Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Føler meg trygg på videre oppgang, det er mer oppside enn nedside slik det ser ut i dag. Investorer begynner å våkne opp og skjønner at børstoget virkelig er i ferd med å forlate perrongen. Blir en heftig shortskvis i tiden framover som vil sikre markant oppgang i månedene framover.

Ser ut som den obligatoriske røddagen blir gjort unna i dag. Da er man klar for 5 nye stimulerte dager med Bull. 2 mnder med dette og vi er tilbake i gammel Bull kanal.

Yes! Lover godt dette.

Har hamstret i dag, så håper dette stemmer eller så sender jeg regningen til @Hild som har overbevist meg om denne teorien :slight_smile:

Null problem når både Trump og Hild har lovet at markedet skal opp de kommende måneder - ja da skal det opp.

Mine grunner til at jeg har sittet fullinvestert + + økte i dippen / litt belåning ( som jeg blir å redusere framover)

Tenker at effekten av QE post 2008 var med på å øke inflasjonen i assets og mengden QE idag er mye større ?` :thinking:

Potensialet for langsiktig avkastning var høyere i mars/ april 2020, enn 2019 selv om markedet så bedre ut da.

Markedet har nå hentet igjen en god del og USA skremmer meg veldig. Kjøp solide aksjer gutta og jenter, vær forsiktig dær ute på beite :slight_smile:

Tjommien. Det er en frekk teori. Jeg har ikke klart å regne dette hjem. Men jeg har tjent grovt etter at jeg la bort fornuft og historie analoger og bare innså at FED aksepterer ingenting annet enn opp i hovedsak. Husk FED har aldri tapt.

2 Likes

Wait for it. Det kommer :wink:.

FED forskere begynner å bli løsmunnet om negativ rente:

US børsene synes å være så steroide dopet at selv røddagene blir tafatte nedforsøk. Indexene endte mixed og jeg vedder at futures i morgen er grønne med god margin utover dagen.

Tesen lever.

det her blir som en bodybuilder på steroider som sier det ikke er juks for alle andre gjør det som samtidig har holdningen “bivirkningene skjer ikke meg”

noen ganger går det godt, fleste ganger dårlig.

2 Likes

Jo, men når går det dårlig? Jeg tipper om noen år. I mellomtiden er jeg her for å tjene penger.

Det går dårlig nå, og oppgangen varer selvfølgelig ikke evig. Her hjemme trenger vi bare nytt fall i oljeprisen for å få fall i indeks. I US kan det korrigere enda mer hvis f. eks Biden ser ut til å vinne valget, noe jeg tror han vil gjøre. Forøvrig tror jeg en ny bølge med smitte er like om hjørnet i US. Disse demonstrasjonene har ikke akkurat hjulpet på.

huge.2.13127

1 Like

US Nonfarm Payrolls: +2 509k vs. -8 000k expected 20 537k prior

Når det kommer 14 tweets fra Donald på en time betyr det vel at han er fornøyd med tallene.

Takker vel seg selv i 13 av de for den fantastiske jobben han har gjort… :slight_smile:

4 Likes

Hvordan er dette med aktive fond og press?
Å ha is i magen for en stor aktør må da være vanskeligere enn for retail. Det jeg har fått med meg så sitter de utenfor og har vektet seg inn mot obligasjoner. Kan det være en teori at de blir presset til å komme seg inn før q2 okke som?

Han sysselsetter vel tusen mann bare med å holde oversikt over og sensur av alt han lirer av seg på ulike plattformer.

Dette gir drivstoff en stund fremover.

ATH skal knekkes.

1 Like