Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Småprat (NEL)

NEL har ingen teknologi som ingen kan kopiere…

Så kina er definitivt en utfordring som kan drepe NEL.

1 Like

Derfor satser vi på at tyskerene fortsetter å øke som de jevnt og trutt har gjort, og kjøper selskapet i løpet av høsten.

Topper listen på Tradegate mtp antall ordre og 5 plass i omsetning. Tyske og østerrikske “små” aksjonærer som handler ? Populær dær nede også iallefall :slight_smile:

1 Like

Er jo helt krise at eg slapp nel ut vinduet, den har jo hatt akkurat den utviklingen eg såg for meg da eg lastet opp, men så ble eg svett på fingeren over salgsknappen likevel🙄

Du kan jo alltids Shorte :grin:

Hvis du syns den har gått for Høyt

1 Like

Nei det sa eg ikke noe om at eg synst, alle ballonger svever så lenge dei blir fylt med helium, så å shorte en type aksje som svever med vinden ville jo være komplette galskap :+1::slight_smile:
Eg tror nel kan gå mangen kroner enda eg, men eg ville også fryktet at den kan kollapse, så når eg først gikk ut, så holder eg meg borte fra den.

3 Likes

Du kan tenke på det slik at du er god på å finne aksjer som stiger bra på kort tid, og minimerer risiko ved å si deg fornøyd og selger med fin gevinst. Vanskelig å sitte på noe du i utgangspunktet er litt skeptisk til når prosentene vokser, men du slipper også å gå på en smell ved å være grådig. Du kunne jo sikret prosenter av aksjene og satt stopp loss på resten litt ukder alternativt satt trailing stop loss :slightly_smiling_face:

2 Likes

Eller hydrogen - hvis ikke de har tatt fyr da.

4 Likes

Igår og idag har NEL vært nede for telling. Er formen på hell?

Tyskerene ferdig å kjøpe, å ingen kommer etter ?

1 Like

Nå har vel alle vært skeptiske til NEL prisingen og nedgangen vi ser nå er forventet av alle som ikke var fullasta…

1 Like

Hvor ser du skadefryd? Skulle vært hos Specsaver… ?

Edit: Og til Savepig så vet vi alle at det tolereres tonnevis med mer bais i Funcom trådene enn i feks denne.

2 Likes

Du blir oppfattet som baiss og skadefryd når du sitter og skriker at det bare er idioter og småsparere som driver og taper penger, det antar jeg du skjønner selv.

Dette på tross av at aksjen har vært i stø opptrend i over et år og har gjennomført en stor emisjon nylig på vesentlig lavere kurs enn aksjen er nå?

Antar at du er informert om at dette er en av børsens mest omsatte aksjer i det siste og at de har en aksjonærliste med innslag av fond og nettokjøpende utlendinger som mange selskaper bare kunne drømme om?

Edit:
Tester støtte på lav rsi i timeschartet i dag

6 Likes

Det var tendenser til reaksjon opp idag.

Har stor tro på at støtten på 6,80 holder etter tre dager med reaksjon ned. Ingenting fundamentalt tilsier en svakere utvikling

Fundamentalt. Kan du forklare meg hva som er Fundamentalt priset inn i denne aksjen. ?
Tjener de Penger. ?

De har til gode å tjene penger, så tradisjonell kontantstrømsanalyse har lite for seg. Nel er priset mer på hva det kan bli enn hva det er.

Du mener vel at de er priset på luft og kjærlighet.
For de skal vokse MYE og tjene MYE penger før dagens kurs kan forsvares.

1 Like

Market cap 8,3 milliarder er voksent uansett hvordan en snur og vrir på det.

Men det er nå engang sånn at alle aksjer prises på hva markedet tror de kommer til å tjene fremover, ikke nødvendigvis hva de tjener i dag.

1 Like

Det er ganske voksent når teknologien ikke er veldig unik eller vanskelig å kopiere. Og med Kina som skal satse på hydrogen kommer det vel iallefall minst 10 konkurenter med lavere priser derfra ila kort tid.

2 Likes

Nel minner litt om REC, skulle revolusjonere verden, heilt til kinesarane kom.

1 Like