Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Tror jeg fant chartet ditt, Weekly? Men jeg sliter litt med å se logikken der. Da du har 2 dypere referansepunkter tidligere som har vist seg å være relevante senere. Disse har du valgt å se bort ifra, men toppen som var i nov 2018 har du tatt med som topp punkt.

Men hvis jeg ser på dette helt objektiv uten å ta hensyn til EMI osv. Så tenker jeg effort vs result og ser på volum på slutten her. Ser veldig ut som klimatisk stopping action. Etterfulgt på et forsøk på rally. Rally feilet, men var mye bedre en rally etter forrige EMI. Tilbake i trading range på markant lavere volum. Oppgang i går som ikke kom på klimatisk volum, som er bra. Liten reaksjon i dag, så langt. Men ingen konklusjon enda på videre vei, da jeg fremdeles ikke har sett noe bekreftelse verken den ene eller andre veien.

2 Likes

Nei, vet ikke hvilket du så på men postet det i innlegget over (edit). Skal tydeliggjøre det her:

Dette er altså daily. Men enig med deg at det er altfor tidlig å konkludere med noe som helst, all den tid den egentlig ligger i en tradingrange med topp 25.50 og bunn 19.70. Kan ligge i denne en stund.

Weekly:

Enig i at volumet er bedre og reaksjonen er minimal ifht. mangel på newsflow.

Takk for tilbakemeldingen @Nocturne. Jeg swingtrader og bruker som regel daily og hourly på aksjer med (relativt) mye omsetning eller for å time inngang om jeg skal gå long i aksjen. Hadde ikke gått i NANO på nåværende tidspunkt om jeg tenkte lengre enn det.

1 Like

Er det mig der ser forkert, eller minder dette ikke om en klassisk HS formation? Med andre ord, brud gennem ca. 21,50 (neckline) kan indikere videre retracement mod 20,00.

edit: og dér var brud gennem 21,50 på stor volumen (25.000 stk) … tipper der gik et par stop/loss ordrer. Ligner test af 20,00 endnu engang primo næste uge - afventer indgang.

3 Likes

Omsatt nær 300k nå på en og en halv time. Kan se ut som den har fått litt vind under vingene ? Har ikke peiling på TA , men hvordan ser dere på dette ? Opp 6% på en fin dag i går og ser ut til at den skal videre opp idag.

1 Like

Det er stille i TA-fjøset for tiden. Mens sektoren som helhet ser ut til å få en reprising, så er det primært PCIB og PHO som har stjålet overskriftene på Tekinvestor denne uken.

Hva da med vår kjære Nano kan en spørre?

Joda, Nano har gått stille i gangene, men har klatret 13% denne uken.

Vi ligger i en fallende trendkanal og er fremdeles inne i denne.
Ser vi på VPVR (horisontalt volum) ser vi det er har gått mye volum i området 21-25.

Nivåer jeg ser på er 25 og 30. Tar vi ut disse vil vi etterhvert bryte den fallende trenden.
Herfra er veien kort til trendtaket rundt 32-33!

Men først altså - 25.60 (ish :slightly_smiling_face: )

Edit: omtalte ikke nedsiden i denne omgang da det bør fremgå tydelig av trendkanalen og støttelinjene :slightly_smiling_face:

15 Likes

@Nocturne

Ser du fortsatt ikke dobbelbunn formasjonen hvis vi tar ut 25.20 ish?

I 1års chartet ser det vertfall ut til å være en SOLID dobbel bunn, men jeg er en forbanna amatør(knaptnok det) så forstår hvis eggplanten kommer.

edit:
Selv om jeg ikke er noe teknisk ynde ser det ut som en bra setup nå som vi tar ut 50ma også.

2 Likes

Dobbeltbunn på 20 og pusher over 50 dagers snitt.

Its a start.

3 Likes

Jo, skjønner hva du mener :slightly_smiling_face:

Som jeg skrev i går er mitt kjøpssignal at vi tar ut 25.60 og etablerer oss over.
Hvis ikke risikerer vi en dobbeltopp - trendkanalen vi er inne i (i den store fallende) er sidelengs.

4 Likes

Tusen takk for nok et chart @Nocturne ! :star_struck:

2 Likes

Skal prøve meg på å tolke den samme bevegelsen med Heikin Ashi.
Første bunn i dobbeltbunnen dannes i kraftig nedgang (lange røde søyler med mye styrke), så ser man at den fant støtte. Den neste nedgangen indikerer mye svakere krefter (korte røde søyler med lite styrke) etterfulgt av bekreftet oppgang. Dette er ifølge de lærde et skoleeksempel på at kursen skal videre opp.
Edit: Oppdaterte bildet med forklaring av momentene jeg ser.

6 Likes

nokså bra volum i oppgangen vil jeg også si,

1 Like

Solgte meg ut pga motstand på bunnen av skyen der, avventer og ser til vi evt får en close inni for evt ny inngang.

1 Like

Ser du derimot på 2t. intervall så ligger alt til rette for videre oppgang.

1 Like

Tok også 10% av bordet her - synes volumet er for svakt til å bryte gjennom, og jeg er redd for den dobbel-toppen jeg nevnte tidligere. Vil gjerne se den konsolidere litt lavere, ta fart og bryte. Tar heller aksjene inn igjen om den bryter gjennom 25.60 med kraft på mandag :slightly_smiling_face:

2 Likes

Fint volum i slutten der

1 Like

Den closa jo faktisk 5 øre inni og 200k askjer gikk på siste minutt der. så den kan fint løpe til toppen av skyen på mandag og utover uka

Jepp, men hør denne ukens aksjesladder om indeksregulering. Mistenker teorien de diskuterer om å frontrunne aksjer som skal inn i indeks kan stemme med lottene som har gått de siste dagene. Svaret får vi om 3-4 dager :slightly_smiling_face:

2 Likes

Altså SJEKK handelen på tampen av uka i NANO.

Minuttchart for å fremheve volumet ved close i dag:

7 Likes

Told ya. Heikin Ashi FTW! :wink:
Skyen er forresten tjukk og av natur vanskelig å penetrere. Vi krysser fingrene og setter opp SL.