Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Synes det er litt negativ utvikling i chartet nå om jeg zoomer ut.

Formasjonen jeg tror vi er inne i:

Håper selvfølgelig det ikke er riktig men følger nøye med.

Edit: kan legge til en alternativ tolkning:

2 Likes

Kjøpssignal avgitt her også :

8 Likes

Det er solid oppside her om den først tar sats altså. Men hangler også avgårde rett over siste viktige støttenivå.

1 Like

Gi oss en liten dose Archer-1 nå da.

4 Likes

Og bryter den først opp gjennom 38 er veien videre til 48 ferdigasfaltert også.
Marketcap ved 48 er moderate 3,1 milliarder.

1 Like

@Savepig

Synd de ikke har noe fundamentalt gående for s…


(ignorer den småsleezy ingressen)

Det kan bli bra fremover hvis de holder seg i den kanalen håper jeg.

1 Like

Samme tenker jeg @vcp (se analysen lenger oppe), men tenker det er helt åpent også, da volumet er megalavt. Må nok noe news til snart for å vise retning?

Her er min vy på Nano akkurat nå. Delte denne med @Nocturne for litt over en uke siden.

5 Likes

Redder seg inn med wick til nedsiden av trekanten, trenger follow-through nå for å bekrefte brudd.

1 Like

Sånn mens man leter etter positive signaler så har NANO fått en positiv krysning mellom 50 / 100 dagers snitt i morges.

Oppdatert - kan være fint nivå for en bounce men target for formasjonen er lavere.

Presses det desperat mot negative signaler nå da?

Det er ganske lavt volum på dette bruddet så avventer og ser reaksjonen.
Kan være noen som bare prøver å riste litt i treet ja, for å se hva som skjer.

Jeg spør fordi jeg ikke vet og er forholdsvis ny i aksjemarkedet. Er det lov å være short samtidig som du eier aksjer? Mtp denne kommentaren, og da å selge aksjer under kurs for å utløse negative signaler slik at flere skremmes til å selge. På denne måten vil du tjene på shortpos?

Fullt mulig å være short samtidig som du eier aksjer i selskapet :slight_smile: Er en mulighet for å sikre deg selv i tilfelle selskapet slår ut feil vei, evt som du er inne på… ønske om å få selskapet ned så du tjener på shorten

Høres litt ut som et nullsum-spill. Finnes bedre måter å hedge på, enten diversifisere eller shorte andre markeder? Evt. kan man hedge ved å låne ut til short, Kjos er jo kjent for sistnevnte.

Det kommer vel helt annpå posisjonene du velger å ha. Si du har størst shortposisjon og liten aksjepost, formålet er å tjene på short. Hvor du selger få aksjer av gangen for å utløse negative signaler så fort du ser det er mulig.

Sikkert bedre måter å operere på

Jeg liker dårlig testingen av 26 og at vi igjen ser 25-tallet. Blir vel fort 25 blank som skal være så solid.

Liker det dårlig eg å, men får bare kjøpe mer , selger ihvertfall ikke uansett.