Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Burde du ikke tegne den vannrette røde støtten/motstanden på 68-69 ish i stedet for 72 ish?

@holmes ser hva du og @savepig mener med langsiktig nedtrend, og er helt enig. Ichimoku cloud er jo ikke såååå langsiktig. :slight_smile:

1 Like

Det var bare for å vise på hvilken kurs trendstreken var i dag, 67-68 er jo helt klart det sentrale intervallet for motstand/støtte .

Netfonds har forresten 200 SMA på 66,96 i dag. NANO RT 65,15.

1 Like

Det ser forresten virkelig ut som starten på en cup-and-handle i Nano? Her også med 30% oppgang i forkant. :stuck_out_tongue:

7 Likes

Hvordan tolker dere den rising wedge formasjonen det ser ut som aksjen er inne i på relativt kort sikt? Gir det ekstra motstand rundt 70 - eller er motstanden på 67 såpass sterk at hvis den brytes så er det ingen grunn til at man skal bry seg om den formasjonen?

Jeg tenker i utgangspunktet at jeg heller går glipp av turen 65-70, enn å være med ned til under 50 igjen. Eller er den ikke gyldig siden kursen ikke touchet nederste del mellom 11. - 19. juli ?

1 Like

For min del kommer det helt an på volumet som utløses ved et evt bruddforsøk over 67. Om det plutselig kommer mye volum anser jeg at den fort kan hoppe veldig langt, typ 75-76.

Hvis ikke blir det nok en ny iterasjon omtrent der vi er nå.

A post was merged into an existing topic: Nordic Nanovector Småprat (NANO)

Så du ser for deg at sannsynligvis er nedsiden begrenset nå, og at den ikke vil falle lenger enn til max 59-60 før halvårsrapporten?

Min mening er at 59-60 ser ut som en bastant støtte, SMA50 ligger også rett under der og hjelper til.

Men bunnen av opptrenden fra 38 er jo nede på 55, så stop loss kan kanskje settes rett under der igjen?

1 Like

Har stopp kjøp på 100. Og forhandlinger om hvor mye likvide midler jeg vil ha utenom fornyes stadig

2 Likes

Hvordan blir bildet om du drar den korte stigende trendkanalen frem til ASH, 1. - 4. desember?

89-113 intervall på de strekene kjære venn :slight_smile:

100 så godt som i midten.

85-112 er jo også en fremtidig trading range jeg ikke synes høres helt rar ut.

1 Like

Så på den selv i morges - I concur :slight_smile: Er litt opptatt med shorting og giring av bitcoin igjen så Nanoene mine får bare ri opp - men jeg synes også chartet ser meget bra ut :slight_smile:

Til orientering har jeg nå bestemt meg for å bruke overskuddet på feriepengene og doble min lille beholdning i Nano imorgen.
Fra 666 til 1332. Eller helst 1349 for å følge black metal- trenden og runde tall.

Men med min Nano- flaks er det nesten garantert at en fallende trend for intradagen begynner ca 16 minutter etter at jeg har kjøpt…

:stuck_out_tongue_winking_eye:

Bare å følge med. Regner med at jeg handler sånn rundt lunchtider 1130…

8 Likes

BB nærmer seg også 200ma med stormskritt.
Bare å forberede seg på første virkelige forsøk på gjennombrudd.

…kanskje

Se først om den rejecter på 65-66 - og se om den får en test på 63?

2 Likes

Mine “angrep” på børsen ender som regel alltid i en form for kortsiktig korreksjon så vi får se imorgen. Vi får fasiten rundt klokka 11:46…

:stuck_out_tongue_winking_eye:

EDIT: Ser ut som mønsteret/ forbannelsen er brutt!! Juhu!

1 Like

Hvis du har lest deg opp på Nano, og tenker litt langsiktig, så betyr vel ikke kortsiktige kursendringer så mye?
Det enkleste er å ha en plan for hvor lenge du mener å være i aksjen, også hvilke kurser du tenker å selge på :slightly_smiling_face:
For å følge trådens ånd så kan jeg, med min svært begrensede tekniske kunnskap, si meg enig i at det ser ut som vi vil få en OHS :sunglasses::+1:

Er det lov å håpe at 200 dagers snitt brytes i dag? :wink:

Omsetningen ler av håpet ditt. :stuck_out_tongue:

66,87 er sma200 i dag.

dagens høyeste er 66. Så det minker jo…