Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

PW gjentar at de kunne gjort mer paa salgssiden, men virker ogsaa saare fornoeyd med og kun presentere paa konferanser. Kartlegging av bedrifter som forsker paa mRNA, vaksiner, crisp, osv. som PCIB mener ville kunne trekke nytte av fimaNac eller fimaVacc, og bearbeiding av disse, med utsendelse av info, oppringen noen dager etter, og booking av moeter hvor vi kan presenetere hva fimaNac og fimaVacc kunne gjoere for disse burde vaere gjennomfoert.

PCI i Tokyo, PCI i London, PCI i NewYork, PCI i Peking, osv. kunne ogsaa vaert overskriften paa en egen invitasjone paa tilsvarende maate, hvor man inviterer mulige kunder til konferanser med flotte luncher/middager, og storstillte Nac og Vacc presentasjoner. Synes salgsdelen til PCIB er litt for tilbakoverlent. Det er mye enklere og selge inn Nac og Vacc jo maermere du kommer kunden. Og kan argumentere for fordelene hver enkelt kunde har med og og ta i bruk Nac og Vacc ut i fra deres spesifikke behov, sammenlignet med avstanden man moeter kunder med paa store konferanser.

3 Likes

This is not very clear to me, are we delivering a delivery system to deliver a large molecule? The scope of this collaboration is not clear to me and it seems different from the other collaborations!

Can someone explain :sweat:

2 Likes

A very investor friendly slide not seen before Q2. First time company put some numbers for treatment pricing:

From transcript

PW:
“ What’s given here is the mean price and the medium price for orphan drugs in the U.S. Now this is a cancer drug, so they’re probably not as highly priced as some of the most expensive orphan drugs. But there’s clearly high price potential given that we see this – the kind of effect that we’ve seen in the Phase I study.”

10 Likes

Skjønner det ikke helt jeg heller. Men det er jo tydelig at de arbeider med levering også, med sin MNM teknologi. Så her er det kanskje et samarbeid som går ut på å se om leveringsteknologiene kan fungere sammen.

Fimaporfin blir jo aktivert med energi (lys og lyd), kanskje de her tenker at det er overflatespenningen og at det er den elektrisitet energien som skal aktivere fimaporfin.

Jeg vet ikke. Det skiller seg i all fall ut fra de andre samarbeidene.

3 Likes

UFO
Din -tid for ettertanke - 4t tilbake- var virkelig oppklarende, henrivende edruelig og saklig. Et fyrtårn, som lyser over et tåkete hav av paranoid skepsis og mistenkeliggjøring alle veier. Beste på lang tid! Takk!

3 Likes

Innleggene til kontorstolen er vel noe av det heftigste jeg har lest på dette forumet.

10 Likes

Hvor mye trenger en egentlig å forstå som aksjonær innen biotek for å gjøre det bra ? …eler sagt på en annen måte …ville det hjelpe deg noe særlig om du leser deg halvt ihjel på faget medisin?

Det blir kanskje litt som presteskapen som holdt andakten på latin mens bøndene la det alvorlige ansiktet på skakke og nikket i takt med språkmelodien.

Så hva trenger en å vite for å handle PCIB aksjer?

Dette kan jeg faktisk litt om da jeg har gjordt utrolig mange feilinvesteringer , hehe.

-Vit hve som er din venn og hvem som er din fiende på dette forumet og følg dem blindt.

Et lite utvalg;
Snoeffelen . FiloD , Sørlendingen ,

-Se på forskjellen på troll og skeptiske/negative deltakere i diskusjoner.

-Bli venn med utviklingen i aksjene du har. Ikke kjøp aksjer når de stiger eller selg aksjer som faller fordi du skal tjene raske penger ved oppgang eller unngå større tap ved fall (dette gjelder bare de vanlige svingningene uten store negative eller positive hendelser som grunn til aksjekursen. Skulle noe slikt inntreffe så er det andre regler og rask reaksjon som teller.
Å finne denne rytmen hvor en kan slappe av og se at feks.vis siste kursfall i PCIB er ikke noe å vektlegge så den kommer opp igjen snart.
Utrolig verdifult å finne denne rytmen og fred i sinnet og la galskapen finne ny likevekt der hvor systemet vil.

