Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Merkur tidenes mulighet eller

Skjønner hva du sier. Jeg forholder meg utelukkende til hva selskapet guider. Noe som sålangt har vært svært forsiktig. Uansett er klar over at dette ikke er en AZT tråd, så jeg avslutter nå :wink:

1 Like

Airthings 10.45kr , play Magnus 14kr og kalera 20.21kr og Oslo børs 829.
Vil dette bli katastrofe eller tidenes deal…:grimacing:

Etter 2 dager ser det ok ut Airthings 10.25 (-2%) play Magnus 15.4kr (+10%) kalera 22.5 (+10%) Oslo børs 845 + 2%.
+6% da . Kanskje bare flaks men virker lovende. :+1:t2:

Etter dag 3: dette går veien. Airthings 10.1 (-3%) play Magnus 17kr (+21%) Kalera 24.2 (+20%) Oslo børs 845 +2%.
12.6% på 3 dager. Kan se ut som det var tidenes mulighet (for nå i hvertfall) :point_up_2:

Dag 4: Oslo tok litt igjen i dag… Airthings 10.60kr (+1%) play Magnus 16.8kr(+20%) Kalera 25kr (+ 24%) Oslo børs 883 (+7%) totalt + 15%. Still going strong.

nok et eksempel på et av tidenes skandale som ruller videre…

(obs!Ikke notert på Merkur Market)

1 Like

Har du vurdert Bewi?

Jeg så på dem nå. Virker som ett selskap som ikke gjør så mye spesielt. Ser ikke helt triggeren. Jeg ser etter selskaper der vi har en fordel. (Enten prisen har falt for mye, eller som i disse tilbakekjøps program, eller enorme muligheter pgr ny teknologi osv)
(Play magnus, Første sjakk selksap på børs i verden, ny live turneringer, kan bli det store innen sjakk og “ny” sport alla tennis osv + Ekstremt attraktiv ingang langt under emisjonskurs)
(Airthings Nye radon målere som er like små som brannalarmer, fantastisk fremtidstenkende og hvorfor skal ikke alle ha en sensor som måler inneklima hos seg-Pris under emisjon enda)
(Kalera - Innendørs salatproduksjon, mer effektiv en vanlig ingen forurensning veldig eksansjons planer Internasjonal interesse - Lang unna emisjon enda og tilbakejøps program)

Felles er at alle har noe extra. Så får man se klarer en av disse det vil det være 3x dobbling og (de andre går ikke konkurs ettersom de har 0 gjeld og masse cash) gi disse 1-2 år så får man se.

Jeg har begynt å samle opp Huddly, de kommer på Merkur i Q1 og leverte fantastiske Q3-tall i dag. I rute til over 300 mill revenue i 2020, så hvorvidt de gjør en emisjon eller et nedsalg før børsintroduksjon er jeg usikker på. Enormt med cash på bok, lave faste kostnader og fantastiske marginer.

Kursen har gått mye tidligere i år, men stått relativt stille siste måned. Jeg har snitt på 229, og tenker det er en grei pris med tanke på at Pexip prises til tregangeren. Litt vanskelig å finne noterte konkurrenter, her er jo norske Neat men der er regnskap osv under radaren. Andre konkurrenter jeg kommer på er konglomerater med mange ulike produkter så blir vanskelig å isolere kamerabiten.

Se dagens rapport og presentasjonsslides på:

1 Like

Så du ser etter selskap som gjerne er litt oppblåst og ikke har tjent penger over tid?

Huddly
Dette ser jo meget spennede ut, de har jo fantastiske marginer og enorm økning i salg. Jeg klarer ikke og finne kurs utvikilng men antar den har gått en del i det siste ? verdsatt til 2,7mrd

2 Likes

Den er opp 140% siste 6m, 566% siste år.

1 Like

Ja jeg har kjøpt mer i dag, men blei trangt i døra så kursen stiger bra. 240 R/T, noe som fremdeles gir en P/E på bare 8.2 hvis jeg nå ikke er helt udugelig i finans.

Jeg kan ikke forstå annet enn at kursen burde være både to og tre ganger høyere med en sånn vekst og margin?

Er det fremdeles i underkant av 12 mill aksjer?

Både i følge notc.no og Pareto så er det tallet ja.

Er listing på børs eller mercur besluttet?

I dagens presentasjon står det at Pareto og ett hus til var hyret for å få dem på Merkur i løpet av Q1. Jeg overvar dessverre ikke selve streamen pga en annen konferanse på samme tid.

p/e blir vel ca 36? nærmere 27 2020e om q4 blir ca som q3.

Hva bruker du som E da, om ikke årets revenue på 350 mill?

net income.

Ebit 72 mill hitil i år og Q3 ca 25 mill blir vel ca 100 mill (Med 10-12% økning q4) 100 mill på 2700 ved kurs på 227kr . Det blir vel PE på 27 ganske riktig (Og stiger kursen i dag blir det høyere). Har kanskje gått litt mye i det siste. Net income var nesten lik som Ebit.

Play magnus og Kaler har aldrig tjent penger :joy:
Men det er jo det som er og finne de rette, de som kommer til og tjene penger, hvis de tjener penger er det jo nesten alrede for sent (Se huddly… de er jo opp 500% da er det ikke så mye og hente)

Ok takk, da har jeg lært noe om å lese regnskap i dag også.

P/E på 28 er vel ikke så halvgærnt heller da? De tjener i alle fall penger, og jeg tror peers i USA ligger på 30-tallet, stort sett.