Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Ser ikke ut som vi foreløpig er så veldig presente i deres bevissthet:

DPX-Survivac, som er programmet PCIB skal hjelpe dem med, har to aktive fase 2-studier (hvor PCI altså ikke er med), hvor det ene er sammen med Merck og evig tilbakevennede Keyatruda.

Kanskje alt PW har gjort er å trykke på “Submit Form” på denne siden? :rofl:

Disclaimer, disclaimer! Jeg tror ikke det altså!

1 Like

FimaVACC:

Har det sunket inn hos investorene at svaret på studien i fase 1 frivillige innen fimaVACC er avgitt og er serdeles lovende?

Her har jeg mine tvil…

Det er viktig å komme ut av den tankegangen at vi venter på en kjempenyhet ved frigivelse av detaljedataene for fase 1 studien.
Den kjempenyheten er allerede servert med et serdeles positivt resultat.
Altså , å gå rundt og være bekymret for at BP ikke kan eller vil ta stilling til fimaVACC og at dette forholdet kan føre til sen interresse fra BP er feil.
Alle konklusjoner samt detaljene er allerede tilgjengelig fra PCIB og bassert på dette så kan en avtale komme når som helst innen fimaVACC.

Så hva er det å hente fra PCIB,s ståsted på denne konferansen som skal komme?

Frem til nå så har vel PCIB børsmeldt resultatene fra fase 1 fimaVACC studien men ikke avholdt / deltatt på noen konferanse slik at der kan være et stort antall personer / organisasjoner som ikke har fått med seg PCIB’s gjennombrudd innen området PCI+Vaksinasjon.

Her er selskapets melding av resultatene fase 1 i fimaVACC:

http://pcibiotech.no/successful-clinical-translation-of-the-fimavacc-technology/

Og her er “tolkningen” fra radforsk:

https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-episode-81

I og med at det foreløbig ikke er bestemt av PCIB at de selv vil ta en vaksine gjennom utvikling (kan fort endre seg) så går en i stedet for å utlisensiere fimaVACC til mange interessenter som har ferdige vaksiner eller vaksiner i utvikling men som mangler effekt (dette problemet sliter de fleste med)

http://pcibiotech.no/vaccination/

" fimaVACC – An innovative proprietary T-cell induction technology based on PCI
Effective induction of CD8 T-cells is key to realize the huge potential of therapeutic cancer vaccination, but this has been difficult to achieve with today’s vaccination technologies. The fimaVACC technology may provide a solution to this problem, thereby substantially improving the potential to trigger the immune system to fight both cancers and infectious diseases."

Vi er og har vært i den situasjon lenge nå at vi er klare til utlisensiering av et helt unikt produkt.
Og problemområdet PCI vaksine teknologien dekker er jo helt voldsomt (mere enn 250 vaksiner er pr nå under utvikling + mange ferdige vaksineprodukter som trenger “en turbo”.

Så prosessene innen fimaVACC som skal føre til mange avtaler med BP er nok pågående i dette øyeblikket og vi kan nok oppleve stor interresseøkning for produktet etter at den videnskapelige mere detaljerte presentasjonen er utført men tror vi overvurderer betydningen av denne , eller rettere sagt så er vi ikke avhengig av denne eller andre konferanser innen emnet.

Tror nokså sikkert at resultatene innen fimaVACC også vil bli publisert i egnet tidsskrift , noe som vistnok er en voldsom prosess (her kommer nok leiden inn i bildet)
Ville ikke bli forundret om det blir the lancet hvor artikkelen kommer da det ville være en naturlig oppfølging av den tidligere publikasjonen fra studien kreft hode/nakke.

Så det å publisere resultatet for fimaVACC ble gjordt umiddelbart. Videre så skal vel resultatene bli lagt frem i en egnet og korrekt konferanse og så kommer det en publikasjon til slutt.

Sendte en forespørsel i går til PCIB og ba om en forklaring på tidsbruken på publikasjons-prosessen og fikk følgende svar i dag.

" Takk for din interesse for PCI Biotech. fima Vacc fase I resultatene ble rapportert til markedet umiddelbart, på overordnet nivå, for å utligne innside informasjon knyttet til resultatene. Vitenskapelig publisering av de samme resultatene vil generelt være på et mer detaljert nivå. Publikasjon i vitenskapelig tidsskrift er en tidkrevende prosess med kvalitetssikring av data internt og ekstern ‘peer-review’ av internasjonale fageksperter. Tid, sted og format for den vitenskapelige presentasjon må tilpasses relevante fora."

TTT men tror ikke tiden brukt på å planlegge og gjennomføre publiseringen av de enestående fimaVACC studiet fase 1 på noen som helst måte har forsinket eller problematisert prosessene med utlisensiering til BP.

Ellers , så langt har det vært en sann glede å være aksjonær i PCIB.
De har levert utrolige resultater innen alle 3 forretningsområdene og en kan jo ikke legge skylden på selskapet for at kursen ikke har innfridd så langt.
Børsmiljøet må ta skylden for det.

Lykke til.

26 Likes

Var det ikke styreformann i PCIB HPB som sa i PHO sammenheng at en avtale kunne bli framforhandlet på 3-4mnd? Var vel den gangen for Cevira eller Visonac på spørsmål fra Sørlendingen, men gir jo en indikasjon på hva som er mulig å få til

2 Likes
3 Likes

In Vivo

Ikke PW & Co sin feil at det norske aksjemarkedet ikke reagerer på gode resultat og fremgang.

