Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

40 ansatt i US nå og 30 i norge.
Er pho snart flyttet over til US?

Ikke helt umulig det.
Ser ut som den nye CEO’n holder høyt tempo.

Tviler mere og mere på kursfall ved Q418 rapporten.

mefårsjå :grin:

1 Like

Da fikk vi en brukbar indikator på salgsviljen.
200K var til salgs på et 2.5kr intervall. Noen av disse ble selvsagt robotbyttet fram og tilbake, så la oss si ca 150K.
Dette vil selvsagt ikke følge lineært, men kan gi en bra pekepinn om hvor mye volum vi må ha for å flytte kursen til 60 i første omgang.
Bare shorten vil gi ca 4kr opp.

1 Like

Ikke noe skulle gledet meg mer enn og shorterne virkelig fikk steke i sitt eget fett. På dagens kurs er det vel marginalt hva de har tjent og jeg tror ikke at kursoppgangen stanser på dette nivået, spesielt ikke når en del aktører vet hva som venter 27 februar; Schneider og Bellete i storform og fri dressur! Har de itillegg et ess eller tre i ermet å krydre forestillingen med kommer muffene til å fly i taket i takt med jubelropene!

Joda, shorterne går varmere tider i møte, sa brura!

https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-mal-10-mixdown

Passer kanskje å repetere einarsson sine meninger fra Q318 nå rett før Q418 vedrørende PHO.
Høyst aktuelt egentlig.

Hør på podcasten mellom 22 40 til 36 00

Høres nesten ut som einarsson tolker Schneider dithen at vedkommende lover ny guiding senest rett før Q418 eller når Q4 legges frem.

Det kan jo bli friske takter?

1 Like

Fra dagens nyhetsbrev fra Investtech.

1 Like

Bruk denne til TA

Ser at man bruker gpslokasjon på cysview nå. En liten endring fra tidligere. Gjør det kanskje lettere å finne nærmeste klinikk for de berørte i USA?

1 Like

sender nå

1 Like

Pokkers dritt roboter, tok 1 k til .

Håper eg vinner i Euro lotteri , da skal der bli kjøper side :joy::rofl:

3 Likes

Det er i hvert fall flere som synes Cevira var en god ide.

1 Like

Her var det rolig, sa brura da hun våknet under bordet etter bryllupsnatten.
Like rolig er det rundt PHO. Og i morgen er det kun to uker igjen til The Man Dan stiger opp på podiet for å avlegge rapport etter Q4. Men mens tallene etter Q4 vil bli mottatt med et gjesp vil interessen og fokus være rettet mot hva han vil si i sin oppdaterte guiding for 2020. Vil det bli en guiding for 2020 eller vil den løfte blikket mot 2022/23?

Jeg er tilbøyelig til å tro at han vil utvide tidshorisonten for å gi seg litt mer armslag til å kunne oppfylle den guiding han gir.
I den grad Dan velger å gi oss en guiding for 2020/21, så tror jeg det vil skyldes det må ha vært en sinnsyk positiv utvikling i USA det siste halve året. For dersom utviklingen har vært langt bedre enn det vi på utsiden kan ha fått inntrykk av, samtidig som signalene for den nærmeste fremtiden tyder på en eksepsjonell økende interesse for BLCC innen helsesektoren, da vil Dan kunne dra esset ut av ermet og slå fast for utenforstående at PHO opplever en akselererende vekst og vil kunne innfri hårete vekstmål langt tidligere enn noen har kunnet forestille seg.

Men jeg tror det ikke før jeg får se og høre det fra The Man Dan. Jeg utelukker det ikke, men det vil i så tilfelle være langt bedre enn selv jeg, superoptimisten, kan fantasere om.

Jeg holder en knapp på at The Man Dan kommer med en guiding som dekker tidsintervaller 2022/23 og utbroderinger om hvordan Storz/PHO sammen skal komme dit.

Men jeg tror samtidig at investorene vil forholde seg uvanlig passive frem til dagen opprinner. Mulig at vi ser tendenser til et forventningsrally fredag, mandag og tirsdag før Q4 presentasjonen, men motstanden på kr 48,- er tydeligvis vanskelig å bryte opp gjennom. Dog tror jeg den er brutt før 27 feb.

