Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

LR sier at man først kjører gjennom tre pasienter og ser an safety. Om det oppstår spørsmål, kjører man enda tre. På bakgrunn av safet fra disse tas det en beslutning av Safety Review Commite for å gå opp til neste legg som ser ut til å bli 15. Men som Lisa sa kunne det ta 12 pasienter å komme seg dit, man visste rett og slett ikke.

Endepunktet ser uansett ut til å være at man vil komme opp på 15 og kjøre gjennom så mange som mulig der.

1 Like

Dersom safety 10/40 er ok og de har fått godkjent økning fra 10/40 til 15/40 og avventer safety fra de 3 rekrutterte i 15/40 - er det vel mulig å rekruttere inn i 10/40-armen som allerede har godkjent safety i påvente at safetyen fra 15/40 skal vise seg ok, eller…?

@Merlin m.fl - kan dere ikke diskutere shorting, manipulasjon etc. her? Hvorfor i TA tråden?

Wikipedia definisjonen av TA:
In finance, technical analysis is an analysis methodology for forecasting the direction of prices through the study of past market data, primarily price and volume.

Synes markedsmanipulasjon / skjulte agendaer etc. hører inn under fundamental / småprat.

Just my 2 Nanos :wink:

2 Likes

Helt enig.
Jeg har flagget noen innlegg i TA-tråden som off-topic, flere hørte hjemme i shortaktører tråden eller her i småprat.

1 Like

Til @Bernd , @InVivo , @vegar_beider og andre som synes det er fryktelig morsomt med de politi emojiene når jeg gjør det vi skal gjøre med innlegg som enten er upassende eller i feil tråd: ryk og reis, det er ikke litt moro en gang.

4 Likes

OK
Noen som har noe vettugt svar på disse innleggene? Det første skrev jeg:

Skal det rett og slett ikke la seg gjøre å manipulere teknisk analyse? TA er i prinsippet kun matematikk og all analyse skal forutsette at manipulasjon av kursen ikke påvirker analysen? Analysen vil implisitt fange opp manipulasjonen som en integrert del?

Analysens konklusjoner vil uansett kursmanipulasjon likevel gi riktige konklusjoner?

Bernd reacted with :+1:

3

Svar

Bernd13

1

5t

Selvsagt kan TA manipuleres. Det er også et av de uttalte målene av disse kvantitative fondene: Å skape TA-signaler som de på sin side kan utnytte. At slikt er lovlig er fasinerende og skremmende!

Desverre tar det nok sin tid før ¨ekspertene¨ her inne vil inse det, selv om det er gått mange år allerede…

2 Likes

Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til @Merlin, kursen i alle assets kan selvfølgelig manipuleres gitt en del forutsetninger, f. eks lav likviditet eller pengesterke aktører som samarbeider om å drive prisen den ene eller andre veien. Men hva har det med TA å gjøre?

TA skal gi svar på hvilken retning kursen skal med størst mulig sannsynlighet. TA er ingen fasit. Nå som volumet i Nano er lavt, kan enkelte markedsaktører flytte kursen opp eller ned en krone eller to om de ønsker, of course. Slike ting må man selvfølgelig ha i bakhodet når man ser på chartet.

Likevel, ser man på de store linjene kan man viske ut noe av den kortsiktige støyen som preger aksjer med lavt volum tror nå jeg :wink:

1 Like

Du aksepterer at kursen kan manipuleres. La oss si nedover. Bruk TA som signalisere videre nedgang. TA forsterker manipulasjonen.

TA forsterker manipulasjonen, eller manipulasjonen forsterker TA? Altså, jeg er helt med på at man f.eks kan ha en flagg-formasjon, og en pengesterk-aktør med interesse for TA velger å kjøpe / selge basert på flagget, for å så utløse formasjonen, som gjør at andre hiver seg på og forsterker bevegelsen… Det er jo det som er essensen i TA?

4 Likes

Flere av aktørene her inne, er mer opptatt av å flagge, rapportere og plassere negative emojis, enn å produsere noe fornuftig på trådene. Dette for å få fjernet innlegg som er “ubehagelige” for dem.

De blir ikke fjernet, bare skjult. Alle kan forsatt lese dem, men mindre mods sletter dem. Og da har de ikke fulgt forumets regler.

2 Likes

Synes du det er så fornuftig det du produserer med tanke på alt tåkepratet om shorting?
Har ikke mange nok gitt tilbakemelding på dette nå?
ref:

Du og dere må regne med at det blir flagget når dere fortsetter å spamme trådene med å fremsette de samme ubeviselige påstandene som realiteter. Vær så snill nå da.

1 Like

Ja, jeg synes det er fornuftig det jeg hevder. Og det skulle bare mangle at det ikke kan ytres her på småprat! Det ligger forøvrig mye arbeid bak min research.
Ellers bruker du din vanlige hersketeknikk. Kopiere noe fra andre inn, og så begynne å kverulere.

1 Like
18 Likes

Flere enn meg som syns slikt er morsomt? (Ikke mine handler, altså)

image

1 Like

Robot gone mad.

Lite klaging når robote manipulerer oppover :stuck_out_tongue:

8 Likes

Fikk løftet kursen en del ved de tradene da :stuck_out_tongue:

Det er sjelden konspirasjonsteorier dreier seg om konspirasjoner til menneskehetens fremme.

Manipulerer oppover fra svært lavt nivå fundamentalt *
Det er ikke dotcom nivåer vi prater om her. =]