Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Kan NAc bidra i både diabetes type 1 og 2 eller kun type 1 ifm insulin?

1 Like

Fra @JHF2 på NANO tråden

– Nå har sykehusene laget gode planer for en nødssituasjon med tilstrekkelig intensivkapasitet. Sykehusene skal opprettholde beredskapen, men jeg vil nå gi sykehusene i oppdrag å gå over til mer normal drift der det er mulig, sier helseminister Bent Høie til NRK.

Oppdraget vil bli gitt på fredag, forteller Høie

NRK

Høie vil ha sykehusene tilbake til normal drift

Helse- og omsorgsminister Bent Høie sier at sykehusene nå skal tilbake til normal drift, samtidig som koronaberedskapen skal opprettholdes.

4 Likes

Kursmålet på 86 kr er jo feil .i følge Pål flack !!
Han tilegner verdi på nac til 10%,altså ca 9 kr…
Men i samme åndedrag sier han. 50%sjangs for AZ Avtale!!!
Noe vi alle vet bør verdsettes mer enn 9kr.
Har på følelsen at Pål flack egentlig innerst inne,. Vil skrike ut ,Kjøp!!! Og kursmål ca 230kr på kort sikt🤘

6 Likes

Han må være forsiktig, ellers får han bare på seg useriøs meldinger.

og om det da ikke blir avtale, så blir mange sure.

9 Likes

Husker Einarsson i mai podcasten i fjor, uttalte at det vil gaa ca. ett aar foer vi kunne forvente en fimaVacc avtale. Vel om ett par- tre ukers tid, er dette aaret omme. Og med de nye patentene paa plass, burde ikke mulighetene for dette ha blitt noe mindre.

9 Likes

IONIS ble diskutert her på tråden i fjor (forøvrig rett etter at jeg hadde skrevet INSULIN!, før Einarsson nevnte det):

Det kan jo være at jeg har kjørt meg fast i sporet med VEGF-A og AZD8601, men jeg kan ikke si at jeg deler hans tro på dette. Da er det i så fall dette PCIB skulle ha hjulpet til med, og aldri i livet om man fikk gjort noe meningsfullt på dette helt nye området i løpet av seks uker før jul. Dette er altså skrevet av AZ sine folk i IMED Biotech Unit:

Dette forsøket derimot, er veldig lett å replikere med inklusjon av PCI:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6269526/pdf/41598_2018_Article_35570.pdf

13 Likes

Jeg har altså ikke (lenger) troen på at PCIB er involvert i noe som har med diabetes direkte å gjøre - kun diabetiske fotsår.

Lyttet til presentasjonen til Moderna tidligere i uken. Det ble tydelig formidlet at myndighetene i ulike land hadde satset lite på feks vaksineutvikling de siste årene, men at dette ville endre seg etter Covid19. De ble også lagt frem statistikk at vellykket produktutvikling og ny teknologi hadde endret seg stort bare på få år, fra de største selskapene til mindre biotek.
Helsesektoren blir som det norske norske Forsvaret før og etter 2. verdenskrig. Nå skal det satses💪

9 Likes

Blir en spennende dag for oss og jeg er sikker på en positiv reaksjon etter det Pål kom med av “tro og meninger”.
Blir jo umulig for ham å ta inn noe verdi av en ev avtale med AZ da ingen aner hvor mye av kaka dem ønsker kontroll på. Skal vi håpe -tro på 50-tallet i løpet av dagen?

2 Likes

Sikkert. Men PCIB har ikke noe med Novo Nordisk å gjøre.

2 Likes

Det var dagens understatement. JEg vil ikke ha aksjer i Novo den dagen de finner en kur for diabetes.

1 Like

Er det NOEN av disse medisinene som trenger “enhanced nucleic acid therapeutics delivery”?

1 Like
  1. AZ og PCIB samarbeider innenfor onkologi i 4 år.

  2. Samarbeidet utvides til å inkludere andre sykdomsområder de siste 6 ukene.

  3. Noen spekulerer i at de andre sykdomsområder kan være diabetes.

  4. Nå skal Novo Nordisk inn i budkampen om PCIB, -for de holder jo på med diabetes.

For noe piss.

