc…

Selskapet gjør det bra,-men det er også enkelte som ikke eier tålmodighet til oppdrettsannleggene er ferdig utbygd…og når anleggene er endelig operative og tjener penger,så vil nok aksjen få et nytt byks for da kommer investorer løpende etter…

men,jeg kan ta feil… :smirk:

1 Like

Ta å se litt på ArcticZymes, dette er fremdeles ett firma i oppstartsfasen. Men med ett enormt potensiale. God økonomi og ingen emisjons fare. Den har allerede steget mye, med god grunn. Men er fremdeles helt i oppstartsfasen.

Å være i “oppstartfasen” enda etter å ha blitt dannet i 80-tallet tyder på de har tatt sin tid til å komme til der de er nå :sweat_smile:

jo,allt har “enormt potensiale”,-det var ikke lenge siden Nordic Nanovector skulle omtrent “knuse” medisin innen kreftforskning :thinking:

krysser :crossed_fingers: for at ArcticZymes endelig gjør suksess med større ordre i asia :wink:

Ja de har vært forut for sin tid kan man si. Men nå som verden kommer etter ser det virkelig lyst ut. Les deg opp så er jeg sikker på at jeg skjønner hva jeg mener :wink:

Jeg holder meg vekker fra medisin og shipping.
Medisin er litt vanskelig for meg og litt Lotto. Den som får det til blir rik over natten.
shipping: Straks det begynner og gå bra kommer det ‘bare’ flere skip og alt går skeis igjen…

1 Like

Medisin er ikke lotto, sålenge de er ferdig med forskningsprossessen og har ferdig utviklede produkter. Hjelper også på at verden skriker etter produktene :slight_smile:

meg og Silvertailfox har lært å holde oss godt vekk ifra biotec,og det med en god grunn…

All teknologi blir til slutt danket ut av nyoppdaget innovasjon innen medisin,-shipping og Rigg er også noe begredelige greier innen investering der tilbud etterspørsel kommer i tid og utider i ubalanse :rofl:

1 Like

Ja jeg har ikke satt meg inn i medisin.
Jeg har og kuttet ut alt av olje og ting som ødelegger naturen og. (Har blitt en miljøvennlig investor) investerte siste oljeinvestering for 4mnd siden men det skjer ikke igjen. Hvis jeg kan bidra til og hjelpe miljøet kan det være gjennom investeringene mine.

Greit nok det, fritt frem og velge hvilke aksjer man vil satse på selvfølgelig. Dette var bare ment som ett tips. Vi kan snakkes om ett års tid, så kan vi gjøre opp regnskapet da. Anbefaler dere og følge med iallefall!

Tusen takk for tips. Jeg mente det ikke slik. Jeg er helt enig at det og sette seg godt inn i ett område/selskap/sektor og være tro lot den er beste måte og investere på. Om det er medisin/olje/miljø spiller liten rolle. Men det krever tid og da bør mannspesialisere seg.
De tre investeringene jeg har her har ett fortrinn som jeg mener en bør benytte. At alle nye Merkur noteringene skulle falle 30% under emisjon og de kan kjøpe tilbakers masse aksjer (som presser prisen opp) er en unik sjangs mener jeg. Dette rimer ikke og derfor tror jeg de gjør det bedre enn markedet neste mnd. (Og dag 3 ser det jo bra ut, men ikke over enda) Kalera er ett av de mest spennende selskapene jeg har sett noen gang. Tjener inn fabrikkene på 3 år fantastisk.

1 Like

jo,men etter all erfaring og solemerker OG å ha sett i regnskapet,-så ser desverre ikke jeg noe hyl og skrik i verden etter dette produktet til ArcticZymes ,-du vil nok se at hva enn suksess vi snakker om,så vil dette først mest sannsynlig ta MER enn ett år… :wink:

Men takk for tipset :relaxed:

Selv holder jeg meg unna Merkur, mange med lav omsettning. Og mange døgnfluer som kommer på børs for og hente penger. Men treffer man kan man helt klart gjøre gode kjøp der.

Å gå fra minus regnskap til og omsette for 100mill iløpet av ett år er ikke det ganske bra for ett lite selskap da?. Jeg syns det er fantastisk, og sammen med en guidet vekst på 25% årlig vekst fremover, syns jeg dette ser veldig bra ut fremover. Lykke til med deres valg!

1 Like

jo,for all del,dette kan bli det neste store :man_shrugging:

Det vi her i tråden prøver å si,er å gjøre andre bevisst i å være forsiktig med å bruke “Linjal-metoden” :sweat_smile:

Det blir veldig enkelt å si 100 millioner i år,-pluss hundre millioner neste kvartal,-milliarden til “neste år” :heart_eyes: :chart_with_upwards_trend: :boom: :rocket:

EDIT:
Og,for å ikke å snakke om slike kjedelige hendelser,når man er tungt investert :sweat_smile:

(Disclaimer: eier ingen aksjer i selskapet selv :wink:)