Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jo, du har helt rett. Men den eneste grunnen til at det scenarioet skal utspille seg er hvis resultatene fra ARM VI er dårligere enn forventet. Jeg kan ikke se noen annen grunn til at kursen skal ned til 55 kr pr.d.d.

Halvrelevant: http://labiotech.eu/wilex-telix-cancer-antibody-conjugate/

Shortposisjonen som var i registeret er nå dekket inn så den er under grensen:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Credit Suisse bare kjøper og kjøper.

2 Likes

Er det de som dekker inn?

Radforsk jobbet i helgen, nå er podcastet ute!

Listen to Radium - Episode 6 by Radium #np on #SoundCloud

3 Likes

@Evilfreud, jeg gikk gjennom tråden litt for å se hva som egentlig har vært skrevet om emisjoner.

Det stemmer at ja, tidspunktet for emisjonen kom et drøyt år før jeg trodde det ville bli aktuelt, men så hadde også kursen i desember gått veldig mye høyere enn til og med jeg som er temmelig bull hadde trodd. (Jeg tippet 93 til nyttår en gang på høsten.)

Men jeg hadde skrevet at om de valgte en selvstendig approach for go to market så trengte de mer cash, og nå er det det de har posisjonert seg for.

En vekstemisjon med noen få prosent utvanning og noen få kroner rabatt fra ATH er et bullish event, uansett om det nødvendigvis gir en midlertidig demper på kursutviklingen når store investorer får anledning til å kjøpe mange aksjer til fastpris istedet for å hente dem i det daglige på børsen.

Og så kommer jo det subjektive spørsmålet, jeg velger å tro at Dahle IKKE har solgt aksjer fordi han hadde fått kalde føtter, men du må jo selvsagt gjøre dine egne disposisjoner. Q1 kommer til å vise om kursfallet har vært en voldsom overreaksjon eller ikke.

2 Likes

Det er jo vanskelig å si, men jeg tror ikke det. Jeg holder en knapp på at WorldQuant handler på Merril Lynch.

Mange i ledelsen i NANO bor og jobber fra Sveits, jeg tror det er deres lobbyvirksomhet der nede fra som gjør at CSB handler inn.

Det hete ryktet er at det er Roche som posisjonerer seg for å kunne ta patent på Betalutin+Rituximab ;)[quote=“holmes, post:1588, topic:560, full:true”]

Er det de som dekker inn?
[/quote]

1 Like

Med tanke på at kursen er ned 30-40% fra emmisjonen så kan man jo tolke det som at markedet ikke synes det er noe bullish over det. Spesielt siden markedet ikke regnet med de trengte emmisjon nå. Kombinert med et heftig innsidesalg og det faktum at store deler av emmisjons pengene skal puttes på bok ( “brukes til drift”). Tyder jo på at de forbereder seg på en ekstra studie som ikke er meldt til markedet fordi en pågående studie ikke gir ønskede resultater. Satt på spissen.

Nei at mange i markedet har latt seg skremme av det er selvsagt sant, men det er heller ikke første gang kursen i NANO stuper. De andre gangene har den kommet grusomt tilbake.

12-29-20 fra november 2015 til april 2016 er jo minst like dramatisk. Og da hadde NANO akkurat sluppet banebrytende data på AACR.

Hvis Costa & Co hadde vært så crazy at de dro et sånt stunt så ville de for evig og alltid vært total paria og umulig å arbeide med i Pharma, og det ser jeg på som 0% sannsynlig. Jeg tror du maner totalt fanden på veggen, så får heller fasiten vise om du eller jeg har mest rett på dette. :slight_smile:

Her er den svære firmapresentasjonen som jeg antar de har brukt aktivt i arbeidet med emisjonen, pluss på ASH:
http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/Company%20Presentation%20-%20December%202016%20(1).pdf

Det ville antagelig være noe som kunne sende Dahle i retten for svindel om de brukte denne presentasjonen samtidig som han satt på negativ info om forskningen. En annen ting er at det er ikke NANO selv som gjennomfører eksperimentene, det er Arne Kolstad som er sjef for dem, og han er ikke ansatt i NANO eller har aksjer der.

