Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

North energy asa (north.ol)

Ny inngang på 2,36 her.

Er det altså ingen fast måned for skatterefusjon på lik linje med våre skattepenger?

Edit:

Fikk snittet meg ned til 2,34 og besitter totalt 61k aksjer. Tenker å bli sittende i båten en stund til i forhåpninger om at vi skal nå 3-tallet.

Etter å ha lest litt rundt omkring så tenker jeg at skatterefusjonen allerede er priset inn i aksjekursen da den informasjon har vært tilgjengelig for alle i ganske lang tid nå. Det er dog deres neste steg med nettopp disse pengene som er interessant, deres neste oppkjøp som kan gjøre at kursen stiger slik jeg ser det.

Kan sikkert plukke på lav 2,2 mulig ned mot 2,15. En liten korreksjon på oljeprisen og Lav omsetning så faller den tilbake.
Mine 3 cent.

Virker sånn. Alle de store oljeaksjene er nede as we speak.

Der traff du godt :slight_smile:

Noe nytt om skatterefusjonen her?

Nope ikke noe nytt fra North… Q4 neste uke den 15 da. Meina å huske jeg leste en epost på HO at dem ville melde når penge hva på konto

Vurderer å vekte meg mer opp her, kanskje vente bittelitt ettersom børsene herjer som de gjør. Har ganske lang horisont med investeringen min, og føler North kan gjøre det veldig godt ettersom tiden går.

Er det kanskje lurt å benytte dagens røde børs til å snitte ned porteføljen sin mon tro? Litt usikker ettersom jeg har en oppfatning av at det kommer til å ta enda noen drøye måneder før denne aksjen skal opp på de nivåene vi sikter mot.

Ja, får håpe det. Men ble usikker om skatterefusjonen da jeg leste denne…
Klipt fra Xtrainvesteror dagens nyhetsbrev (mail - artikkelen er lang, så her er kun en essensiell del);
LETEREFUSJONEN II: I en oppstilling fra Dagens Næringsliv fremkommer at følgende børsnoterte selskap har fått følgende beløp refundert i perioden 2008-2017: Aker BP NOK 9 milliarder, Norwegian Energy Company (NOR) NOK 3,7 milliarder og North Energy NOK 2,6 milliarder. De to sistnevnte har senere terminert sin norske oljeletingsaktivitet. Hvis Esa kommer til at ordningen rammes av statsstøttereglene, skal den ulovlige statsstøtten betales tilbake. En tiårig foreldelsesregel vil trolig gjøre at utbetalinger før 2008 ikke blir vurdert som ulovlig statsstøtte. (Dagens Næringsliv)

Om det blir snakk om tilbakebetaling da snakker vi vel konkurs?..

Er ganske sikker på at det forslaget ikke går igjennom. Det som bekymrer meg er om skatteetaten bruker dette som “unnskyldning” og ikke betaler refusjonen så lenge dette forslaget drøftes. Personlig har jeg ingen peiling på hvor lang tid dette kan ta, men hvis dette er grunnen til at pengene fortsatt ikke er inne på konto, så vil det nok drøye en god stund til.

hva den tanken som slo meg også, at det er grunnen til at det hele tar lenger tid evt at dem ikke kommer i det hele tatt.

Det står klart i grunnlovens § 97 “Ingen lov må gis tilbakevirkende kraft”. Høyesterett kan sette til side en lov som om er i strid med grunnloven. Om finansdepartementet velger å ikke betale refusjonen, regner jeg med at North stiller sterkt i retten. En rettsak vil selvsagt være belastende for selskapet og aksjekurs, men hadde dette vært tilfellet burde det vært kommunisert ang. situasjonen allerede og det er ikke meldt noen komplikasjoner?

1 Like

NORTH fortsette å vekte seg opp i TXP. Selskapet har som kjent ett spennende boreprogram pågang.

Touchstone Exploration Inc (TSE:TXP) insider North Energy Capital As bought 100,000 shares of the stock in a transaction that occurred on Friday, February 23rd. The stock was acquired at an average price of C$0.20 per share, for a total transaction of C$20,000.00.

North Energy Capital As also recently made the following trade(s):

On Tuesday, January 30th, North Energy Capital As bought 250,000 shares of Touchstone Exploration stock. The stock was acquired at an average price of C$0.12 per share, for a total transaction of C$30,000.00.

On Friday, January 26th, North Energy Capital As bought 750,000 shares of Touchstone Exploration stock. The stock was acquired at an average price of C$0.13 per share, for a total transaction of C$97,500.00.

On Friday, January 19th, North Energy Capital As bought 250,000 shares of Touchstone Exploration stock. The stock was acquired at an average price of C$0.13 per share, for a total transaction of C$32,500.00.

On Tuesday, January 23rd, North Energy Capital As bought 50,000 shares of Touchstone Exploration stock. The stock was acquired at an average price of C$0.13 per share, for a total transaction of C$6,500.00.

1 Like

Fint dette her. Ifølge rapporten fra TXP så skal den første brønnen i teorien starte produksjon de nærmeste dagene. Blir spennende å se om nyheter vedr. dette gir utslag på North kursen. Om ikke annet, så gir det nok utslag på TXP kursen som igjen gir høyere verdi i NORTH sine aksjer.

Får håpe TXP gjør det megastort slik at NORTH kanskje kan selge seg ut og trigge en liten bull på denne aksjen, det er noe vi sårt trenger om det skal bli noe penger ut av investeringen vår.

Utrolig kjedelig å følge med i disse dager med en stadig synkende kurs. Kanskje kommer vår alles kjære Onkel Skrue aka staten inn i bildet og gir oss en pen liten refusjon så dem kan få fart på investeringene igjen.

1 Like

Det er nok all for stor fokus på skatterefusjonen. Dette mener jeg er helt missforstått. Pengene kommer på konto når myndighetene er klar. Husk at det er søkt om forehåndsoppgjør. Vist dette ikke blir innvilget så blir det fort November. Men at pengene kommer det er det ingen tvil om. De som hevder noe annet har nok sin agenda. Nok om det!

TXP er super spennende. Når de først investerte i TXP så hadde jeg min tvil. Etter å ha sett nærmere på selskapet så må jeg innrømme at TXP er utrolig spennende.

De som vil lese seg opp kan jo se på denne, https://www.touchstoneexploration.com/wp-content/uploads/2017/06/T-T-Conference.pdf

Her er det bare til å se på hva selskapet har fått til og hvilke planer de har.

Ser ikke ut som at NORTH får nok TXP aksjer…

Touchstone Exploration Inc (TSE:TXP) insider North Energy Capital As acquired 57,500 shares of the stock in a transaction dated Monday, February 26th. The stock was acquired at an average cost of C$0.20 per share, with a total value of C$11,500.00.

Jaja, kan det være at dette er grunnen til at NORTH ikke får nok TXP?

:smiley: :smiley: :smiley:

Klarer vi 3kr ila 2018 mon tro? :smiley:

Venta store deler av 2017 på 3 tallet :sweat_smile: får håpe gode investeringer og skattepengen hjelper oss ditt i år