Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Fundamentale forhold (PCIB)

PCI Biotech: Disclosure of voting rights for Chairman of the Board

1 Like

PCI Biotech: Disclosure of voting rights for Chairman of the Board

4 Likes

PCI Biotech: Minutes from Annual General Meeting 2020

6 Likes

Da skal det vel fordeles et antall opsjoner en av de første dagene.

4 Likes

For en som ikke har peiling på slike ting. Kan du gi en kort forklaring?

1 Like

Dette er interessant!

15 Likes

Nja… Kunne gjerne kommet med noe mer håndfast og gitt eksempler på dett… Blir litt bare en påstand slik det står nå…

9 Likes

Enig!

Hvilke andre avtaler tenker du på Lenny?

2 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @anon50125742 (2603 likes)
  1. @Jubel (1539 likes)
  1. @Investor (1388 likes)

Resten av topp 10:

  1. @polygon (1344 likes)

  2. @abacus (1307 likes)

  3. @Savepig (1298 likes)

  4. @Bonusfrelst (1234 likes)

  5. @sjog (1221 likes)

  6. @Longtrader (1194 likes)

  7. @bamse (1176 likes)

Gratulerer!

2 Likes

Litt og topic men jeg håper ikke å se meg selv på denne lista neste mnd. Håper ikke de med reell kunnskap og kompetanse slutter å skrive på TI. Selv er jeg kun en lekmann som søker kunnskap her, kommer med egne tanker rundt ting og forsøker meg med noen innspill innimellom.

3 Likes

Ny oppdatering på AZD8601 fra Moderna/AZ. Ikke noe nytt i teksten forsåvidt, men noen interessante bilder jeg ikke har sett før. Skulle veldig gjerne hørt fra en kardiolog om det er mulig å følge opp med lys på de punktene som blir vist her. Men at det er veldig lett å forestille seg lys etter injeksjon på den underarmen som har fått fire skudd med naked mRNA er sikkert!

https://investors.modernatx.com/static-files/c65fc37f-5528-478d-823d-10458749058b

37 Likes

Et par av bildene er fra denne helt nye artikkelen som er skrevet av PCIB sin nye CMO gamle professorkollega Vesa Anttila:

Og så er det jaggu en ny artikkel om diabetes(sår!)-delen også. Ny analyse av de gamle prekliniske forsøkene - altså forsøkene jeg tror ble replikert med PCI før jul:

https://ascpt.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/psp4.12516

45 Likes

Det estimeres at et sted mellom 9,1 og 26,1 millioner diabetespasienter verden over utvikler diabetiske fotsår hvert år. og tallet er økende. Gigantisk marked dette.

9 Likes

Hvor gode er tallene?

2 Likes

Jeg kan gjenta denne:

Jeg gjorde noen raske søk og en veldig enkelt regneøvelse på inntektspotensiale for diabetiske fotsår. Blir helt svett. Korriger meg hvis jeg tenker feil her.

245 mill i verden (2017) har diabetes. 15% av de med diabetes anslås å få diabetiske fotsår. En svensk studie har vist at behandlingen av et diabetisk fotsår koster mer enn 150.000 norske kroner. Tar en et konservativt anslag i at 10% av verdens befolkning (vesten + pengesterke asiatiske land) er aktuelle for behandling blir potensialet for inntekt på svimlende 550 mrd NOK totalt!

I 2045 anslås det at 630millioner får diabetes…

https://www.idf.org/aboutdiabetes/what-is-diabetes.html?gclid=CjwKCAjwqpP2BRBTEiwAfpiD-7Wf9JyfkapiDUu_Q41xwqtFMK4p43A3NInXfk5CSwBomi0QEbvm0xoCcuwQAvD_BwE 2

11 Likes

Eminente @Gunnersaurus har vært på ferde igjen;

7 Likes

Ved åpen hjertekirurgi/CABG så kan man lyse opp injeksjonspunktene i hjertet for hånd, like lett som man kan lyse på punktene på underarm. Forskjell er vel at under hjerteoperasjon så har man ikke all verdens med tid på seg, mens man på underarmen kan lyse lenge, jfr PCIBs lyskilde-device for hud. Hilsen kardiolog in the making

47 Likes

Takk for svar - fantastisk forum dette!

Ja, da kan det vel funke da! For det er "30 injections per patient on a single occasion […] during Coronary Artery Bypass Grafting Surgery.

17 Likes

Flere spørsmål til den kommende kardiologen @Smania :

Det må gå en viss tid mellom injeksjon av TPCS2a+mRNA og belysning. I FimaNAc-patentet står det:

“The time of incubation of the cell(s) with the photosensitising agent (i.e. the “contact” time) can vary from a few minutes to several hours, e.g. from 30 minutes to 4 hours, preferably from 45 to 90 minutes.”

I det pågående forsøket så injiseres medisinen på slutten av operasjonen:
“AZD8601 3 mg, 30 mg or placebo is administered as 30 epicardial injections in a 10-minute extension of cardioplegia”

Hvor lang tid tar en typisk CABG? Vil det være mulig å injisere i hjertemuskulaturen tidligere i operasjonen, og belyse helt på slutten tror du?

Selve belysningen varer ikke så lenge:

“Generally, the length of time for the irradiation step is in the order of minutes to hours, e.g. preferably up to 60 minutes e.g. from 15 seconds to 60 minutes, preferably from 0.5 to 12 minutes, preferably for 4 to 6 minutes.”

https://patentscope.wipo.int/search/en/detail.jsf?docId=WO2019145419&tab=PCTDESCRIPTION&_cid=P22-KB2J41-72682-1

Blir kanskje litt nitty-gritty dette, men jeg tenker sånn at vi har en, to elller “mange” indikasjoner som er aktuelle for AZ. Og dersom det er “mange”, så vil ikke AZ ønske lisenser, men noe mer omfattende. Og dersom begge disse indikasjonene med AZD8601 er aktuelle, så er vi sammen med den opplagte innen onkologi på “mange”.

27 Likes

Det er vel ikke noe problem å gi amphinex systemisk før operasjonen og så virkemiddelet og lys under operasjonen?

8 Likes