Motsatt , blir en reet med og skal fikse situasjoner på rappen så fører det ofte til at en selger først når kursfallet når en kritisk grense , det være seg belåning eller fysisk og psykisk smerte og maksimalt tap oppnås hver gang en slik situasjon oppstår.
Dette vet jeg mye om, rene ekserten på området .
:slight_smile:

Altså , Ikke selg aksjene du har funnet rytmen i.
Gjelder selvsagt bare langsiktige investorer.

Videre , annse investert kappital som tapt.
Dette er viktig for bare på den måten kan du forhåndskjenne på følelsene hva det vil si å være med på en clavis eller en Serodus eller en Bionor , ja listen er veldig lang på tapte sjeler som vrir seg i sengen og får ikke sove …i gjestesengen for ingen vil vel “sove” med en taper?
En lærer seg litt om hvorledes menneskene blit smidd ur av hovedemnet og hvordan sluttresultatet blir sendes ut.
Det ble kanskje ikke som en trodde om forelsket tennåring.

Så , dersom det ikke føles helt allrigth å ligge å gruble hva som kan skje bak din kones varme rygg når høststormene kommer så reduser eksponering og minimaliser teoretisk tap og ikke gir portefølgen eller lån kapital …med mindre du er en tøff jævel bygget av stål og stein.

Vi menn er tøffe i kjeften men noen skikkelige tøffinger som forteller kona og familien ellers hvor skapet skal stå helt til vi når “point of no return” og det er når kona setter foten ned og forteller at det er game over.
Og forskjellene er at den myke parten er den sterke parten som gjennomfører bruddet og mennene gråter og prøver å gjøre det godt igjen med gjennomgang av familiealbummet , til ingen nytte selvsagt.

Så her er mitt lange og dryge råd fra meg til dere som skal bli mangemillionærer på kort tid på lånte penger m.m.
IKKe sett deg i en situasjon hvor u passerer “point of no return” og blir stående alene uten at du er sikker på at sjelen din klarer å komme gjennom dette uten å få fatale skader.

Det ble total utskeining dette men tror at noen kan ha nytte av å se alvoret i dette vi driver med og hvordan vi kan påvirke uheldig på nybegynnere somregelrett blir robbet for kapital (gjelder vel mellom 75-80 % av de som starter som aksjonærer.

Forunderligt hvorledes kapital skaffes til veie for å drive utvikling av medisin.
Det er griskhet som driver det hele men det er det som må til for å finansiere sårt tiltrengt kapital for å skape en bedre verden med mindre sykdom som kreft som river bort barna våre.
Takk gud for kapitalistene.
Uten dem ville det hele stoppet opp og alle ville gått i los-jakke og los-sko. :slight_smile:

Ikke utsett deg for point of no return.
Annbefales ikke.

Så hva må vi vite for å handle PCIB?

Ingen ting , egentlig …så lenge du følger meget nøye med på hva slike som Snøffelen skriver.
Siste uttalelse fra vedkommende gjaldt Ultimo.
“jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke har investert i Ultimo ende” skrev Snoeffelen for en tid tilbake.
Samme dag eide jeg Ultimo-aksjer for ca 400.000 Nok.
Har vel steget 20-25% siden innkjøpet.
Dette er jo knapt lommepenger for mange her på dette forumet men det er ikke slik jeg ser det.
Jeg har fulgt Snoeffelen de siste årene og det ble the turning point i min aksjehistorikk.
Stod robbet igjen etter bionor , clavis , serodus + mange flere sprø investeringr med lusne 400.000 etter serodus og hadde vel pekt ut mitt neste krisesenario da jeg begynte å legge merke til denne fornuft-predikanten som ingen klarte å TA UT i noen som helt diskusjon.
Jaja tenkte jeg…da må han vel vite mye da så prøver åhenge meg på hans avgjørelser.

Du store allverden for en u-sving.
Snoeffelen er heltråå.
Vet at det er særdeles lite NORSK å lovprise en person så til de grader (og er vel den eneste personen jeg har lovprist så høyt) men vedkommende fortjener skryt for bidraget vedkommende deler med sine medaksjonærer.
Så takk skal du ha for du deler og håper du fortsetter med det.

De 400K NOK ble til 5.4 M NOK på det høyeste så da har også jeg opplevt å se verdiøkninger helt oppe i v400-600K NOK på ett døgn , uten å ta gevinst selvsagt ; hehe.
Etter PCIB fulgte PHOTOCURE , også en innertier og en langsiktig stjerne hvor alt klaffer etter bytte av CEO.

