Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Det fikk meg til å tenke på et utsagn fra Eduardo fra et år tilbake i Radium podcasten: https://soundcloud.com/user-972208711/episode-69 (fra 43:00). Det går ikke å si noe om realisme her, men man kan alltids spekulere. Eduardo mente iallefall at disse kjøpene var veldig billige

Et scenario kan være å sammenligne med Endocyte oppkjøpet på $2.1bn, med da nylig oppstartet fase 3. Novartis uttalte følgende om oppkjøpet “Novartis has a strong legacy of addressing unmet needs with transformative therapies and is building a leadership capability in new, technology-driven platforms that address some of the world’s most complex health challenges, including cancer. Today’s announcement about the proposed acquisition of Endocyte builds on our growing capability in radiopharmaceuticals, which is expected to be an increasingly important treatment option for patients and a key growth driver for our business. We are also excited about the opportunity to break into the prostate cancer arena with a near-term product that has the potential to make a meaningful impact for patients in great need of more options.” Passer ganske bra mot strategien og pipen til NANO.

Skulle man tenke seg at dette skulle skje med NANO, ta med en utvanning på 20%, som gir en røff utregning på 240kr aksjen. Om Paradigme går veien, med Archer, Alpha37 og MZL i bakhånd burde det vell være mulig å få til noe levbart. Det er nå min spekulasjon

6 Likes

Må si jeg liker mye av det jeg ser fra selskapet for tiden, er farlig nær å kjøpe meg inn igjen.

9 Likes

Fin post! Men det gir en mcap på 19mrd NOK. Jeg er ikke fornøyd med det. Det er flere mrd under det Bayer betalte for Algeta i 2013/2014, gitt inflasjon og valutakursdifferanse (et oppkjøp vil utføres i utenlandsk valuta).

Skal aldri si aldri likevel. Er sikkert nok at en del av hovedaksjonærene ønsker å investere i andre case nå, jf. at Nano ihht opprinnelig plan i 2014/2015 skulle hatt Betalutin på markedet for ca 1 år siden.

2 Likes

Hold fast!

#bjellegriseffekten

2 Likes

Enda mer interessant, hva hindrer deg?

1 Like

FOR
Tiltro til teknologien
Selskapet endelig tatt vanskelige grep som burde vært gjort i fjor en gang
Fortsatt temmelig mye positiv oppmerksomhet rundt radioaktiv medisin

MOT
Forferdelig mye konkurranse inne lymfekreft, BP virker som de har ting de driver og putler med fra før. Det som skremmer meg mest med caset er at jeg er redd de årene vi nå er forsinket har drastisk forringet caset, pluss at det nå er så utvannet med antall aksjer at det er vanskeligere å regne hjem caset om du ikke er storfisk,
Tror det fremdeles kan ta lenger tid enn vi håper å få PARADIGME på rett kjøl
Finansiering
Finansiering
Finansiering

11 Likes

Her er det bare å laste opp folkens ! Føler at høsten blir bra :ok_hand: :rocket:

3 Likes

Har egentlig gjort meg akkurat de samme betraktningen som deg Savepig.

Men det som har endret mitt syn til betinget optimist er følgende:

Fornyet optimisme rundt RIT som konsolideringsterapi(ref studier med Zevalin, rapport fra professor Zinzani etc). Her konkluderes det med at RIT er noe alle med iNHL bør motta gjennom behandlingsløpet. I konkurransebildet er det et hav av ulike produkter men ingen kan matche den pakken Betalutin tilbyr. Og siden NHL er en sykdom som ikke kan kureres så snakker vi om opp mot 5 behandlingslinjer, og det åpner opp for et vell av ulike behandlingsformer og muligheter.

Dette gjenspeiles jo forsåvidt i kursen også, så om Nano leverer top line data i 2021, så bør det være ok i forhold til R/R.

Igjen er jeg betinget optimist. De mangler nå ca 70 pax inn i Paradigme. Rett før Covid19-krisen, så klarte de vel 14 pasienter på et kvartal. Om de med nye kriterier klarer å booste dette til 20-30 pasienter i kvartalet med nye kriterier fom q4, så kan man se for se at de er ferdig rekruttert alt fra q1 til q3 2021.

Her har jo styret åpenbart tatt grep(kuttet kosten kraftig) og innsett at to emisjoner i året ikke er en farbar vei lengre. I så måte håper jeg at ledelsen og styret her har inntatt en mer proaktiv rolle i forhold til partnerskap. Finansiering er jo en evig hodepine for alle norske bioteks, men om de får burnraten ned på et fornuftig nivå så bør ikke finansiering være en større bekymring for Nano enn resten av røkla.

Som sagt, betinget optimist på vegne av caset etter utviklingen siden Nieba og Egberts la om kursen. Så avhenger veien videre av om Roche, Novartis eller Bayer ønsker at Betalutin skal bli en suksess.

17 Likes

Hvor mye mer konkurranse er det innen lymfrekreft enn i andre kreftformer evt?

Synes Savepigs vekting ga alt for mange ord på mot-siden. Ville jo i det minste presisert mer når det gjelder “Tiltro til teknologien”.

Men der kom det ikke et ord til!

Hva med å nevne 100% CR i Archer-1 kohort 1. Uten reelle bivirkninger. Her har Nano et virkelig gullkort!

