Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet jobber med å fikse problemet

Da har de gjort en slett jobb med tanke på design, redundans og failover. Det skal ikke skje, spesielt nå med skytjenesteløsninger der man fint kan kjøre redundans mellom forskjellige geolokasjoner og/eller forskjellige tilbydere.

1 Like

Nedetid på 2-3 timer mens man jobber med å svitsje over på reserveløsning vil for mange være veldig kostbart å sikre seg mot, kanksje ikke verd kost/nytte.

Den smellen de hadde i dag er rimelig bad

DNB hadde også problemer på morgenen.
Både i PCIB og PHO aksepterte de kun ordre med 25 øres intervaller. Mulig i andre papirer også, men jeg testet bare disse to. Når jeg så la inn en kjøpsordre på 52. 25 i PCIB ble den annerkjent som 52.2. Men 52.3 og 52.4 var ikke tilgjengelige.
Kan dette tyde på at problemes har en årsak utenfor både Nordnet og DNB?

1 Like

Dette går vell på prisen til aksjen, at den stopper å handles i .05 etter x kurs?

1 Like

Men hva skjer i mrg? Er Nordnet oppe og nikker igjen da tro?

God spørsmål @Rookie19. Vi mangler statusoppdatering.

Hadde forventet at det lå en melding i innboksen om at alt er på G og at de beklager herfra og til månen, og tilbake… Litt usikker på om jeg bør bytte? Er dette en engangshendelse så kan jeg leve med det. Noen som har tanker om dette kunne skjedd andre også? Har ikke kjennskap til andre, men forslag til hvem jeg evt kan bytte til?

1 Like

Kommer til å kreve gratis kurtasje 1 år fremover som følge av dette :face_with_symbols_over_mouth:

1 Like

Man får løsningen man betaler for. Når man er nede en hel dag. Da har de ikke disaster recovery løsning for å si det sånn.

Hvilke alternativer finnes det bortsett fra vanlig bank?

Pareto?

Takk, skal absolutt sjekke det ut! Det at Nordnet har vært nede i hele dag, er det noe som ikke kan skje via Pareto? Har de annen backup som hindrer det?

Ikke skjedd så lenge jeg har vært kunde iallefall

Jeg har bare vært kunde i Nordnet det siste året. Har ikke fått med meg at lignende har skjedd her tidligere heller. Er derfor jeg lurer på om det bare er shit happens, eller om feks Pareto har en backup om noe lignende skulle oppstå

Har vært kunde siden 2016,ikke opplevd dette før :slight_smile:

1 Like

Litt is i magen som gjelder da kanskje😅

Bør best være åpent i morra. Hvis ikke så vet jeg sannelig ikke hva som kommer til å skje med Nordnet

1 Like

Det kan jo være at det er mange som tjener penger på dette da det i praksis ble umulig å selge i panikk :slight_smile:

2 Likes

Nå ser jeg at kontoinformasjon er oppdatert med dagens tall, om ikke annet.

2 Likes

Må nesten avvente å se hva årsaken er. Ikke opplevd i de 5 årene jeg har vært der. Om det er snakk om noe heftig ddos angrep på noen av sine servere så hjelper det lite med redundans server løsninger. Kan godt være dette er en type issue som kunne skjedd med hvem som helst. Vi får se.

4 Likes