Ultimo er nevnt og så har vi Hubro terapautic.
Hva vil skje hær mon tro.
Snoeffelen skriver varmt om dette selskapet , kanskje deler Snoeffelen noe med oss på dette selskapet.

Så hvem du velger å følge på dette forumet avgjør hvor kapitalisert du blir.
Klart dette er unorskt hvor menn skal være menn og ha egne tanker og ta selvstendige og riktige avgjørelser men det funker dårlig for de fleste vil jeg tro.
Så velg deg en dyktig følger som ingen klarer å målbinde i uansett sykdom eller annet og nsom er sannferdige.
De finnes faktisk.

Ble dette for kleint og unorsk så kan du jo bare fortsette å tape dine surt opptjente verdier , :slight_smile: :wink:

Så hvorledes vet jeg at dette som så langt funker så godt også vil gjøre det inn i fremtiden?
Det vet jeg selvsagt ikke og det er jo avhengig av at snoeffelen fortsetter å dele med oss men jeg mener å ha god dekning for å påstå at jeg kunne klart meg like godt uten å lyttet til vekommende disse årene.
Som kontrollarm så kjøpte jeg inn mye TRVX aksjer hvor jeg oppriktig likte selskapet.
Dette kostet meg en litencformue så mere kontrollarmer trenges ikke for min del.
Presiserer at jeg ikke har noe negativt å si om dagens tergovax og at kontrollarmen opprettet må ses på som historisk , hehe.

Selv om det har gått veldig bra for veldig mange av oss så må investeringen annses som tapt når kapitalen forlater bank-kontoen uavhengig om du følger andres råd eller ikke.
Å klandre andre for egne avgjørelser er jo litt av et lavmål og intet ønsket sted å være.

Så hva bør du vite om PCIB før handel , feks hva driver de med?

Dette blir helt personlig men det jeg trenger er at snoeffelen fortsatt er investert og aktiv på disse sidene.
Videre , at intet negativt og faretruende dukker opp med selve teknologien.
At det PCIB jobber med er ikke bare biologiske prosesser men heller mekaniske da de derved ikke kan etablere resistens så resultatene blir banket gjennom okke som.
Å være investert når gjennombruddet kommer og ikke selge etter men ta ut heele potensialet eller gå under i forsøket.

PCIB er den skjeldne sjansen jeg får i dette livet til å hjelpe døtrene mine i startfasen på livets vei.

Dette ble jo nærmest en bok.
Godt prestert av en med parkinson og hamre inn så mange bokstaver.

Ønsker dere alle en god natts søvn.

Et bilde sier mere enn 100 ord.

http://www.kreftforskning-hund.no/uploads/PCI%20biotech%20hund%20250511.pdf

61 Likes

Ja det er det helt sikkert jensensemand.
Håper ikke AZ oppdager dette :joy::joy::joy:

2 Likes

Super godt og sigende indlæg ufo, mange kan med stor gavn læse dette, og langt hen af vejen kan og vil jeg give dig ret (har dog ikke været så uheldig at tabe en stor del af kapitalen, via firmaer der ikke opnåede deres mål)
Kan tillige give dig ret i, dit råd om Især at lære af og følge folk der viser en større viden indenfor området man ønsker at investere i.

Dog vil jeg gerne lige nævne, præcisere to ting, jeg ikke helt ser tydeliggjort nok i dit indlæg, selv om det nævnes.

1 - du skriver at det er ens eget ansvar når man investerer, det er vi HELT enig i, men tænker at når nu du med rette nævner Snoeffelen så direkte, måske at præcisere at uagtet hans store viden, så er HAN IKKE på nogen måde ansvarlig for éns investeringer, uagtet hvor meget godt og med hvor stor viden, han skriver om firmaet og dens produkter…

2 - der bør (efter min mening) ALTID i ens investering også tages hensyn til worst case, altså uanset hvor godt firmaet beskrives, deres medicin/leverings teknologi formodes er, så er intet sikkert i biotek.
Forsøgene og endemålene kan kikse, men der kan også dukke hidtil ukendte metoder op…
Mener derfor at man ALDRIG bør investere mere end man kan tåle at tabe (det skriver du dog meget tydeligt) , men synes man måske også bør nævne, at man ej heller bør man sætte alt på et bræt, blandt andet af 2 ovennævnte grunde - og tillige bør man (hmmmm, lige den har jeg ikke efterlevet) sørge for en vis gevinstsikring hvis muligt , helst så en så stor del som muligt, af den investerede kapital sikres.