Ville jo heller skrevet det enn å gjenta finansiering 3 ganger. Problemet er slett ikke finansiering. Det har Nano fått til hele tiden. Derimot er utvanningen kjernen.

6 Likes

Enig i mykje av dette, men kvifor sliter Nano så vannvittig med å få fullført rekruttering av neste 3 pas?

Det er en stor gåte og antagelig en av hovedgrunnene til Nanos kursfall. En hver aksjonær ville jo gitt full gass med å få ferdig kohort 2.

Det vi vel vet er at 2 pasienter var behandlet ferdig i februar i år. Men en ble regnet som eligible.

Det er gitt noen kommentarer fra Nano underveis i 1Q20 faktisk. Men som man ser har Nano ikke klart å holde dette, skyldes nok korona. Men svar bør nok snart komme.

"The Archer-1 study is an important study for us. The primary objective of the Archer-1 study is to evaluate the safety and tolerability of Betalutin® in combination with Rituximab. The secondary objective is to evaluate the preliminary anti-tumor activity of combination treatment.

In September 2019, at the latest R&D day, we communicated the preliminary results of the first safety cohort (10 MBq/kg Betalutin®): no dose-limiting toxicity and an ORR of 100% (3 CRs). We are currently enrolling patients in the 2nd safety cohort, where the dose has increased to 15 MBq/kg Betalutin® and we need to enrol 3-6 patients. We still expect the patients in the 2nd cohort to be enrolled in 1H 2020.

We will communicate when we have finalised the enrolment of the 2nd cohort. Once we have reviewed the data generated in the dose escalation part, we will communicate the next steps of the study, including size and timing of the extension phase."

Ja selvsagt kan man ønske at det skal være mer, men et viktig punkt som Eduardo også nevnte, når Blackrock var inne (som nå er ute), var at det er viktig å ha “big players and stakeholders” for å styrke selskapet i forhandlingssituasjoner. Når vår 2. på investorlisten (FolkeFienden :grimacing:) låner ut aksjer til å gruse kursen, 3. er en privatperson med 1.2 milliarder i belåning på sin portefølje (ikke noe kritkk til OM og må beundre standhaftigheten) så må man være ærlig å si at det hadde vært mer betryggende med noen flere venture capital selskaper på listen…

3 Likes

Vanlig praksis blant PE/Venture/fond er å leie inn finansielle rådgivere dersom det er snakk om oppkjøp. Jeg vil tro at styret i Nano leier inn en solid gjeng dersom slikt skulle skje.

1 Like

Det gir ikke NANO dypere lommer.

Det er jo nå før det hele starter at vi småaksjonærer skal kjøpe oss inn i selskapet. NANO er lavt priset i forhold til potensialet. Kan fort komme store nyheter som kjører kursen til ATH igjen. Sitter stille i båten, men kjøper litt hver mnd så lenge kursen er så lav. Føler meg sikker på at dette blir en av mine beste investeringer.

5 Likes

Tror nok den topp 20 lista i Nano burde betrygge enhver aksjonær. Healthcap sitter med klart største post og er en type venture, så jeg skjønner ikke helt poenget ditt med at oppside på oppkjøp er begrenset pga «careless» eiere.

2 Likes

Blir spennende å se om interim, ny guiding og ny ledelse kan endre på dette.

Tipper Interim er en glitrende mulighet for store spillere å laste opp. Kommer muligens til å gå store volumer, så disse kan tar 2-3-5% poster uten å kjøre kursen skyhøyt

3 Likes

Jeg sier at man stiller svakere ved forhandlinger. Om man har eiere som sier at “dette kan vi dekke selv, vi trenger ikke dere” så er det en helt annen situasjonen i forhandling med aktører enn at selskapet må ut og be om nye penger på nåværende\rabatterte kursnivå. Man ville sannsynligvis også hatt en høyere kurs med mindre utvanning, så jo, jeg vil si det er en begrenset oppside med å ikke ha noen større eiere. Men det er selvfølgelig lov å være uenig.

Vi vet at Lars Nieba overtok som midlertidig sjef i Nano 26. februar. Allerede da ble det sagt at Nano kom til å se på strategien. 26. mai ble den nye strategien presentert. Der skulle som kjent ressursene konsentreres rundt Paradigme. Resultatene av Archid-1, som var en kurstrigger i sept. 2019, ble ikke vurdert som tidsviktig i samme grad som Paradigme. En tøff og ganske sikkert riktig vurdering. Etter at Nano fikk grønt lys fra FDA for å utforme et nytt oppsett fremover, ser det ut til å ha vært en svært nyttig vurdering som FDA aksepterte. Nano ser absolutt ut til å gjøre de riktige trekkene. Både Lymrit og Archid-1 vil fort inngå i en samlet vurdering og som en del av analyseresultatene i Paradigme . Det kan bidra til å redusere omfanget på inklusjonsbehovet også. Vi får se om Nano går ut med detaljer fra den nye strategien når neste presentasjon kommer. Forhåpentligvis er vi klokere innen utgangen av august.

Mye avhenger også av Paradigmefremdriften og om covid-19 blokkerer for det temporært.

Jeg er veldig spent på presentasjonen av interim Paradigme. Håper det er mulig å redusere kalibreringsforsøkene i det videre, slik at Nano kan konsentrere seg om ett doseringsnivå. Bør kunne redusere inklusjonskravene ytterligere. (Alternativt fortsettes det med to doseringsnivåer som gis etter individuell pasientvurdering.)

2 Likes