2 Likes

Er nok ikke noe konspirasjon ute å går. Men et marked som venter på trygg fremgang, resultater og betryggende informasjon fra NANO igjen, noe som kan legge all tvil fra desember bak oss og i historiebøkene, og ikke er ‘siste nytt’.

En god oppsummering.

At det derimot fremdeles er betydelig risiko er en annen sak. Det er vel også grunnen til at den potensielle oppsiden er så stor. :wink:

Eh, pågående studie har jo gitt fantastiske resultater? Den pågående studien er en doseeskalerende studie som har safety som primær target. Mao. er effekt (efficacy) tallene sekundære mål. Og at Betalutin er helt trygt å anvende har vært bevist i samtlige av de fire armene som har blitt kjørt med ulik dosering.

Det som gjenstår før de fastsetter dosen de skal kjøre til deres pivotal fase II studie, er om predosering hjelper på bivirkningene og dermed øker safety. Hvis du husker børsmeldingen fra i høst så kom SRC med en anbefaling om at Nano nettopp økte dosen og kjørte en egen arm med predosering på maks dose. Ville de (et uavhengig etisk organ) gjort dette om de mente det var uforsvarlig? Nope.

Nano har lav burn-rate, nær 70-80% av pengene går med på utvikling av medisiner, så hvis det er “drift” i din bok så har du vel rett :wink: Dette kan du sjekke selv i kvartalsrapportene.

Når det gjelder hva de skal bruke emisjonspengene på - vel;

  • Nordic Nanovector intends to use the net proceeds of the Offering:
  • To fund a Phase 2 combination study of Betalutin® and Rituximab CD20
  • To fund a Phase 1 study and GMP manufacturing for 177Lu-conjugated chimeric
  • antibody (anti-CD37 ARC)
  • Develop new proprietary antibody production technology
  • Accelerate pipeline of pre-clinical assets to clinical trials
  • Prepare for commercial launch of Betalutin®
  • General corporate purposes

Jeg ser ingenting om en “tilleggstudie” før fase II for Betalutin her? Samtlige av disse (utenom siste punkt) handler om utvikling av nye medisiner, og det vil bare forsterke pipeline til Nano når et bud kommer etter Pivotal fase II er gjennomført :slight_smile:

1 Like

Kar fra HO som driver TA i kveld:

2 Likes

Pen liten filmsnutt fra Inven2:

3 Likes

Date: 24.01.2017 Press Release no: 2/2017

Nordic Nanovector ASA: Exercise of employee share options and increase of share capital

Oslo, Norway, 24 January 2017.

Participants in Nordic Nanovector ASA’s (the “Company”) (OSE: NANO) employee share option program, not being primary insiders, have exercised a total number of 56,525 options out of which 600 options have a strike price of NOK 25, 49,675 options have a strike price of NOK 28 and 6,250 options have a strike price of NOK 35. Each option gives the right to receive one share in the Company.

The Board of Directors of the Company has, to fulfil the Company’s obligations under the option agreements, resolved to increase the Company’s share capital by NOK 11,305 through the issuance of 56,525 new shares, each with a nominal value of NOK 0.20, against payment of a total subscription price of NOK 1,624,650. Subsequent to the issuance of the new shares, the Company’s share capital will be NOK 9,806,228.60 divided into 49,031,143 shares, each with a nominal value of NOK 0.20.

2 Likes

Noen ansatte som ikke er primærinnsidere har kjøpt aksjer i selskapet til slikk og ingenting?

2 Likes

Og trenger ikke melde om de selger det

‘Differansen mellom strikeprice og aksjekurs på utøvelsestidspunkt må inntektsbeskattes’ så jeg skrevet på HO, så kan vel tolkes som mulig bunnpunkt før resultater fremlegges?
Selv om de ikke er primærinsidere har de vel ikke lov å handle på innsideinformasjon tross alt, forventningene er positive.

1 Like

Hvis de ikke er primærinnsidere skal de jo i utgangspunktet ikke vite mer enn oss nei, så dette er helt OK. Hadde jeg fått Nano aksjer til den prisen ville jeg utøvd alle opsjoner jeg kunne!

1 Like

Da er dommens time her, opp eller ned?

  • Opp
  • Ned

0 stemmegivere

2 Likes