Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Hovmod står for fall…

1 Like

Ditt eget du snakker om nå? :smile:

Er ikke hovmodig å si at aksjen er overkjøpt. Men vi får se.
Jeg tenker hele biotech-indeksen skal korrigere denne uken.
Spesielt PHO og PCIB. Tenker du får kjøpt PCIB under 50 kr ila. uken :shushing_face:

2 Likes

Ja, nei den går sikkert bare opp nå

Tviler jeg på,det momentet vi ser nå er vi over 100 ved nyttår.For ikke og snakke om nyhetene og spekulasjonene så er det en grei prising også.

2 Likes

Teknisk analyse er modellering av alle kjøp og salg som gjøres i markedet, og dermed oppførselen til aktørene.

Det er grunnen til at det går an å tegne inn en strek i forrige uke som passer så godt som nøyaktig sammen med dette innlegget.

1 Like

Kanskje Pcib er i wave 3 av 5 Elliot wave. Skulle gjerne sett kursen på 67kr før en korreksjon.

5 Likes

Festen er nok desverre over i denne omgang. Ligger inne med en bearish engulfing på daily.

Jepp riktig men dagen er ikkje over enda. Forsatt over 4 timer til du har svare.

Hvor tror du det kan snu nå? Hvor er bunnen sånn rent teknisk?

Gi det noen dager. Ser bare av volum + candle at dette er typisk topp formasjon.
Hvor den korrigerer ned til er vanskelig å si. 47-48 er ikke utenkelig. Så 43. 38-35 etter det.
Bare å bla bak i chart for å sjekke historiske nivåer. Glidende snitt er også verdt å se på.

Disse EMAs (12 og 24) er også greie å se på. Kursen har ikke vært under disse siden den brøt opp.

EMA: https://www.tradingview.com/x/gFAXd3Ab/

2 Likes

For å balansere biotechsurpompen som gikk glipp av rallyet litt:

  1. Ja, det vanlige i norsk biotech er at alle gap konsekvent blir lukket på et eller annet tidspunkt, så man skal slett ikke se bort i fra en touch helt ned til 35-37.

  2. Men, det er ikke sånn at aksjen har kapitulert, det vi foreløpig ser er en veldig moderat pullback til første nivå som har skilt seg ut, rundt 52-53 et sted:

(Ser at streken på 47 falt ut av eller annen grunn)

Magefølelsen min sier at det sannsynligvis kommer minst en undershoot under 50, men det er slett ikke noe jeg gambler mine resterende aksjer på.

8 Likes

Har et GAP mellom 24-24.4kr 28aug 2019 også :grimacing:

1 Like

2 Likes

Pøh, alt jeg ser er gigantiske bull-flags :smile::skull:

3 Likes

Ble gapet 52-52.3 tettet?

1 Like

Ikke i skrivende stund

Da er det gapet tettet. Kan vi stabilisere oss over 52.3?

3 Likes

Noen med en analyse for morgendagen?
Er det sannsynlig at vi skal helt ned og tette gapet på 38/39? Håper virkelig ikke det :roll_eyes:

1 Like

Ser en Falling Wedge på 30min time frame. :rofl:

image
Litt tidlig enda FALLING WEDGE

1 Like