Selv har jeg en - kan tåle at tabe - spekulations portefølge, som primær investeres i Biotek, med PCIB som den klart største…

7 Likes

Eg forstår ikke dette med å kunne tape…

Det er i ggk allerede delvis bevist opp mot 12 mnd lenger levetid.

Om dette ikke blir medisin, så skal eg ta en gravøl for alle pasientene for de synes eg synd på, de investerte pengene skal eg nok klare meg uten.

12 Likes

Og AZ, som har hatt er samarbeid i en årrekke & gått med på å gå ut med navnet sitt før jul… la oss håpe at de ikke “oppdager” det :rofl:

1 Like

Hvis PCIB skal lande en avtale med AZ innenfor fimaNAc så gir det mening at PCIB avslutter fimaNAc samarbeidet med tre andre konkurrenter. Og det kan være en av de tingene som må til for at avtalen skal bli en realitet. Det er useriøst å surre rundt med andre når man skal gifte seg :wink: Aposense er ikke en konkurrent av AZ så at de inngår samarbeid her er ganske harmløst for en avtale med AZ. Motsatt: Hadde det ikke vært mulig eller det var usikkert å få til en AZ avtale så hadde PCIB nok ikke avsluttet de tre andre samarbeidene.

19 Likes

Det ble nevnt under podcasten av PW at sammarbeidet med de tre ble avsluttet fordi det ikke var så mye å hente for PCIB lenger, samt at det var viktig for å opprettholde et godt samarbeidsklima med de gjenværende selskap. Jeg tolker dette som at det er pga AZ

18 Likes

Ser at headingen på sidene som omhandler kvartalsrapportene er endret fra Q120 Unlocking the potential of innovative medicine til Enabling intracellular delivery

Kan kanskje virke som en betydningsløs detalj men det nye slagordet er jo direkte genialt ( min mening)

Med 3 ord klargjøres selskapets misjon , veldig bra.
Før:

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/05/PCI-Biotech-Q1-2020-Interim-Report.pdf

Nå:

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/08/PCI-Biotech-Q2-2020-Interim-Report.pdf

23 Likes

Fikk lyst til å støtte ufo sin ros av Snøffelen. Mange nye på forumet så sikkert mange som ikke vet at vår venn Snøffelen jobber i bransjen i et ikke navngitt firma ( har hørt et rykte om at det er dansk men vet ikke ) Snøffelen VET hva han prater om og derfor bør vi alle vektlegge det han skriver.
Årsaken til at han ikke er så aktiv som tidligere tror jeg rett å slett skyldes “nivået” på forumet som dessverre har blitt a-la Hegnar.

8 Likes

Hvorfor det? Og hvorfor avsluttet ikke PCIB samarbeidene med eTheRna og IMV?

PW har adressert dette ganske greit, det handler om housekeeping. At lite selskap som PCIB må fokusere på de samarbeidene der det er en pull begge veier. Slik at de ikke sprer seg for tynt utover.

Det er ganske useriøst av PCIB å ikke surre rundt med flere når man har en polyamorøs tilnærming til FimaNac.

At de tre samarbeidene ble avsluttet handler om at de utspilt sin rolle, og at de nå 4 gjenstående samarbeidene er mer attraktive når det kommer til ressurser, interesse og potensiale. Så PCIB surrer fortsatt rundt med andre og flott er det.

7 Likes

Godt poeng

2 Likes

Rekkefølgen er dog feil. Man kunne heller kappet videre samarbeid i det et samarbeid med AZ er bekreftet 100% … så synes egentlig ikke at det er et positivt signal

2 Likes

Ikke hvis avslutning av samarbeid er en del av eller forutsetning for en AZ-deal.

5 Likes

Helt uenig. Kunne vært useriøst avslutte noen samarbeid pga håp eller tro for å få ny (or/eller bedre) avtale insted FØR den nye avtale er signert. Avslutte etter signaturene er på plass - ja.

1 Like