Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Småprat (NEL)

Ser vi et oppkjøp på gang?
Isåfall må det vel karakteriseres som et billigsalg.

Hvor mange % må Clearstream ha tilegnet seg, før de er pliktige til å kjøpe resten av selskapet?

Tilbudsplikt
Tilbudsplikt utløses ved erverv av mer enn 1/3 av stemmene i et selskap notert på norsk regulert marked. Dette innebærer en plikt for erververen til å gi de øvrige aksjonærene i selskapet et tilbud om å erverve deres aksjer.

https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Regelverk/Overtagelsestilbud

1 Like

Clearstream må ikke kjøpe noe som helst.
Det blir vel det samme som at Nordnet måtte kjøpe opp selskap om deres kunder eide så mye av et selskap.
Vi vet jo ikke hvor mye kundene til Clearstream eier hver for seg. Vi vet ikke engang hvor mange som faktisk er med. Men det vi vet er vel at ingen eier over 5% alene pgr det ville vært meldepliktig.
Så de kan jo være 10*2,9% hver eller er en hvilken som som helst annen kombinasjon med kanskje 10-12 eiere. Hvem vet, kan være flere. Evt kan det være noen få som eier 4% og de andre mindre. Vanskelig å vite.

3 Likes

Når en av aksjonærene eier 1/3 av selskapet, siden ikke noe er flagget enda så er det langt igjen enda. Første flaggmelding er ved 5%…

Kan det være et koordinert oppkjøp hvor en aktør skjuler seg bak flere? 13 eier i Luxemburg på snaue 20% for noen uker til siden. Clearstream er i Luxemburg. Erdet 13 stykk som eier snart 30%, så sitter hver av de på voksne posisjoner, og de øker jevnt. Verdt å følge med på spør du meg…

1 Like

Litt skremmende at ein kan lagre 5 000 kg hydrogen uten godkjenning.
Noen som veit hva det blir i TNT?

Så kom endelig frifinnelsen av NEL i Asker saken.
Forhåpentligvis er vi tilbake på vinnersporet igjen :+1:

Informasjon om sikkerhet knyttet til grunnstoffet Hydrogen finner en på hjemmesiden til Norsk Hydrogenforum, www.hydrogen.no

Hoppet på toget når jeg så @Kronn stige på. Nel er dobbel notert? Stiger fortsatt til 0.68 euro :slight_smile:

2 Likes

Ja på tradegate

1 Like

Bare ikke sitt i aksjen når @kronn har hoppet av og kjøper is. :slight_smile:

4 Likes

Haha, artig referanse til Afrikabrevene :joy:. Det var tider :joy::joy:

1 Like

Bra @Janno da sitter du med fin inngang, så kan eg sitte å leke med tanken om at eg er bjellesau :joy:
@Christian eg gikk på en smell i idex, så det blir en stund til eg kjøper is igjen, men om nel fortsetter oppover der eg vil å ha har target, så er idex likevel glemt.

Afrikabrevet ja, var tider, men jammen fikk eg vel ganske så rett med tanke på opprinnelsen til afrikabrevet og hvordan apcl ser ut til å ende, vel, noen ganger er man heldig, andre ganger uheldig, så er det om å gjør at man klarer å være pittelitt mer heldig en uheldig :+1:

3 Likes

Ut På 6,48, lykke til videre

2 Likes

Inn på 5.90 ut på 6.58. :blush:

1 Like

Skulle visst vert rolig i båten

ganske heftig volum her nå. sitter en stund til tenker jeg

Eg hadde tenkt å være med videre men likte ikke dagens overskrifter om nel og merkostnader, mulig det var feil tolket

Bedre med en is i hånden enn ti i fryseren :slight_smile:

4 Likes