Men nettopp derfor, samt at budskapet vil bli langt mer fremoverlent og positivt på Q4, så tror jeg ikke vi får noen reprise på Q3 presentasjonen.

Grugleder meg til Q4, med tro på at den virkelige oppturen først skjer i 2H 2019.

Ha en herlig og solfylt dag!

Står det noe mer om Photocure i artikkelen?
Jeg har ikke e24+ abonnementet…

Nei ikkje om Photocure.
Det handler om Cannabis i Europa.

eks
https://cannabislaw.report/prohibition-partners-publishes-free-report-the-3rd-edition-of-the-european-cannabis-report/

Men gøy at dei drar frem Photocure som eksempel på vellykka ved siden av Algeta. :slight_smile:

1 Like

Dette er ein gammel artikkel fra 22.10.18
Interessant lesing for dei som har tilgang. (Ps. vg er verdt pengene.)

1 Like

Har vel tidligere prata om Hansson kan selge for å sikre NAT.
Ser ikkje ut den faren er der lenger.

image
https://investor.dn.no/p/35257

2 Likes

Foreslår at kun amerikanerene snakker på Q4 presentasjonen. Hvis mr CFO går i gang med å lese opp ALLE TALLENE nok en gang, så reiser jeg meg og stapper en cevira i kjeften på han.

image

På NANO sin Q3 brukte Tone fra 20:10 - 21:35 på webcastet til å gå gjennom tallene. Greit nok har Photocure litt mer omfattende tall å rapportere, men hallo.

Erik brukte til sammenligning fra 21.00 - 33.25!!! Folk klarer faktisk å lese en tabell med tall selv, les summene og bli ferdig.

9 Likes

Interessant å registrere den lave interessen det tydeligvis er rundt PHO. Dette til tross for at det nå er mindre enn to uker til The Man Dan entrer podeiet sammen med Bellete og skal presentere Q4 2018. Altså utviklingen i det siste kvartalet i det året som for all fremtid vil fremstå som det året da selskapet endret seg fra der gamle PHo til det nye PHO.

Og hva er det som er nytt i det nye PHO? Ja, det er slett ikke lite. Ser man på rammebetingelsen rundt selskapet i dag og slik de var frem til 2018, så er det voldsomme endringer.

Og nå befinner vi oss i det første kvartalet av det første året med totalt endrede rammebetingelser. Nei, vi kommer trolig ikke til å se tydelige spor av de nye rammebetingelsen på bunnlinjen på Q4 presentasjonen. Men dette vil komme mer og mer i Q1 og Q2 presentasjonen.

Men på Q4 vil vi få en oppdatering på hvilke rammebetingelser selskapet nå jobber under og en guide hvordan disse rammebetingelse er forventet å gi seg utslag i årene som kommer. Og dette er guiding signert og godkjent av den nye amerikanske ledelsen. Jeg kan vanskelig se for noe annet enn en svært fremoverlent guiding. Typisk amerikansk, vil vel noen si. Ja mulig det, men jeg tror ikke Schneider vil gå ut med en guiding uten at han mener der er realistisk å innfri.

Det blir spennende dager frem mot Q4, men jeg tror ikke man skal forvente noen sprek bunnlinje på Q4. Det jeg håper på er at Q4 vil vise at utplassering av nye flexiscope er godt i gang og at brukerfrekvensen er på vei opp. Da vil jeg få bekreftet at PHO er i rute. Får vi i tillegg en hårete guiding så skal jeg være mer enn fornøyd. For jeg forventer ikke at de stormen tingene vil materialisere seg før vi kommer ut i 2h 2019. Men derifra og inn i 2020, 21 og 22 vil vi få være med på en eventyrlig reise.

Gleder meg!

1 Like

Show me the money Dan!!

Tror nok det er litt for tidlig for det. Men han vil nok klargjøre rammebetingelsene som nå er på plass og som vil være grunnlag for enorme inntekter i årene som kommer. Så får vi se om det gir noe respons hos markedsaktørene.

Personally hope the interest stays low going into Q4. Q3 build up on the forums was a bit ridiculous in all honesty. Would be nice for low expectations to be beaten and we go up instead of down as is usually the case after a Q report…

1 Like