Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ja, dette er vanskelig stoff for menigmann. Noen få her har nok faglig bakgrunn til å skrive med stor autoritet. Men jeg føler på den samme uroen som Kreft gir uttrykk for litt lenger oppe:

Om det er Ultimo du tenker på så blir det på sidelinjen av denne tråden, men nevner alikevel at det nok er de store forventningene til Arnesens presentasjon i Orlando, Florida førstkommende helg.
Presentasjonen er lovet lagt ut nå på fredag 7. februar og vil inneholde resultatene fra en studie hvor 12 pasienter har fått immunterapi samt UV1, mens 70 pasienter bare har mottatt immunterapi.
Både Arnesen (CEO) og Einarsson (styreformann) har i forkant uttalt at de gleder seg til at disse resultatene blir publisert.

Beklager, å måtte ta dette på feil tråd!

3 Likes

Ingen uro her.
Hverken for teknologien, aksjekursen eller potensielle pasientgrupper.
Kun glede og (positiv)spenning.

2 Likes

Ellers når det gjelder Ultimo og PCIB hadde det vært svært spennende å få se resultatene fra deres felles samarbeid (disse er lovet publisert). Gjerne med en plausibel forklaring på hvorfor Ultimo ønsket å avslutte samarbeidet da man skulle tro at UV1 sammen med FimaVacc ville bli en perfekt match!

2 Likes

Tror den uroen var misforstått Quad. Slik jeg leste Kreft sitt innlegg mente han vel snarere at noen (taktisk) later som at de ikke tror på teknologien (fordi de ønsker å kjøpe billig) :slightly_smiling_face:

2 Likes

@Quadruple

Anbefaler kompendiet til @Kontorstol:

PCI og fimaporfin for lekfolk (oppdatert med fimaVACC)

8 Likes

Per Walday har forklart at de fikk veldig bra respons, men at det ikke var den type respons Ultimovics trengte i sine vaksiner. I forhold til publisering av dataene så er det sagt at det kommer, men at det ikke er veldig høyt prioritert. Kunne være interessant å vite nå som de er på vei inn i kommersialisering av fimavacc om det da vil få høyere prioritet. Likevel, nå har de data fra i menneske publisert, så mulig det ikke har så mye verdi. Uansett interessant å høre hva de tenker i forholdt til fasen de nå går inn i.

2 Likes

Jeg tenker at Ultimo er kjent -investor-basert, mens Pcib er forsknings-basert. ( når det gjelder “verdivurdering” ?)
:pleading_face: :roll_eyes:

1 Like

Skulle likt å vite hva som ligger til grunn for at Trvx, nano, ultimo og Bgbio dekkes av Dnb, men ikke pcib. Selv etter siste ukers fall er Pcib desidert størst i market cap.

6 Likes

Hint: Sjekk antallet corporate oppdrag fra PCIB til DNB…

7 Likes

PCIB kommer nok til å gå DNB hus forbi, og deres kunder kommer nok etterhvert til å spørre hvorfor de ikke har hørt om det selskapet. Men ikke før fuglen/raketten har fløyet :wink:

6 Likes

Merkelig resonnement saa lenge Ultimo har flere forskere i staben.

1 Like

Tror ikke vi skal undervurdere DNB sine kunder. Dem kan nok både se lese og lytte så at dem ikke har hørt om PCIB det betviler jeg. Jeg bruker SpB1 sine meglere ( en hovedforbindelse men kjenner flere). Dem har kun lov å anbefale aksjer som deres analytikerteam følger men fritt frem for meg å kjøpe det jeg vil . Ved en del anledninger har dem tatt inn aksjer etter anbefaling i fra bl.a. meg som ett eksempel i farten er Hexagon for noen år siden. Er nok mange flere men husker ikke alt jeg har vært innom i løpet av 30 år.
Jeg håper MANGE DNB kunder oppdager PCIB da det er vinn vinn.

1 Like

Det er jeg enig i Arve, jeg tenkte på de som ikke leser seg opp selv men kun lytter til og stoler på “sin” megler :+1:

1 Like

Jeg sendte i helgen en melding til Avanza Forum i Sverige med spørsmål om å opprette en tråd for PCIB som per i dag ikke finnes. Dem har sendt forespørselen videre til redaktionen for å se på muligheten til å åpne en tråd. Eller som dem sier det så åpner dem et disignert forum kun for PCIB hvis det blir aktuelt. Veldig lite interessen fra oss svenskar kring PCIB har jeg sett så det kan være fint å få inn dem.

14 Likes

Dette er vel i hovedsak en gruppe som har oppgitt en investeringsriskoprofil lav til moderat.
Hvor jeg da antar at megler ikke skal nevne sånt som PCIB for dem, før etter fimaCHEM er godkjent og under bruk, sålenge kunden ikke spør om PCIB selv?
Hvordan fungerer det der?

1 Like

Alle kan kjøpe den aksjen dem selv ønsker uansett hva deres rådgivere anbefaler men de som ønsker en lav risikoprofil har nok ikke mer enn 10-15% høyrisiko og resten i “trygge” aksjer ( bank - forsikring-Telenor -Orkla osv )

1 Like

Det jeg lurte på; er om det finnes (og da hvilke) begrensinger for hvilke type enkeltaksjer/selskaper en megler uoppfordret kan opplyse om til forskjellige kundegrupper med forskjellig oppgitt risikoprofil.
Gitt at megler har nødvendig dekning av selskapene.

1 Like

Svaret på det spørsmålet finnes kanskje i emisjonene til selskapene. Påfallende ofte at tilrettelegger også kjører dekning av selskapet.

PCIB har vel benyttet Fondsfinans som tilrettelegger i sine emi’er, og da blir det ingen dekning av DnB.

2 Likes

Er det noen som kan hjelpe meg med en triggerliste for de neste 6mnd? Tråden er så lang at det blir vanskelig å lese seg opp uten å sette av like lang tid…

5 Likes