Du vet like godt, som meg at verdistigning henger sammen med selskapenes bunnlinje eller forventningen til hva den vil bli.
Det er entydig grunnen til at aksjekursen ligger under 30!

Jeg har skrevet noe om dette før, bl.a. dette:

“Men vi har sett det om igjen og om igjen - ikke bare i PCIB- at markedet vegrer seg for å stable forventningsverdier år etter år. Det blir som å legge lag på lag av organisk materiale i ei tønne eller en silo; innholdet siger over tid sammen.”

Ref.

10 Likes

Ro ned gutter. Europa er helt enig med Trump om at Kina ikke lenger burde ha handelsbetingelser som om de fortsatt var et U-land. De er snart størst. Men når dette er sagt kan jeg ikke se at PCIB skal rammes av handelskrig. Tvert i mot. Folk får minst like mye kreft i nedgangstider. Helse kan bli en trygg havn.
Jeg har en snikende følelse av at vi får en Vacc avtale snart. Uansett nærmer vi oss offentliggjøring med stormskritt. Blir det 29de oktober ?

9 Likes

Vi er snart i Q4, så tenkte det var på tide med en oppsummering av hvilke triggere vi har foran oss. En som kanskje ikke er så mye omtalt er safetyavlesningen som gjøres etter at 8 pasienter har fått 2 behandlinger med PCI. Denne kan være viktig da det kan fortelle mye om rekrutteringsfarten. Når den kommer er studien godt igang, ettersom det må rekrutteres ca 14-20 pasienter(avhengig av randomisering), for å få minst 8 i behandlingarm. Dette er kanskje likevel ikke nok da noen faller fra før de har fått 2 fimaChem behandlinger. Så når meldingen kommer om safetyavlesning, må vi anta at over 20 pasienter har kommet forbi dette vinduet, og betydelig flere er rekruttert inn i studien. Jeg tipper mars 2020 som sannsynlig tidspunkt, hvilket betyr at i løpet en måned eller to nå, så har de 20+ pasienter inne i studien. Jeg tror det er mulig da en rekke sykehus ble åpnet før sommeren og i løpet av sommeren, og flere har kommet til etter sommeren.

31 Likes

“Uansett nærmer vi oss offentliggjøring med stormskritt. Blir det 29de oktober ?”
Refererer du til det Brugerern skal presentere om Vacc?
I så fall håper jeg inderlig det. Hvis ikke da, hvor da…

2 Likes

Melding om «First patient enrolled» i US, bør vel heller ikke være så langt unna!

5 Likes

Hadde smakt med en hyggelig melding nå ja. Børsen rett i dass - PCIB samme vei og så dekket jeg short i DNB i dag ( 156,25) så da fortsetter vel den også ned ??
Mulig mest trivelig med svart skjerm og ei god bok i dag.

Jeg tror mars 2020 er litt tidlig, tenker mer ved utgangen av Q2. Alle kan ikke motta to behandlinger og da kan vi fort snakke rundt 30 pasienter før vi har 8 med to behandlinger.

3 Likes

krosta
Jeg skrev 1-0 til realisten du svarte 17-2 til den langsiktige etter den dagen.
Har du samme oppfatning i dag ? ( mest for skøy dette da)

Ja, har samme oppfatning i dag. Stillingen er fremdeles 17-2 til den langsiktige investoren som ikke blir påvirket av den emosjonelle berg og dalbanen som flere forumdeltakere opplever - både fra forumhype og daglige kurssvingninger.

Jeg er åpenbart ikke en deltaker av denne gruppen. Jeg er langsiktig. Men jeg liker også å se på meg selv som en realist.

Som den langsiktige emosjonelle realist som jeg er - og som jeg har vært de siste årene - er jeg ikke i ledelsen i konkurranse mot de mer kortsiktige realistene. Om stillingen er 1-0 eller det som verre er vites ikke. Men jeg har alltid likt et voldsomt comeback. Og troen er sterk til stede for at de langsiktige realistene får det største smilet til slutt.

5 Likes

Jeg er også langsiktig. Gikk inn tidlig i 2016 ( eller var det 15 ? ) Kursen var ± 3 kr et sted. Kjøpte ikke mye den gangen men har ikke vært ute siden og det kan jeg takke en av dem største “private” i PCIB for. Vi var sammen “store” i en annen aksje den gangen. Jeg tok gev han solgte seg ned. Nå blir det PCIB til krampa tar oss.

3 Likes

Ikke dumt orderbildet.

4 Likes

Fin oversikt over de triggerne som ligger foran oss. Tidslinjer kan man alltid diskutere, men det eneste sikre er nok at triggerne vil utløses i en litt annen rekkefølge hva enn man måtte tro idag.

Walday har vel hinta om mulige nye prekliniske samarbeidsavtaler innenfor fimaNAc. Neppe noen umiddelbar kurstrigger, men det hadde avgjort vært spennende om det her kom inn en kjempe til.

Så er det nok ellers slik at mange av oss har en viss tro på at kontrollarmen vil bli avbrutt ut fra etiske vurderinger. Likevel for spekulativt til å føre opp i diagrammet ditt.

5 Likes

Kjøper som bestemmer kursen tydeligvis. Gratulere med et lite “varp”.

ja, det er bare å være tolmodig når du skal kjøpe.

enn så lenge…

1 Like

Mye fin positivitet her. Godt for sjelen, men kjenner allikevel på en snikende følelse av at alt går til helvete. Hadde vært trist. Nå er vi jammen nede og roter på 27 igjen.

2 Likes