Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Og hvordan skaffe gjeddene mat? Bytte kursen ned sånn at småabboren får total panikk og stimer ut av sivet. He,he. Enkel strategi.

2 Likes

Urgh, ja. Bekka jo under 80, også

Hvis du har så liten aksept for andre meninger, så er kanskje ikke et åpnet diskusjonsforum noe for deg. Jeg synes det er utidig at du hele tiden leter med lys og lykte etter ting du synes er upassende. Hugoil har mange merkelig innlegg her, men jeg mener man skal ha aksept for meninger som avviker fra opinionen her på TI.

1 Like

Det er lov å påpeke feil, men man trenger ikke flagge det. Uvitenhet er ikke baising. Bedre å møte uvitenhet med viten.:slight_smile:

1 Like

Dette er innlegget du mener vi skal ha aksept for? Om du ikke forstår hva han sier her, betyr det at om du plukker ut All Time High, og tegner en strekt ned, så får du en nedoverstrek.
Dette skrev han rett før børsen åpnet til en person som spurte om Teknisk Analyse. Og forsvarte det som om det er et seriøst utsagn litt senere(rapporterte ikke før han forsvarte det som en seriøs post).

Jeg synes han er langt på over stokk og sten i hva som er ok, og han har hatt mange poster på kanten, så lista burde ligge lavere for han om dagen.

Har mistet tall på hvor mange ganger jeg har skrevet om hvorfor det er svært usannsynelig med AA/CMA innen de neste 6 måneder. For mange ganger på HO, men også her har det vært tema gjentatte ganger. Det er en fisking til eufori, og haussing fra visse skribenter på et annet forum. Men værsågod for å grave frem gamle meget solide innlegg om temaet med kilde-henvisning og pent oppførte statistikker om sannsynelighet for det. La merke til at du ikke brydde deg nevneverdig, en oppførsel som antyder andre årsaker for hvorfor du skrev og hva du skrev enn saklig debatt. Og hvordan du kort tid deretter ville forsvare godeste hugoil med usaklig baissing… Det kan virke som om du solgte en del ved start, hausset mens salgsposten forelå, så satte opp kjøpspost og forsvarte en som kom med den minst intelligente baissingen jeg har sett på lenge på TA.
Du får beklage beskyldningen, det er ikke første gang jeg opplever deg slik. Så håper heller du tar til deg, enn å bli fornærmet. Jeg vil ikke beklage at jeg anstrenger meg for kvaliteten på forumet.

Dette er ikke NANO prat, så kanskje vi skal ta det på privaten?

6 Likes

Vi er visst kommet til et punkt hvor det skal få aksjer til for å kjøre kursen kraftig?

Hvis du vil heve kvaliteten på TI, fokuser på deg selv, og overse det du mener er støy, baising hausing etc. Ved å opptre som forumpoliti og sheriff er du selv med på å redusere kvaliteten i diskusjonen.

Ta dette som et velmenende råd, ok?

Jeg synes selv begge 2 er i grenseland hva gjelder seriøsitet, så synes ikke det gjør så mye å flagge dem, så får adm ta en vurdering på dem…
Ta`en Hugoil la til grunn virker i beste fall underlig. Nå er jeg en som egentlig ikke har godt grunnlag for å ha en bestemt mening om det, men å trekke en linje fra ATH til hvilket som helst punkt vil jo selvfølgelig gi en nedtrend og det høres useriøst ut på meg. Spesielt fra en som gir inntrykk av at han er ekspert på TA og hele tiden handler ut fra signaler han ser i TA. --> Useriøsitet er helt greit at flagges – er det ikke for å unngå nettopp det at vi droppet HO til fordel for denne plattformen?

Hva gjelder spekulasjoner om AA/CMA nå, synes jeg det også er unødvendig (får litt “Merlin-vibber” av det) – erfaringen tilsier at flere henger seg på den og sitter igjen med urealistiske forventninger, kjøper og blir skuffet og gjerne selger i affekt… Slik spekulering kan heller tas i chatten (men mener vel ikke nødvendigvis at det bør flagges)…

12 Likes

Hvor mye frykt har algohandelen greid å skape i dag?

For meg ser det sånn ut. Få, men satt i system.
Litt rart før ASH, synes jeg.
Antar det er algokrig, eller er det folk som gevinstsikrer med 50 aksjer ad gangen?
Det er jo enda merkeligere.

Uten unntagelse, 50 postene byttes hele tiden på dårligst.

Oh, hoi, gjeddene viser seg frem.

2 Likes

Denne du tenkte på?
Blafra fort bort igjen. Ligger på lur, tenker jeg.

Mye heiskjøring for tiden. Håper folk holder seg godt fast, og eventuelt kjøper litt på dippene.
Ser veldig bra ut for Nano nå.
Håpløst å sitte på utsiden.

1 Hjelpe kreftpasienter til et bedre liv
2 Tjene et lass med penger
3 Forsterket tiltro til norsk forskning

Dette kinderegget får man ved å kjøpe Nano-aksjer
:bank::champagne:

2 Likes

Voldsomt volum.

2 Likes

6 plass på mest omsatte foreløpig :monkey:

Får definitivt angst av det ekstreme volumet til trading om dagen. Føles som om en aktør kan bestemme seg for 60 eller 120 vilkårlig i grunn. Nå, ikke farlig, vil advare mot meglerbelåninger som kan presses, og ikke se for mye på kursutviklingen for de som ønsker å ikke la seg friste/bli skremt.

@InVivo tok det privat, nok drama i chatten. Vi er off-topic etterhvert også.

2 Likes

Er ganske stort spen mellom høyeste og laveste kurs i dag, synes jeg. Får en følelse at noen tester hvor langt strikken kan tøyes.
Bøy og tøy.