Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Analysene diskuteres nå heftig på insider-delen av forumet. TAen blir oppdatert oftere der.
Kan likevel dele en kjapp analyse jeg gjorde i morges her:

Nano har brutt en stigende trend som ble etablert ved capitulation i april. Vi klarte så vidt å komme over 200 dagers glidende snitt før vi ble solgt ganske kjapt ned igjen. Dette falske bruddet var et tidlig tegn på at bjørnene skulle ta over. Rising wedge er også en bearish formasjon - så at denne skulle bryte ned var ganske etter boken. På kort sikt tror jeg den kommer til å gå sidelengs mellom 50 og 68 kr – en ganske vid og bred range.

Det er vel ingen umiddelbare triggere før ASH i desember, og Q3 før den igjen i november. Det er en del støtteområder å akkumulere på, f.eks ca. 57 kr med 100 dagers glidende snitt, men merk da at man møter motstand like over på ca. 61 og 50 dagers glidende snitt. Volumet har vært labert, med unntak av sell-off på fredag som bekrefter at mange gikk ut etter Q2 presentasjonen. Med andre ord, her er det bare å smøre seg mer med tålmodighetskrem.

3 Likes

ASH abstracts kommer vel 1. november, før Q3, så det er greit å huske på hvis man forventer positive nyheter.

4 Likes

Abstractet er mer spennende enn selve posteren.

1 Like

Takk for at du deler her med oss andre.
Vil avholde fra å dele tanker på TI til diskusjonen er tilgjengelig for allmenheten igjen.

3 Likes

Har jo slitt litt med at gode innlegg fra TI blir kopiert, misforstått og brukt til baissing på andre forum. Skjønner godt at flere velger å ta ting på insiderdelen. I tillegg finnes chaten, hvor det pågår diskusjoner dagen lang om akkurat de samme tingene.

3 Likes

Hm. Ser den. Men greia er vel egentlig at ting skal diskuteres og deles? VS åpne, daue tråder.

De samme tingene dukker som regel opp på den åpne delen etter noen dager /uker. :blush:

Du for å være helt ærlig så er det jammen mye sjidprat på chattene så ikke har noe med aksjer å gjøre i det hele tatt. Det er iallefall ingen grunn til å bli «insider». Ellers så mener jeg at det meste blir diskutert på åpent forum…er selv insider, men føler at de kronene kunne jeg spart meg.

3 Likes

Nå er det jo en grov overdramatisering å si at denne tråden er død. Folk må roe fletta litt rett og slett. Det er så enkelt som at det ikke er noe voldsomt nytt å kommentere, vi har konstatert at en fikk en reaksjon ned fra SMA200 som skuffende nok har tatt oss ned gjennom SMA50.

Før det tekniske bildet blir forsterket med volum ene eller andre veien er det ikke stor med å gjøre enn for den enkelte å gjøre sine disposisjoner og avvente hva markedet lander på.

Volum hittil i dag: 81 635

56 eller deromkring er vel neste støtte som ser noenlunde substansiell ut.

image

6 Likes

Takk for chart, Savepig! Ser at jeg kanskje burde vært mer obs på fredag.
Mener at FDA i bunnen burde ta luven av de psykiske utfallene av kursen nå.
Men markedet vil se noe annet.

Poenget mitt var at det må flere enn en til for å skape en diskusjon. Med mindre man diskuterer med seg selv. Hvilket man kan gjøre på kammerset. Men på TI har man jo heldigvis pdx som rydder opp.

Acc/Distr (tjukk lyseblå linje) setter DB i 5min, kvarter og timeschart i dag:

Er det bla. PCIB-penger som er på vei til NANO?

Ligger inne med avgitt bull harazmi cross i times (nest til høyre).
Klatrer snittene.

Ordreboka nå:

Hvilket program er dette?

Infront

Infront. Er du progtrammerer?

Nei er ikke det :slight_smile: Syns bare det så greit ut… Bruker børsdata.se nå, fungerer fint det og

1 Like

Tviler sterkt på at dette er en rising wedge, det skal skje mye galt skal rising wedge’n her materialisere seg med det potensiale for nedgang som den skulle indikere. Ser ikke at det skal være potensiale for dette med tanke på det fundamentale vi ser i aksjen. Ser derimot en ascending triangle med to topper (motstand på 68) og ellers stigende bunner. Det i tillegg til stort sett postiv korrelasjon imellom volum og pris, med unntak av det lille nedsalget etter q2 (som jeg tror er over nå) gjør at jeg har en mer bullish tilnærming. Volumet er har også vært avtagende, noe som er vanlig for formasjonen. Ascending triangle er også en av de mest solide formasjonene som finnes. Men, ja, det må snu nå og brudd over 68 må skje på stort volum.

1 Like

Glemte bilde…

1 Like

Blir vel litt tynt å forme en ascending triangle ut av en bunn som ikke er formet ennå? Går vi opp til 68 fra nåværende nivå så skal jeg si meg enig, men vil si konsolideringen hadde sett mye “sunnere” ut om den hadde hentet energi fra 45-50 området. Kall det baising eller hva enn dere vil, men det er ikke mye som gir meg lyst til å sette penger i NANO på nåverende kurs når man ser det chartet her. Men man ser hva man vil se, så lenge man håper nok

1 Like

Det gjør man. Men noe er mer kompakt og felles.

1 Like