Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Kanskje Moderna ville hatt stoerre nytte av fimaNac isteden for nanolipider i sin jakt paa covid 19? For det ser ut som de misslykkes uten?.

Bad News For Moderna: More Evidence Shows COVID-19 Antibodies Disappear Not Long After Infection](https://www.zerohedge.com/geopolitical/bad-news-moderna-more-evidence-shows-covid-19-antibodies-disappear-after-infection)

10 Likes

A post was merged into an existing topic: PCIB Aksjonærlister

3 Likes

Når jeg skriver en så pass sterk metafor som å drite i eget rede, er det på bakgrunn av din svært ensidige fokusering på status. Jeg er heller ikke tilhenger av ensidig haussing kun basert på tro og håp.
Men dersom du hadde fått markedet til å dele din mening om ledelsen og status, så hadde kursen kollapset fullstendig. Hadde jeg selv trodd på din spådom om emisjon til høsten, hadde jeg solgt meg ut i dag.
Beklager dog om min reaksjon var unødvendig støtende. Jeg er tilhenger av en saklig og god tone. :wink:

14 Likes

Fra linken: Mr Raffat said he had heard AstraZeneca would show a robust response from both T-cells and antibodies to the vaccine it is developing with the University of Oxford. AstraZeneca did not respond to a request for comment. On the call with investors on Wednesday, Mr Raffat said: “If I want to take a vaccine in January, I’ll probably want to take Astra for a T-cell response and Moderna or Pfizer BioNTech for a neutralising antibody response.”

Vel, en varighet på 2-3 mndr. og best hos de med sterkest covid-19 er neppe å mislyktes! Repeterende vaskine er dog nødvendig. Men en god respons i flere mndr. bør jo være nok til å stoppe nåværende utbrudd.

6 Likes


7 Likes

Sorry Merlin. Mitt innlegg ble feil, fordi jeg trodde det var Modernas vaksine du siktet til. Men det er langt frem, noe denne Dagblad artikkelen peker paa,

  • Må være nøkternt optimistiske

Steinar Madsen, medisinsk fagdirektør i Legemiddelverket, fastslår imidlertid at det er viktig å ta forbehold, og mener vi må være nøkternt optimistiske når det kommer til utviklingen av nye vaksiner mot coronaviruset.

  • Det er mange vaksiner som sies å være lovende. Vi har sett flere eksempler på overdrevne påstander om både vaksiner og legemidler mot covid-19 tidligere, sier han til Dagbladet.

Han peker på at det utvikles over 150 ulike vaksiner på tidspunktet.

- Og vi vet foreløpig ikke hvilken vaksinetype som eventuelt vil virke best. Først etter utprøving på et større antall personer kan vi uttale oss med større sikkerhet om virkningen og eventuelle bivirkninger av en ny vaksine, sier Madsen.

1 Like

Kursutvikling PCI Biotech:
Ser på mange måter helt strålende ut :bomb:
Trenden er perfekt kursmessig og avkastningens tall er klare!

I dag: +3%
En uke: - 27,5%
En mnd: - 29,34%
Tre mnd: +14%
Hittil i år: - 33%
1 år: +84%
3 år: +148%
5 år: +952%

Optimistene (eller hva noen kaller de som mener det fundamentale er godt) viser seg kanskje ikke så håpløse likevel :sweat_smile:. Fakta viser ren og skjær kursfest! Må trenden fortsette og PCIB fortsette å levere resultater som de til nu har gjort :muscle::crossed_fingers:

10 Likes

Solo. Les artiklene det er linket til. Det siktes til Moderna.

2 Likes

En ting er sikkert og det er at hvis PCI hadde sett at det ville bli et behov for mer kapital og en emisjon, hadde det blitt gjort tidligere på vesentlig høyere kurs. Det gir meg grunn til å tro at PCI selv ikke mener at det vil bli nødvendig med en emisjon med det første. PCI vet jo mer om ståa i selskapet og den økonomiske status enn oss.

16 Likes

Tradere skryter selvsagt av handlene sine, men jeg tipper de fleste går med tap.
De taper i alle fall mot 952% siste 5 år.
Ingenting kan uansett slå å bli sittende langsiktig i en vinner og market cap er fortsatt under 2 mrd. Reisen har knapt begynt.

22 Likes

Mange leser , og mange forstår. Bare en halv prosent av aksjene omsatt hittil i dag, og TOP 50 øker.

3 Likes

TOP50, hvem da?

10 stk på Topp50 økte på tirsdag da kursen raste.
2 stk reduserte.
38 satt i ro.
Netto økning = 12265 aksjer

13 Likes

Folk driver og sprer et et falsum om at man kan se at TOP 50 ØKER!!!

Det man rent konkret ser er at det er en positiv differanse på 0,06% på dagens topp 50 liste.

Slik oppførsel som det bedrives her er grunnen til at denne tråden har blitt uholdbar.

Fact er at man trenger å vente noen dager ut i neste uke før man får bedre visibility på hvilke trender en kan se.

2 Likes

Beklager hvis det var min skyld da , hovedpoenget er jo at TOP 50 ikke fikk det spor panikk , slik som kortvarige lykkejegere.

14 Likes

Samme topp 50 som helt konsekvent har redusert i hele år.

Videre diskusjon om topp 50 listene tar vi i tråden som er satt opp for dette.

https://beta.tekinvestor.no/t/pcib-aksjonaerlister/18440/82

Topp 20 listene er public domain, topp 50 er ikke.

2 Likes

Ser den.
Skal ikke skrive mer om Topp50
(Men kan jo virke som reklame,- få flere til å bli innsidere)

5 Likes
2 Likes

Det er vel strengt tatt et falsum at du kaller det et falsum. Om det så er bare 0,06% så er det en økning, som da er fakta.
På en dag hvor kursen er nede nesten 30% så er det vel verdt med noen kommentarer/diskusjon omkring at top 50 netto ikke har solgt. Dette kan såklart endre seg i dagene framover og kan da diskuteres fortløpende som seg hør og bør, men vi får forholde oss til den informasjonen vi sitter med per idag. Skal du “slå ned på” noe så er det rikelig med andre falsumer og oppdiktede konspirasjoner i denne tråden du kan gå etter.

23 Likes