Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Dette har vært forklart opp og ned i mente. Nå må bare vente til dette er klart. I følge ledelsen blir analysen prenstert i løpet av q1/q2.

Ikke vits å mase mer om dette nå.

2 Likes

PW redgjorde for resultatene for fimaVACC i Q418.

Tror i bunn og grunn aksjonærene ikke har fått med seg at svaret foreligger allerede.

Det er bare å gå gjennom Q418 rapporten.

Suksess (så langt.) :bomb: :boom:

4 Likes

For noe renspikket tull!!! – skal selskaper begynne å sende ut meldinger om sånt, så har du ihv fått bekrefta for folk som er i tvil om at dette er et useriøst firma!
Dette her fremstår for meg som “syting” fra en trader som har en historie for å hoppe inn og ut av aksjer og endre på “argumentasjonen” sin etter hvilken posisjon han har…

Markedet er allerede blitt informert og beroliget på siste kvartalspresentasjon og tilogmed blitt gitt en sneak-peek på resultatene, så hele den tankerekka og argumentasjonen fremstår for meg som det reneste tull.

Mekanismene rundt publisering får gå sin gang slik det må gjøre innen alle biotekselskaper som har noe spennende de ønsker å publisere.

15 Likes

Ny uke , nye muligheter .

1 Like

Må si meg enig i det, @TyrionIV. Man kan gjøre seg tanker om hvilken kompetanse selskapet bør holde seg med, men en psykolog hører avgjort ikke med blant de som mangler.

3 Likes

TILBAKEBLIKK:

ufo1217

23d

https://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/adjuvants.html

FimaVACC kan bli litt av en bombe.
Antar det ikke bare er småaksjonærer her på div forum som venter spent på resultatene.
Det som PW gav til markedet fra vacc-studien er jo svaret vi alle venter på.
Og data som bekrefter det PW gav markedet på q4 blir snart gitt til markedet.

Samarbeidet med Ultimovacs ble kanselert pga at fimaVACC gav så mye respons at de var bekymret for bivirkninger.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/cancer/in-depth/adjuvant-therapy/art-20046687

Og ikke minst , data fra vacc-studien ble sammenlignet mot dagens beste adjuant som visstnok slår det meste og fimaVACC er vist bedre.
Medfører dette riktighet så sitter vi kanskje på verdens beste adjuant??

I tillegg var målet satt så høyt for å oppnå dagens resultater at nesten ingen adjuanter er i stand til å forsterke vaksiner slik at de klarer tilsvarende , hva betyr dette egentlig?

ufo1217

23d

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=97603030

Tidslinje 00 56 10 til 00 57 30

PW har enda en uttalelse vedr ultimovacs på denne q4 rapporten hvor han klart sier at pcib-resultatene er “ganske gode” noe som kan bety veldig gode i den språkbruken de utøver.

ufo1217

23d

http://www.oncovir.com/id2.html

"Not surprisingly, Hiltonol also has a potent vaccine-boosting or adjuvant effect, with increased antibody and cellular immune response to antigen. For example, administration of low doses of Hiltonol along with swine flu vaccination in monkeys dramatically accelerates and increases antibody production. The complex interactions of the dsRNAs and the interferons in this regard are still incompletely understood, yet this seemingly paradoxical dual role of Hiltonol as an antiviral agent and immune enhancer is consistent with its function in establishing an immediate defense system against viral attack while at the same time stimulating the establishment of long term immunity.

Most recently, evidence is emerging that Hiltonol may serve as a potent antigen for certain cancer vaccines. A clinical trial of Hiltonol plus vaccine in patients with advanced prostate cancer is planned."

Hiltonol blir fremhevet som noe av det beste innen adjuvant “state of the art” og jeg sitter med det inntrykk at resultatene i fimaVACC studien overgår hiltonol.
Stemmer dette?

