Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Joval, imponerende hvis du er ny på børs at du kommer rett til selve juvelen :blush:
Velkommen skal du være :+1:

2 Likes

Ahha ja startet i oktober. Bioteknologi er fremtiden så for meg er det ingen tvil om hva jeg skal investere i. Gjelder bare å finne de som lykkes… Har nanovector inne så langt, og vurderer både PCI Biotech og Targovax…

6 Likes

Vet inte om vi förstått hur mycket 10-15!!! , sites i Sydkorea och Taiwan kommer öka på inklusionshastigheten för RELEASE-studien.

Nedan en aktiv studie som har 1!! site som skall inkludera 100 patienter på 4 år, vilket ger mer än 2 patienter per månad.

Jämfört med Per Waldays citat angående cites i Europa och Usa som de räknar med skall få in 1 patient per år!! Det är alltså 25gr högre rekryteringshastighet i studien nedan, detta med 1 site i Syd-Korea, PCIB siktar på 10-15 vilket jag tycker är genialt, snabbar till interinavläsning eller ännu troligare avbruten studie på grund av etiska grunder.
Att då ha 15 sites up and running istället för 4-5 i Sydostasien som man bara kan invänta godkännande innan man kan börja markandsföra och förlänga livet på patienterna.

Med grymma resultat i ryggen från interimavläsningen kan man då med hjälp av en partner( som jag räknar med finns sedan en tid tillbaka) starta igång och lära läkarna i andra Asiatiska länder hur amphinex fungerar fram till godkänning.

Randomized Phase 2 Study of Capecitabine vs Gemcistabine Plus Cisplatin in Patients With Resected Extrahepatic Cholangiocarcinoma With Regional Lymph Node Metastasis
Actual Study Start Date :
May 15, 2017
Estimated Primary Completion Date :
April 2021
Estimated Study Completion Date :
April 2022

100 patienter på 1 center, 4 år.

22 Likes

Utrolig rekruttering!

Legger ved linken for ordens skyld.

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03079427?term=Capecitabine+vs+Gemcistabine+Plus+Cisplatin+in+Patients+With+Resected+Extrahepatic+Cholangiocarcinoma+With+Regional+Lymph+Node+Metastasis&draw=2&rank=1

4 Likes

For meg er ikke avdekkingen av AZ var topp tier utslaget for kursoppgang, men Pers ord, vi har hatt gjennombrudd på levering av mrna innen onkologi preklinisk, som gjør at jeg er superoptimist og ser muligheter for enorme verdier.

Dette har BP og forskningsmiljø i verden forsket på i flere tiår uten noen tilfredsstillende løsning. Det er en enorm satsing innen genteknologi og sitter vi på en god løsning er potensialet nesten ufattelig.

20 Likes

TA ?
Topper?

Jeg holder meg også til de referater Sørlendinger har kommet med. Til de som er ny her. Søk op @Sorlendingen

Med FimaNac en 3 dobling av kursen innenfor neste 90 dager ser jeg som stor mulighet.

Siste snitt av @Sorlendingen siste Q3 referat.

Ledelsen i Pcib vet selvsagt at de sitter på en teknologi som kan være verd store beløp. De vil selvsagt ikke akseptere et skambud, men det er selvsagt aksjonærene som tilslutt bestemmer.

Hvis AZ bestemmer seg for å kjøpe selskapet, vil de trolig ønske full kontroll, det vil si at de må få aksept på over 90% av aksjene. Største aksjonær er som kjent Erik Must med over 10% av aksjene. Han selger normalt ikke aksjer. Det eneste som kan få han til å selge er et bud som reflekterer den enorme potentielle verdien til Pcib. Slik er det også meg, samt med mange av de andre aksjonærene som har sittet med aksjer i selskapet i mange år og skjønner potensialet. Vi selger ikke uten et bud som reflekterer verdien til Pcib. Jeg tror derfor at det blir vanskelig for AZ å få kontroll på mer en 60-80% av aksjene uten et skikkelig bud.

Hva må i så fall AZ betale for å komme over 90% av aksjene. Personlig tror jeg de må by minst 50-100 milliarder for å kunne håpe på dette. Dette er selvsagt et enormt beløp i forhold til dagens prising av selskapet, men ikke urealistisk i forhold til andre oppkjøp innenfor nucleic acid området.

Når kan en forvente et slikt bud? AC har dårlig tid. Pcib har satt av 6 måneder til forhandlinger. Som tidligere nevnt driver trolig også Biontech med mRNA forsøk med Pcib sin leveringsteknologi. De er derfor ikke usannsynlig at de også vil få tilsvarende resultater som AZ har fått. For å unngå konkurranse med andre selskaper og ikke minst andre BP, tror jeg derfor at budet vil komme i løpet av første halvår av 2020. Som et resultat av at AZ ikke ønsker konkurranse fra andre BP, tror jeg derfor heller ikke at Pcib får lov til å publisere resultatene fra samarbeidet med AZ før ting er avklart om et mulig oppkjøp.