4 Likes

Mulig dumt spørsmål. Novo Nordisk er verdens største innen diabetes?

Vil de kunne forsøke å inngå avtale med PCI Biotech?

Novo Nordisk i korte trekk

Novo Nordisk er et globalt legemiddelselskap som har vært markedsledende og formgivende for diabetesbehandling i mer enn 95 år. Selskapet har også en førende posisjon når det gjelder hemofili-, veksthormon-, fedme- og hormonell substitusjonsbehandling.

Novo Nordisk, som har hovedkontor i Danmark, har rundt 42 700 ansatte i 80 land, og vi markedsfører produktene våre i mer enn 170 land.

B-aksjene fra Novo Nordisk er notert på Nasdaq Copenhagen (Novo-B). ADR-aksjene er notert på New York Stock Exchange (NVO).

https://www.novonordisk.no/om-novo-nordisk/novo-nordisk-kort-fortalt.html

Ser ut til at Novo Nordisk også har produkter indirekte mot diabetes.

Det vet jeg. Men spørsmålet var OM det KAN bli budkamp som Einarsson nevnte i en podcast. Hvis PCI Biotech teknologien toucher diabetes er det merkelig om ikke den største med et arsenal av produkter innen diabetes ikke har sondert??

Einarsson tenkte nok på AstraZeneca og BioNTech ( Roche, Sanofi)?

Men NovoNordisk outsider?

Om noen av alle de produktene har PCIB teknologi behov eller hva Novo Nordisk har i utvikling med mulig behov kan jeg INGENTING om :blush:

Godt å høre. Da må vi konsentrere oss om de mest sannsynlige AstraZeneca eller BioNTech?

Nei, det henger ikke på greip! Jeg får en følelse av at Falck tenker veldig inne i boksen, og se for seg et helt konkret sluttprodukt som genererer en kontantstrøm før han kan regne på verdien av et forretningsområde. Og når han ikke klarer dette med NAc og VACC, så blir det N/A i regnearket hans, og derfor fortsatt kun symbolsk verdi. For meg utgjør NAc og VACC MYE større verdi enn CHEM!

14 Likes

Vi har fått et helt nytt handelsmønster på vår superaksje. Mange som kaster seg inn i fra start og skal tjene ei kr eller 3 i løpet av få min/timer. I hvert-fall ikke lange penger som går ukritisk inn med litt volum rett i fra åpning.

1 Like

Kan ikke si meg mer enig, @geiran. Den dagen noen lykkes med å etablere en insulinfabrikk i pasientens egen kropp, er Novo Nordisk in deep shit.

Skulle det bli AstraZeneca med hjelp fra fimaNAc-teknologien, blir det ekstra trivelig å være aksjonær i PCI Biotech.

5 Likes

Sikkert greit å konsentrere seg om de ja og det ser veldig lovende ut! :slight_smile:

BioNTech er også spennende, men det vet vi jo ganske nøyaktig 0 om.

Jeg skal ta en kaffe til og blir snart snillere igjen @Jubel :stuck_out_tongue:

6 Likes

Fra et analytisk ståsted så gir det jo mening, man må jo ha noe å tillegge verdi. En upfront nå på noen hundre millioner, og deretter ikke inntekt på 5år+ annet enn foreløpig fullstendig ukjente milpæler, med sannsynlighetene for suksess fra fase1 og ut, hvor mye verdt er det egentlig per aksje i dag? Men han sa det jo fint, benytt modellen og bytt ut det man føler for.

2 Likes

Det jeg egentlig sier er at han burde tenke utenfor boksen, og bruke fantasien for å komme fram til produkter, summer og sannsynligheter knyttet til NAc og VACC.

Men det blir for en fersk analytiker et skummelt.

Når det er sagt, så er jeg imponert over tyngden i den faglige bakrunnen hans. Ante ikke at den var så tung og lang.

7 Likes