Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Mener du at DNB Bioteknologi selger seg ut av PCIB i morgen?

Fikk svar: Kjøper seg inn (begynte bare å lure om de ville selge, som ikke rimer helt).

Hvis dette stemmer kan man lurer om en ´´vanlig vaksine´´ eller enkelt tablett egner seg til å løse problemet Covid-19.

Radikalt støtte til immunforsvar som PCIB har vist med FimaVacc og /eller sitt delivery technology FimaNacc kan ha den bredere tilnærming man ser etter i markedet!?

4 Likes

He he. Joda, hyggelig at er lokalt bergensfirma gjør det godt på børs og blir omtalt i media. Men jeg synes du avslører en del misforståelser. At PCIB bare står på ett ben tror jeg ikke alle vil være enig med deg i. Og jeg tror ikke du skal bekymre deg for min investering i PCIB.
Nå er det vel heller ikke slik at Bergen Bio er sikret suksess mhp corona. Såvidt jeg vet er BB kun ett av seks selskaper som skal forsøke å komme frem med en løsning. Svaret på dette vil man ikke vite før i 2021. Mye som kan ha endret seg frem til den tid.

Men for all del; lykke til! Jeg unner alle å lykkes i aksjemarkedet.:+1::money_mouth_face:

20 Likes

Londonmannen;
Enig i det du skriver, men misforstår ikke da jeg har vært aksjonær i lang tid og er godt kjent med BgBio sine pågående studier innen kreftsektoren.

Ellers håper og tro jeg som deg på suksess for PCIB da dette nå er min største enkeltinvestering!

Har forberedt spørsmål til presentasjonen og podkasten på onsdag og er veldig spent på om vi får lurt noe ny info. ut av PW .

9 Likes

Nok et eksempel på den megatrend innen bioteknologi og helse som verden aldri tidligere har sett? Milliarder fra myndigheter, investorer og stiftelser venter på sidelinjen for å settes i aktivitet med det formål forskning, utvikling og produksjon. Vaksinasjonsteknologi og midler til R&D! Norsk biotek prises til pølsebod mot internasjonal biotek?
Teknologi plattform med leveringsteknologi innen flere felt som PCI Biotech har virker urimelig lavt priset sett mot eks pipeline Moderna og BioNTech (PCIB forskningssamarbeid over år med BioNTech og indirekte Moderna innen mRNA gjennom AZ? Håper PCI Biotech nu vil kunne ta steget opp til elitedivisjonen med sine resultater og data.

Jeg var også innom de faktorer i input til Arctic sec sitt kursmål på 86kr. Ikke minst avkastningskrav som er benyttet. Altfor høyt?

Myeseth i FA er inne på dette i morgendagens FA. Oppsummert.
For 1 år siden var verdens viktigste rente, den amerikanske tiåringen, på 2,52 %( I dag er den 0,61 prosent.)

Fundamentalverdien av en aksje vel så mye av diskonteringsrenten som overskuddene. Media overser ofte nevneren, diskonteringsrenten. Den typiske risikopremie kan argumenteres å være på fem prosent. Legges dette til grunn, har diskonteringsrenten falt fra 7,5 til 5,6 prosent det seneste året. Alt annet likt gir det 35 prosent høyere aksjekurser.

Risiko kan sies ha økt under corona. Men økt pengemengden og nullrente. På grunn av denne asymmetrien kan det tenkes at investorer ikke lenger vil kreve en risikopremie på fem prosent for å sitte med aksjer fremfor statsobligasjoner? Kanskje tre eller fire%? Fallet i diskonteringsrenten ikke slår likt ut. Det er særlig positivt for selskaper som har mye av inntjeningen sin langt frem i tid, for eksempel bioteknologiselskaper.

Så denne artikkel fra Guardian hvor det ventes hentet inn 8.2 milliarder dollar
: 17:12 Sunday, 03 May 2020
A global alliance of world leaders, potentially including China and the US, is expected to pledge to raise an initial $8.2bn (£6.5bn) at a virtual summit on Monday to research and equitably distribute vaccines and therapeutics to help tackle the coronavirus pandemic.

5 Likes

ikke langt høyere :slight_smile:

Må si en ting rundt noen av kommentarene. For det første så har jeg ikke peiling på “hva de driver med”, men ser veldig på hva dere skriver da dette gir meg info. Så er det jeg anser som litt “dritt” slenging mot de som “IKKE” kan legge inn hundretusener i dette. Synest vi skal repsektere disse og da er jeg en av dem som er i den “LAVE” liga, men som synest at dette er gøy og kanskje setter reelt mer av økonomien på spill med 50000 en de med 1 mill…synest bare vi skal ha respekt for alle som er interessert og som tør og sats litt ekstra på BIO: :slight_smile:

11 Likes

Gleden over å finne en vinner!!! Er ikke hvor Mye En satser, det er å finne den!!!
Min første investering i aksjer var på 3600kr fler år tilbake…
Min siste ca 7 Mill i Pcib.
Så en gang må en begynne!!!
50 000kr i Pcib nå,kan bli en betydelig sum det🤘
Lykke til Alle sammen!!!

