Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Småprat (NEL)

Hvorfor ikke.
Fordi du mener å vite hvem som trader og motivene de har? Og at det dermed skal langt ned igjen.
Hvis du tror du veit alt dette. Hvorfor tjener du ikke penger på å bli med?

Men
10-15 europere har kjøpt seg opp til 30%.
Såda er det jo de som direkte og inndirekte skaper volumet.
For at tesen over skal stemme burde det være disse du mener du veit noe om. Iom andre mindre tradere ikke betyr noe uansett i denne situasjonen.

Hva mener du du veit om dem?
Hva ellers skulle det «masse» du kunne skrive om være?

Det er ennå langt opp til årstopp.
Hvorfor skal vi ikke se 10 tallet igjen innen sommeren, når de store investorene har troen?

1 Like

Satsingen til Hyundai ser ut til å bli formidabel framover innen tungtransportsektoren. Da er det hydrogen, som gjelder.

4 Likes

China’s Hydrogen Vehicle Dream Chased With $17 Billion of Funding

Kina tar full sats på hydrogen. Utfordring eller mulighet for NEL.

1 Like

Det er selvsagt lov å mene hva en vil om NEL. Uansett er selskapet en het oppkjøpskandidat.
Å anta en oppkjøpspris 100% over dagens, er rimelig sannsynlig, utfra den store interessen vi ser.
Tror selv på at det kommer et bud på selskapet i løpet av høsten

Oppkjøp på 18mrd NOK? Hvilken kroppsåpning hentet du det beløpet fra?

4 Likes

Vent og se :wink::+1:

Må være der solen sjelden skinner :slight_smile: Men er lov å leve i håpet :slight_smile:

Editor du minner om en veldig ivrig skribent på HO, ser ingen mørke skyer kun fryd og gammen uansett.

Han er jo søkklasta :joy:

Om du tar en titt på Rec. Fra ca 290 kr pr aksje til i dag 50 øre. Så vil nok si Kina vil bli store utfordringer for Nel ja.

2 Likes

NEL har ingen teknologi som ingen kan kopiere…

Så kina er definitivt en utfordring som kan drepe NEL.

1 Like

Derfor satser vi på at tyskerene fortsetter å øke som de jevnt og trutt har gjort, og kjøper selskapet i løpet av høsten.

Topper listen på Tradegate mtp antall ordre og 5 plass i omsetning. Tyske og østerrikske “små” aksjonærer som handler ? Populær dær nede også iallefall :slight_smile:

1 Like

Er jo helt krise at eg slapp nel ut vinduet, den har jo hatt akkurat den utviklingen eg såg for meg da eg lastet opp, men så ble eg svett på fingeren over salgsknappen likevel🙄

Du kan jo alltids Shorte :grin:

Hvis du syns den har gått for Høyt

1 Like

Nei det sa eg ikke noe om at eg synst, alle ballonger svever så lenge dei blir fylt med helium, så å shorte en type aksje som svever med vinden ville jo være komplette galskap :+1::slight_smile:
Eg tror nel kan gå mangen kroner enda eg, men eg ville også fryktet at den kan kollapse, så når eg først gikk ut, så holder eg meg borte fra den.

3 Likes

Du kan tenke på det slik at du er god på å finne aksjer som stiger bra på kort tid, og minimerer risiko ved å si deg fornøyd og selger med fin gevinst. Vanskelig å sitte på noe du i utgangspunktet er litt skeptisk til når prosentene vokser, men du slipper også å gå på en smell ved å være grådig. Du kunne jo sikret prosenter av aksjene og satt stopp loss på resten litt ukder alternativt satt trailing stop loss :slightly_smiling_face:

2 Likes

Eller hydrogen - hvis ikke de har tatt fyr da.

4 Likes

Igår og idag har NEL vært nede for telling. Er formen på hell?

Tyskerene ferdig å kjøpe, å ingen kommer etter ?

1 Like