Dette er selvsagt ett av flere mulige scenarioer for veien videre. Mange vil selvsagt mene at 50-100 milliarder er urealistiske drømmer. Selv tror jeg ikke det. Uansett hva en tror, neste halvår blir i hvert fall utrolig spennende for Pcib aksjonærene.

5 Likes
1 Like

Fra Snøffelen på HO

Du verden for et tempo! Og det blir ikke mindre imponerende når man tenker på at dette er resected patients, dvs pasienter som er opererert, og man vet at 85% av alle cholangiocarcinomas er unresected, dvs ikke opererbare.

Nå kan det jo tenkes at de ikke klarer å rekruttere alle disse pasientene. På den annen side er det nok en annen logistikk og oversikt på pasienter som er resected, dvs operert. Så man må også tenke på at det kan være vanskelig å slutte noe helt konkret ut fra dette.
Men at det er et veldig godt trekk å kjøre på i Sør-Korea og Taiwan er udiskutabelt.

5 Likes

Ja. Her vil Gladmelding ene hagle inn fremover!!! Hvilken kommer først?? Partner Asia ??

Ser ikke ut til at kjøperne er borte…

4 Likes

Husker den gangen jeg ble overbevist om at dette ville gaa bra. Men jeg husker ikke om det var fimaVacc eller fimNac som ble demonstrert, heller ikke om det var PCIB som rapporterte det eller noen av traaddeltakerne, den gang paa HO, eller hvor. Men det var i USA for en 4-5 aar siden, hvor jeg leste ett eller annet sted at PCIB demonstrerte for noen en mangedobbling i leveringsresultat. Jeg tror det fimaVacc. Etter dette tenkte jeg at naa maa det smelle for dette er fantastiske resultater, og noeyaktig hva BP har behov for. Det virker, Slik at naa kan vi ikke feile. Men det gjorde det altsaa ikke foer i 2019, etter de gode fimaVacc og fimaNac resultatene sammen med frigjoeringen av BP navnet til AZ.

Resultatene fra denne demonstrasjonen flere aar tilbake, som viste at leveringteknologien virket paa mer enn cellegift, har hele tiden vaert beveggrunnen for min opptimisme og spaadommer om enorm verdiskapning for PCIB aksjonaerene de siste 4-5 aarene. Og derfor er det hyggelig og se en av autoritetene paa PCIB komme etter. Takker Lion for presentasjonen og for ett flott innlegg fra Soerlendingen. Meget hyggelig lesning, hvor jeg haaper Soerlendingen faar rett i sine spaadommer.

Det som har forundret meg de siste aarene, er hvorfor dette har tatt saa lang tid. Hvorfor har ikke BP umiddelbart loept etter lovnadene og resultatene PCIB har forsoekt og selge paa diverse kongresser. Men har etterhvert forstaatt at det er slik bransjen fungerer. Tung graut frem til dagens det plutselig smeller. Er vi litt heldige, saa er det ikke sikkert denne dagen er saa langt borte.

6 Likes

Burde kunne legge bak oss 70-tallet for godt, selv om vi stamper litt nå.

En nyhet (Asia, fpd USA, avtale fimaVACC eller AZ) hadde satt fyr i aksjen.

4 Likes

Vel, vi faar haape at ikke krangelen mellom USA og Iran ikke eksploderer, for en skyhoey oljepris vil sende verden ut i resesjon, og skape fallende boerser som kan trekke PCIB med seg ned.

Men det er jo ikke sikkert det gjelder Norge, som er en oljenasjon. Kanskje vi gaar motsatt vei hvis oljeprisen eksploderer. Men det gjenstaar og se hvor mye oljeprisen kan trekke den ene veien, hvis andre bransjer opplever resesjon. Makter ikke helt og forstaa aarsaken til at Mr. Trump gjorde dette, for Suleimani vil raskt bli erstattet, ogsaa er man like langt, om ikke mer ille ute siden Iran krever hevn. Men kanskje det er valgkamptaktikk, hvor Mr. Trump oensket og vise det amerikanske folket at vi har tatt hevn etter diverse tankskip angrep og dronenedskytinger? Ingen faar tro de kan pille oss paa nesen.?

1 Like

Høy oljepris er vi langt unna ennå. En økning slik vi ser nå vil vanligvis booste børsen i Norge.

2 Likes

Hvis Iran trekker PCIB ned blir det en siste kjøpsmulighet. Det blir ikke mindre kreft av krig. AstraZeneca vil ikke betale mindre for Fimanac heller.

7 Likes

Kjøpte litt til på 78,5 jeg…

1 Like

Prøver meg med en 10-er på 78.

3 Likes

Du får kanskje den, utrolig nok!

Hvis så blir det :shrimp::wine_glass:

Kunne vært ennå litt mer “gjerrig”. Pytt.

1 Like

Hver eneste dag logger jeg på i spenning. Ligger det en vaksineavtale, partneravtale (chem) eller noe nytt fra AstraZeneca i innboksen ?
Det er umulig å vite hvilken dag, men sjansen øker for hver dag som går, uavhengig av droneangrep i østen :slight_smile:

7 Likes