Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEKKAR ASA Småprat 🚀⚓🌊

Tidligere i dag lå det 200k på ask til 2,41. Det mønsteret gjentar seg. :stuck_out_tongue:

Du får tipse ASP om nekkar så kan det jo være det kommer en dump etterhvert :wink:

Han lurer i buskene et eller annet sted, forsto det som han brukte ASK-konto, så da er han delvis bundet til Oslo Børs.

Hvorfor skal det være et fornuftig handelsmønster i denne aksjen?
Få aktører som kjøper og selger aksjer og stor usikkerhet i forhold til disputten om salgspris

1 Like

Jeg synes det er rart at det blir kjøpt store poster på ettermiddagen til 15-20 øre over det store poster blir solgt til tidligere på dagen. Dette har gjentatt seg over flere dager nå…

Passer meg bra, jeg er fornøyd med 30-40k aksjer, men har ikke noe problem med å ha 70k, så tjener jeg noen tusenlapper på mellomlegget.

2 Likes

Post fra når kitron stod i 2kr for fem år siden. Kursen har siden da gått 4-500%. Nekkar gir meg samme vibber. Det kan være lurt å vente på utfallet av tvisten, evt til man har q1 tall, men jeg tenker at to bra kvartaler er klar nok tale.

Hvis man ekstrapolerer fra de to siste kvartalene, så er P/E på litt under 3.:bomb:

1 Like

Tvisten rundt oppkjøpet blir ikke nevnt med ett ord i årspresentasjonen, mens oppkjøpet ellers blir nevnt 17 ganger. Tenker at hvis de mente det var sannsynlig at de vant gjennom, så hadde de skrevet noe om det.
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/4fa6be1f-5893-449e-a79c-af04ad68a98e

I årsrapporten blir dette nevnt, men selv her blir ikke beløpet, 240m nevnt.
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/1d86f51c-9da3-4015-9f5a-10393bcca6d8

Cargotec announced on 31 July 2019 that its MacGregor
business area has completed the acquisition of the
marine and offshore businesses of TTS Group ASA at
a consideration of EUR 57.9 million. The completion of
the acquisition follows receipt of required approvals and
the preliminary purchase price was paid to the seller on
acquisition date, but the final purchase price is still being
specified in accordance with the purchase price mechanism
agreed in the purchase contract. At the time of reporting,
there is a difference of opinion between the parties regarding
the final purchase price. The acquired businesses will be
integrated within MacGregor’s operating structure, and their
results have been consolidated into MacGregor’s financial
figures as of 1 August 2019.

Jeg ser på dette som oppløftende, hadde MacGregor trodd de kom til å få 240m tilbakebetalt, så hadde de skrevet det. Jeg tenker det kanskje kan bli et (relativt) mindre beløp, <50m.

3 Likes

Litt morsomt (min utheving)

Tandanor is an Argentine shipyard located south of Buenos Aires port which together with Almirante Storni yard constitutes CINAR (Argentina´s Industrial and Naval Compound) dedicated to shipbuilding and ship repair.[1] It currently harbors ships from around the globe due to its international renown. It’s competitive advantage springs from its Syncrolift: a shiplifting platform that allows vessels to be dry docked and perform simultaneous repairs on its six slipways. In April 2019, Tandanor signed a cooperation agreement with City Bank.[2]
ref: https://en.wikipedia.org/wiki/Tandanor

Nekkar sine produkter gjør det kjappere å få skipene inn og ut av dock så vedlikeholdssyklusen blir kortere. Fint det når det koster tusenvis av dollar pr dag skipet ikke er i normal drift.

Nekkar sine produkter er koblet mot vedlikehold av skip, noe som er en kontinuerlig business som ikke går like mye opp/ned som skipsbygging.

4 Likes

Så, mer angående tvisten:
I nyhetene de har tenkt det var verdt å poste her:
https://www.macgregor.com/list/?content-type=53

Så er det en nyhet om en kontrakt med 8 MEUR som tidligere TTS Group har fått
https://www.macgregor.com/news-insights/releases/2019/macgregor-secures-orders-worth-approximately-eur-8-million-for-port-development-and-naval-projects-in-europe/

… men ikke noe melding om tvisten på 240mnok :stuck_out_tongue:

1 Like

Fint grave arbeid du gjør, eg plukker en og anna aksjen enda, så lenge den kan plukkes på den røde siden.
Spennede fremtid her, men eg tørr foreløpig ikke å pantsette huset

1 Like

Helt enig, det er helt klart risiko her. Jeg tenker at man utover året vil få to viktige avklaringer:

  • Flere kvartalstall som gir et mer reelt bilde av hva Nekkar kan levere
  • En løsning på tvisten med MacGregor

De to siste kvartalene så har de levert EPS på henholdsvis 0,12 og 0,37. Mao ganske stor variasjon.

Syncrolift leverte mao en vekst på 120% fra Q4 2018 til Q4 2019, men de kommenterer også at dette henger samme med god timeing. De vil ha andre kvartaler hvor det treffer dårligere.

Revenue in the quarter was MNOK 99 compared to MNOK 64 the previous quarter and MNOK 45 in 4Q 2018. The record high order backlog is expected to secure high activity going forward. In addition, the market outlook for new projects is viewed as attractive.

Personlig har jeg tenkt å se an Q1 før jeg øker noe særlig - evt hvis det blir en avklaring på tvisten. Pr dags dato har jeg ca 20% i Nekkar.

De rapportere svakere salgstall både i q2 og q3 19 (sett iforhold til 2018, men marginene var så mye bedre at det ikke synes på bunnlinjen) som følge av forsinkelser i leveransene. Q4 var nok en forløsning av dette.

1 Like

Gikk det 100k aksjer utenfor børs her i dag?

Det tror jeg kan stemme

Kravet består av mange poster, og det vil ta tid å jobbe oss gjennom dem. På spørsmål om hva som skjer videre, svarer Eidesvik at det er avtalt voldgift om man ikke blir enige via forhandlinger. (FA)

Dette var i november, i siste Q-rapport, så sier Nekkar at de fortsatt ikke er enige i noe som helst av kravet.

Ref: https://blogg.nordnet.no/borsxtra-tirsdag-fikk-krakk-angst-etter-julebord-opsjonen-seadrill-kalddusj-i-nekkar/

1 Like

“Den viktigste forskjell fra vanlig rettergang er at dommerne er oppnevnt av partene.”

Spennende :smiley:

1 Like

Kan du legge inn summering av total freefloat i % når du først er i gang :slight_smile:

Tall på topp 20 og topp 50 @Konamixx

Da var jeg ikke lenger i minus her. Ser fram til når aksjen prises til PE 10 og satser på at E blir rundt krona :see_no_evil:

2 Likes

Er neste rapport i August eller er det noe før det?

Det stemmer, sendte en mail for å høre om de har tenkt å oppdatere markedet i mellomtiden.

En liten handel i dag
2,35
500000
15:22:00

Sluttkurs 2,27 vwap 2,32

1 Like