22 Likes

Sånn er det vel med mange av oss som ikke er på TOP 20 nå , ennå , ha-ha…jo mindre man har , desto morsommere når det går bra !! Spenning og venting er faktisk…ordentlig spennende…fantastisk underholdning også:)… Krakken står på tre ben så man kan være helt angstfri…så ventetid er bare morsomt…snart er det 5.mai ( dagen før dagen )…for ikke å snakke om 6.mai,eller 1.juli…nå går det fort…fort…fort

3 Likes

Det finnes ikke en bedre rus enn RALLY/BANANAS på overskrift i den aksjen en satser på :blush:
Biotech går for å være høy risiko, men nå satser verdens samfunnet nye milliarder i sektoren.
Vi som har ståltro på PCIB og anser aksjen for å være på topp når mann tenker “risk reward”
Blir dette en utrolig spennende ferd å kunne bli med på, stemningen er rå deilig :joy:

Når en trekker fram summer som 50 og 100k, og det egentlig kan gjøre deg til millionær, så er faktisk muligheten der idag!!!
3 plattformer (Nac, Vac og FimaChem gjør faktisk at risikobildet iforhold til andre selskap fantastisk bra :blush:
Legger mann til at PCIB aldrig har sent ut en dårlig melding rundt resultater frem til nå - er det lite tvil om hva en bør gjøre…
“Eneste” risikoen idag er verdensbildet og utsettelser!

Men med langsiktighet blir også denne risikoen svak… Hver og en må ta sitt ansvar for sine strategier og kjøp :blush:

20 Likes

Klar for frokost her. Valium, TekInvestor og Finansavisen.

Brygger opp til noe stort i PCIB…:boom::rocket:

19 Likes

Nå skal ikke jeg kaste noe sten i glasshus, men at kursen ligger så stabilt som den gjør nå med tanke på OSEBX så ser jeg det som meget Bull!

Jeg sitter å studere til fire forskjellige eksaminer men så er man stadig inne og oppdaterer Nordnet for å se om noen børsmelding av har kommet :joy: Litt dårlig fokus på studier til tider…

Blir EKSTREMT spennende i tiden som kommer.

6 Likes

ja, det er avogtil utrolig vanskelig å få gjort noe fornuftig :rofl:

6 Likes

Imponerende at kursen henter seg inn igjen på en dag som dette når man ser på resten av børsen(e). :muscle::muscle:

Men så er det nok flere enn noen gang som tviholder på aksjene. Og kanskje fikk vi ristet ut de (makro-)nervøse nå og starter ny FOMO-runde?? :sweat_smile: Det blir spennende å se om vi får noen spennende nyheter på onsdag! :+1::star_struck:

7 Likes

FOMO - her er det mye forventninger før presentasjon

Børsmelding i morgen tidlig, Per kommer på podcast med en flaske champis :clinking_glasses:

3 Likes

Hele bioteksektoren på OSE er solid igjen og er priset svært lavt i forhold til internasjonal biotek generelt?. Liker edruelighet før Q. Synes dagens kurs reflektrer forsiktighet og lite forventninger til Q. Langt unna konservativ kursmål til Arctic sec 86kr og fortsatt er aksjekursen ned 25% i år.

Kanskje ikke unaturlig med solid bioteksektor? Inflow of money og megatrend kan denne sektoren nu karakteriseres som? Kan biotek- og helsesektoren noensinne ha vært så «hot» med billions usd på sidelinjen som ventes å bli satt i arbeid?

HVIS PCI Biotech fortsetter å levere resultater igjen og igjen blir PCIB en vinner i en megatrend.

Jeg tipper det ikke er tatt helt ut av det blå at nu endelig etter titalls år med norsk biotek i verdensklasse. DNB Bioteknologi fond etableres. Det sier litt om markedet, sektoren og denne mulige megatrenden i investeringer til sektoren?

4 Likes

Er det noen som vet noe mere om DNB og fonden som startes? Hvor mye går dem inn med i ulike selskap? Vil dem låne ut til shorting? Starter dem å kjøpe i morgen, senere eller har dem begynt?

2 Likes

10 mio på første time… blir det nok for å stenge over 60?

Screenshot 2020-05-04 at 10.09.45

1 Like

Bare å snurpe igjen salgsiveren :wink:

3 Likes