Lykke til

4 Likes

Ja, svært sannsynlig om en legger til grunn smakebiten som ble presentert under den siste kvartalspresentasjonen. At PW her la fram noe som ikke er representativt for det helhetlige resultatet, holder jeg for usannsynlig.

5 Likes

Ja , overgår VACC’n hiltonor så er det vel behov for å beskytte med patenter på adjuantdelen også kanskje?

Det føles litt rart å assosiere PCIB med fremtidens medisin da de har holdt på i en liten evighet nå , men sannheten er kanskje at så er tilfelle.
Vi er heldige som er investert i selskapet før gjennombruddet blir tildelt markedet.

Når først BP starter opp med lisensavtaler innen de 3 forretningsområdene så tror jeg det vil akselerere kraftig med avtaleinngåelser.
Hvem “tør” å stå utenfor?

Se teksten i siste avtale med Bavarian fra medwatch----om bavarian OGSÅ kan ha stor nytte av PCI-teknologien?

LykkaTE

2 Likes

Trist å bli møtt med slik aggresjon.
Jeg har personlig stor tro på dette selskapet. Dagens lave kurs er dog et symptom på at mange har gitt opp og jeg forsøker kun å belyse hvordan det kunne vært unngått. Det er bare å gå tilbake til diskusjonene på dette forum rundt forventninger til fimaVacc de siste ukene av 2018 for å se at jeg har et poeng.

Er det noe galt i at en investor går ut og inn i en aksje alt etter status og forventning? Det hender jeg skifter mening, men skriver til en hver tid det jeg ærlig mener. Tror du jeg har en skjult agenda med mine innlegg her i dag?
På generelt grunnlag undrer det meg over hvor raskt man blir slått ned på dette forum dersom man våger seg frempå med en negativ/kritisk vinkling…

3 Likes

Jeg synes du har flere veldig fine poenger, rockpus. Blant annet dette, som jeg håper det kan være mulig å diskutere, i en vennlig og respektfull tone.
Forumet blir bedre dersom vi kan ha respekt for ulike syn.

Når det gjelder det du spør om ovenfor her, så blir det jo kun spekulasjoner fra min side, men jeg tenker at ledelsen enten:

A)
Gjør dette bevisst, fordi de ønsker å «bli kvitt» endel små-aksjonærer, dvs. de ønsker seg en endring i eierstrukturen.

B)
De tenker ikke på dette i det hele tatt, og har overhodet ingen formening om hvordan dette fortoner seg fra en aksjonærs ståsted.

I begge tilfeller synes jeg det er litt trist, at lojaliteten og tilliten som selskapet er avhengig av fra aksjonærene, tilsynelatende tas for gitt.

Det hadde vært på sin plass om den ekstreme lojaliteten som aksjonærene har vist PCIB gjennom flere år hadde blitt gjengjeldt av ledelsen.

2 Likes

Det er forskjell på å skrive tull og å skrive negativt… Jeg synes det du etterlyser er reinspikka tull.
Synes det er trist at jeg ikke kan være negativ/uenig med hva noen skriver uten at de skal innta en offerrolle og kjøre argumenter om at man blir angrepet for å være negativ når noen er fundamentalt uenig med hva som skrives…
Likeledes synes jeg folk som hopper inn og ut av aksjer og tråder må godta at deres motiver bak å skrive på trådene (under anonymt nick) og vinkle ting negativt/positivt med korte mellomrom blir satt i tvil…

7 Likes

Skal eg si at en har grunn til og være sur, det er langt oppigjennom til 54 som den var i september 18.

Hadde eg gitt meg no ville PCIb blit en møkka investering, dog tror eg det snur.

