Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Skulle være en smiletegn. Ble grining😀

1 Like

Det er berre lekkert. Aldri har det vært større opplyst sannsynlighet for børsmelding!?Må det bli et lykkelig utfall :crossed_fingers: :rocket:

Hvis en person har hatt tiltro til avtale før, er det rart å sitte uten PCIB nu?! Uten PCIB i porteføljen er risikosport i helgen? Kanskje ikke noe poeng å bli veldig overrasket om PCIB kursen ender solid opp før helgen?

Nu kan det påpekes at riskreward vurderinger er høyst individuelle i markedet. Det kan sies å vises nu når PCIB kursen i dag er ned i et scenario med BP melding innen Juni. Burde egentlig kunne tilsi stor økning når en biotekmygg ligger lagelig til for en mulig kommersiell avtale med et big pharma. Hvor ofte er slike mulige avtaler på forhånd annonsert? Har aldri opplevet en slik mulighet. (Og ja det er risiko, høy mulig oppside, og no free lunch)

6 Likes

Kommer det ingen børsmelding før helgen får vi ordne det selv.

mrbean-az

11 Likes

Jeg må innrømme at jeg fryktet en smell i dag men ser ut til å gå greit.
PCIB tror jeg ender dagen i pluss.

9 Likes

Tangering laveste aksjekurs på 9 børsdager idag.
Men kan se ut som at 68,50 er en litt magisk grense/støtte for kursen siden dette har hvert laveste kurs et par ganger de siste 9 børsdager og fallet stoppet her nå i morges.

Bamse; Ettersom du er så fryktelig bekymret for at jeg er for mye diversifisert og har for lite PCIB-aksjer, så fikk jeg kjøpt litt mer rundt 69 nå i morges, og er nå tross alt eksponert med 39.800 aksjer (dvs. en drøy promille av alle aksjer i PCIB :wink:)

11 Likes

En fantastisk tråd fra kontorstolen av mai 2019
Anbefales.

6 Likes

Brukbare odds, spretter den herfra og går gjennom 74 er det fint lite motstand å se før 82, faller den under 68,5 er det 65 som er neste.

5 Likes

Det er fortsatt mye som henger i PCIB luften. Vil f.eks. AZ eller Moderna ta i bruk fimaNac eller fimaVacc i sin bestreben paa og bekjempe Covid 19. Og vil utlralyd revulusjonere bruken av fimaChem, og fimaNac?

Hvor langt har PCIB og AZ kommet i og sette verdier paa i dette, i tillegg til sin verduvurdering av fimaNac paa flere omraader enn onkologi???

Alt dette henger i luften, naar vi tappert forsoeker og regne ut hvor mye en avtale med AZ kan vaere verdt. Alternativt hva ett bud burde ligge paa?

1 Like

Da har jeg kjøpt inn en kartong korrekturlakk med løsemiddel

Google Photos

Reprising av PCIB og nye kalkyler krever mye rettearbeid og pensling av regnearket mitt… :crayon::chart_with_upwards_trend:
Skriver rett på skjerm

3 Likes

4 Likes

Nå sitter man spent å ser om den går igjennom 74… :crossed_fingers:

2 Likes

Var det noen Truseskvettere som kastet seg ut fra start :joy::joy:

3 Likes

På børs står vi alle oss selv nærmest, og dette er haus - så ha meg unnskyldt. Men til alle som forstår dette selskapet, som vet hvor nær vi er en avklaring, men allikevel selger aksjen i spekulasjon om at det vil lønne seg – dere er klin gærne.

Jeg har tidvis vurdert meg selv til risikovillig, da jeg er all in og har vært det lenge. Det er ganske drøyt, vil mange mene. Jeg har gjort min due diligence og påstår hardnakket at jeg vet hva jeg driver med. Men at det er risky kommer man ikke utenom.

Jeg mener dog at det blekner mot de som selger nå, i håp om å score noen kroner. Det er for meg børsens versjon av å sette en revolver mot hode, snurre tønna og håpe at det ikke blir knock-out. Jeg måtte bli lagt i narkose om jeg skulle få sove fremover uten å eie maksimalt antall aksjer.

Det er ingen som vet når meldingen om AZ kommer, men vi vet vinduet. Er den alt annet enn no deal, så blir dette tidenes rotterace. Og det er min aller største frykt, å sitte ute mens man ser aksjen går 20-40-60 kr uten at man kommer seg inn igjen fordi det er trangt i døren. Det ville vært et mareritt :t_rex:

33 Likes

http://pcibiotech.no/macromolecules/

" and preclinical experiments have shown that fima NAc can give a substantial improvement in the effect of very important classes of nucleic acids (e.g. mRNA, siRNA and DNA)."

Er vel AZ samarbeidet som ligger bak denne formuleringen.

Sett på bakgrunn av at PW er en meget forsiktig og rederlig person så er formuleringen kraftig slik jeg ser det.

6 Likes

Virker utvilsomt litt meningsløst å selge nå på fallrepet, særlig tatt i betraktning at sannsynligheten for en positiv avtale er større enn for ingen avtale eller en dårlig avtale. Samtidig kan man neppe hevde at prisen avspeiler noen spesielt god avtale. Har man en ustyrtelig masse aksjer kjøpt på 20-tallet eller lavere så er det selvsagt prinsipper om verdisikring etc som spiller inn i vurderingen.

2 Likes

Vi kan vel være enig om at dersom AZ mente at resultatene ikke var gode nok, hadde melding om terminering av samarbeidet kommet for lengst. At vi fortsatt ikke har hørt noe, betyr dermed at det er ikke det momentet som er på agendaen!
Skulle det nå ikke bli avtale, vil det nok bero på at man ikke blir enig om betingelsene. Men vil PCIB legge frem for aksjonærene det eventuelle tilbud som AZ gir, selv om styret skulle anbefale et avslag?
Et slikt eventuelt resultat bør i alle fall ikke føre til like stor kursmassakre som det ville blitt dersom AZ ikke skulle gi et tilbud i det hele tatt. Vi vil jo da uansett få bekreftet interesse og at AZ virkelig så en verdi i dette.

6 Likes

Ikke EN aksje solgt på topp 50. Tror jeg er første gang man har sett.

6 Likes

Forhandles nok ikke om knapper og glansbilder når forhandlingene er så omfattende/krevende at partene går mot å ta i bruk hele forhandlingsvinduet (og muligens mer).

4 Likes

Gitt at man forstår caset - det er en bærebjelke i min argumentasjon, så vurderer jeg det til fullstendig ludacris å selge noe nå. Mine aksjer er kjøpt på 10 og 20 tallet og 30 blank i sist emisjon. Hele poenget her er å kunne få en steroid renters rente effekt, men da må man ikke rote til snittet eller størrelsen på posisjonen.
Det er helt ok å ta gevinst, åpenbart, men ikke uker før gevinsten potensielt blir veldig mye større. Jeg mener rett og slett at det er helt crazy.

10 Likes

Ellers kan det være at de er veldig i tvil om at det er nok i det. Men de ønsker å bruke hele vinduet for å være helt sikker på at de ikke misser en stor mulighet.

1 Like