Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Piler og kaffegrut har aldri brydd meg nevneverdig.
At meieriet må justere litt i porteføljen er velkjent. Noen andre har tatt små avskallinger i innhavet.

Kursen kommer til å fly på neste melding uansett. Og den kan komme i intet mindre enn 3 plattformer.

7 Likes

Takk. Men jeg klarer fortsatt ikke å lese om man kan kun få det ved AA eller de andre privilegiene?

Helt greit at noen tar delvis eller all gevinst på dagens nivå men håper dem tenker litt konsekvenser . Når aksjen kan gå til 81 UTEN
avtaler så kan man jo tenke seg nivået når det kommer en eller flere avtaler på bordet? Håper ikke noe er så dumdristig at dem selger hele potten sin for det tror jeg ikke er spes lurt i dagens situasjon.

10 Likes

Forsiktig hva du ber om nå.

En melding kan man jo regne hjem. Så lenge aksjen prises til forventninger kan man jo få kursen dit man vil.

Det er jo ikke sikkert at AZ vil gi millardbeløp upfront, men heller betale når det er kommet lenger ned i løypa.

Edit: Før alle kommer springende. Jeg leter alltid etter ting som kan sende ting jeg eier ned. Det betyr ikke at jeg baisser. Men jeg synes det er viktig å heller lete på nedsiden. Oppsiden komemr av seg selv.

7 Likes

En kan regne hjem verdien av en avtale, men forutsetningene man legger inn vil variere. Så kommer sannsynligheten for en avtale og tidshorisonten. Mine vurderinger tilsier at jeg vil være inne i aksjen hele tiden fremover, da jeg ikke har kontroll på hverken størrelse på avtale eller tidsfaktoren, men jeg er sikker på at avtaler kommer. Derfor sitter jeg komfortabelt selv om kursen svinger.

7 Likes

@Bonusfrelst en Accelerated Approval kan komme oxo før en eventuell interimavlesning gjennom at IDMC avbryter kontollarmen.

An independent data monitoring committee (IDMC) or data and safety monitoring board (DSMB) can play a vital role in protecting patients enrolled in a clinical trial from harm. An IDMC may also review of interim efficacy outcomes in trials with early stopping rules or adaptive designs.

låner denne fra @Investor som har lagt ned mye arbeid og kalkuleringer i denne:

Plottet nedenfor trenger litt forklaring.

  • Y-akse - z-verdier, output fra logrank test
  • x-akse - Andelen event av totalt antall pasienter i studien. (0.5 betyr i dette tilfellet 93 events).
  • Oransje kurve - grenseverdi for efficiacy. Enkelt sagt, kommer z-verdien over denne kurva, avbrytes kontrollarmen.
  • Blå kurve - tilsvarende grenseverdi for futility. Under normale omstendigheter betyr det at hele studiet kan stoppes hvis det ikke er forskjell mellom armene. Vi vet at RELEASE er det ikke et formelt stopp kritiere.
  • Gul strek - 60 events. Selskapet har kommunisert de vil se 60 events ved interiavlesning.
    -Lilla, grønn og røde kurver. Her er z-verdier fra logrank-testene som er kjørt på ulike tidspunkter plottet. Når kurvene bryter den oransje streken, har man oppnådd stoppkriteriet!

Og her kommer det oppsiktsvekkende, folkens! I alle tre scenariene inntrer dette nesten nøyaktig etter 60 events! PCI Biotech har gjort hjemmeleksa si! Men det betyr også at jeg har gjort hjemmeleksa, for jeg forsøkte ikke å treffe den gule linja for å si det slik! Så jeg ble litt satt ut da jeg så det ble slik!

Kan også nevne at i alle de 3 scenariene inntrer dette i august/september 2021. Studiedesignet virker veldig robost og jeg er nå veldig optimistisk med tanke på interimavlesningen og at dette vil gi et positivt resultat og det er også relativt gode sjanser for en tidlig avbrytelse i løpet av 2021 (fra H2 mest sannsynlig).

vi skal oxo huske på at disse beregningene er gjort uten ASIA sites, dvs at nå som Sør korea og Taiwan i første omgang skal inn i Release studiet vil det kunne påvirke pasient rekruttering positivt og vår pasientpopulasjon øker betraktelig.