2 Likes

At du synes det er reinspikka tull at jeg mente at selskapet kunne ha gitt aksjonærene bedre informasjon rundt forventet saksgang for fimaVacc analysen, må du selvfølgelig få mene. Når du skrev det opprinnelig med tre utropstegn, oppfattet jeg det som aggresjon.
Ellers mener jeg det må være legitimt å fokusere på både negative og positive sider, uavhengig av om man er inne eller ute av aksjen, uten å bli mistenkt for forsøk på manipulasjon til egen vinning!
Jeg gikk ut av aksjen før emisjonen, og er nå inne igjen. Det har jeg tenkt å være frem til jeg får en brukbar fortjeneste.
Jeg beklager dersom jeg provoserte deg i dag.

1 Like

Jeg tror ledelsen er fokusert på å skape maksimal langsiktig verdi.

Å sørge for at aksjonærer ikke selger aksjer i et gitt tidsintervall er ikke, og bør ikke være en prioritet. Mener jeg.

8 Likes

Helt enig!
Det trenger dog ikke komme i konflikt med fokus på å skape omsetning og et kursnivå som best mulig samsvarer med aktuell status i selskapet. Det gjør ledelsen best ved å fremtre aksjonærvennlig gjennom relevant informasjon.
Jeg tror og håper vi har en meget spennende vår foran oss!

5 Likes

Ærlig talt, ser du sitatet jeg refererte til?
Du etterlyser faktisk en melding fra selskapet om at de snart (kanskje) kan sende ut en melding.
Ser du ikke selv hvor latterlig det høres ut? Beklager å si det, men det er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt og derfor kategoriserer jeg det som renspikka tull. At jeg skrev med 3 utropstegn var for å understreke hvor tullete jeg synes det er.

For øvrig opplyser jeg om at den informasjonen (du etterlyser i ditt seneste innlegg) langt på vei ble gitt for en måned siden på kvartalspresentasjonen og da hadde du også mulighet til å spørre om utdypninger på det du enn måtte undre deg over og ville fått svar innenfor rimelighetens grenser - og følgelig mener jeg det negative du nå “fokuserer” på ikke eksisterer og nesten er å anse som et forsøk på å fabrikkere et inntrykk om at firmaet ikke deler informasjon.
(Jeg er også helt sikker på at hver og en aksjonær kan kontakte selskapet og spør dersom det er noe de føler er uklart eller noe de savner et svar på - og de vil også få svar på alt selskapet har mulighet til å svare på.)

Jeg mener det må være legitimt å gjøre seg noen tanker om agendaen til alle skribenter på et aksjeforum og spesielt de som har hatt en historikk for å vingle mellom negativ og positiv vinkling. Så såfremt det ikke spilles med helt åpne kort og ingen anonymitet må man bare tåle at agendaen til enkelte skribenter kan bli satt spørsmålstegn ved.

4 Likes

Selvsagt holder ikke selskapet tilbake informasjon for å bli kvitt småaksjonærer. Selvsagt har de heller ikke noe ansvar for å holde oss “varme” med informasjon utenom de ordinære rapporteringene. Den som ikke forstår at ting tar tid i denne bransjen får heller velge andre investeringer, det er et fritt marked.

4 Likes

Heller mot å være enig, dette her “alle blir bare så sinte på tekinvestor hvis jeg skriver noe bearish” begynner å bli veeeldig tired.

6 Likes

Folk må huske at stemningen alltid er riktig i effisiente forum

4 Likes

Det er vel ikke nødvendig å fremstille meg mer idiotisk enn jeg egentlig var? Jeg etterlyste en viss informasjon om forventet saksgang. Dette kunne gjerne vært gitt når de i 2018 informerte om at fimaVacc var forventet ferdig innen årets utgang. Da hadde vi unngått mye av den spekulasjon som har vært dominerende på bl.a. dette forum,
For øvrig merkelig at mine innlegg om dette skulle generere så sterke følelser og reaksjoner. Har da virkelig hatt inntrykk av at flere enn meg undres over at vi enda ikke har hørt noe mer konkret?

Har jeg virkelig fått en slik historikk på dette forum??

Vel, da skal jeg gi meg med mine latterlige og idiotiske tanker.

8 Likes