27 Likes

Noe av det beste jeg hart sett, Jaxi. Tusen takk :slight_smile:

4 Likes

Må si at etter i dag er det mer aktuelt å vekte seg opp igjen i aksjen. Blir veldig spennende å se topp 50 på mandag!

12 Likes

Er kjent med dette. Spm er ifm priority review voucher. Kan den kun innvilges ved AA interim, eller f eks ved full avlesning av 186 pasienter? Eller f eks NuCana sitt sekkestudie?

1 Like

Nå syns jeg synd på de som røk på SL og solgte på 68,80NOK :grimacing:

7 Likes

Denne type aksjer vil jeg anbefale folk å ha kursalarm på, og ikke stop-loss ordre. Er sop-loss satt for å redde stumpene om man er gearet, så er det vel for såvidt greit - men det viser jo også hvorfor det ikke er så smart å geare denne typen aksjer. (Just my two cents, folk får jo gjerne gjør som de vil med sine egne penger).

5 Likes

Jeg synes ikke veldig synd på de som solgte. Men jeg hadde såpass medlidenhet med dem at jeg hjalp dem å kvitte seg med en del aksjer under 70 kr :slight_smile:

3 Likes

Sitter selv med 26415 aksjer og maks gearing, så får vi håpe dette går veien :grimacing:

1 Like

Jeg solgte mine PCIB aksjer på 68,80. Fikk en fin fortjeneste på dem, men det var ikke min plan egentlig å selge dem nå. Så den raste litt fort nedover og tok en sjans. Men så flott at dere andre gjør det så riktig da. Vi får se ut uka, kanskje jeg får mine tilbake :slight_smile:

3 Likes

Lykke til Dunkel.
Jeg planlegger å selge til AstraZeneca eller noen andre som byr over :slight_smile:

2 Likes

En priority review voucher slik jeg leser det er en Drug Approval pathway som blir brukt ved at man har gjort ett fullt registrerings-studie og sendt inn sin “file” for review til FDA, og har man en priority review voucher så har man ferdig behandlet og fått en evnt. markedsføringstilladelse innen seks måneder istedenfor normalt ti måneder behandlingstid.

En Accelerated Approval er et regelverket som tillater medisiner under alvorlige forhold som fyller et ufylt medisinsk behov.
Ved å bruke et surrogatendepunkt gjorde FDA det mulig å godkjenne disse stoffene raskere.

Et surrogatendepunkt brukt for akselerert godkjenning er en markør - en laboratoriemåling, radiografisk bilde, fysisk tegn eller annet tiltak som antas å forutsi klinisk fordel, men ikke i seg selv er et mål for klinisk fordel. På samme måte er et mellomliggende klinisk sluttpunkt et mål på en terapeutisk effekt som anses som rimelig sannsynlig å forutsi den kliniske fordelen av et medikament, for eksempel en effekt på irreversibel sykelighet og dødelighet.

En AA er den raskeste veien til en markeds godkjennelse, og ved en iterimavlesning med en innlagt AA vil man ha en behandlingstid hos FDA lik den man har med en priority review voucher

8 Likes

Er det det som er agendaen deres her ? Å komme med smil og fjas for at en er ærlig å forteller hvorfor en har solgt.?!
Har skrollet meg ganske langt tilbake her på tråden, og ser ingen andre med Nisseluer . Kanskje dere bør finne ut hvorfor jeg har lue på !
GOD JUL TIL ALLE SAMMEN…!!

13 Likes

God Jul Dunkel :slight_smile:

2 Likes

God jul. Har vært med på to emosjoner og har ligget i minus en god stund. Er med å støtte kreftforskning i et tidlig stadium, UTEN Å SELGE.

6 Likes

Vi har vel alle ulike oppfatninger om hva som er fjas.
Om du mener mine tanker/planer er fjas så kan jeg leve med det.

RIKTIG GOD JUL :slight_smile:

6 Likes